A szlovákok fele akkor is vásárol, ha nincs elég pénze
A kereskedők Szlovákiában is tekintélyes kedvezményekkel igyekeznek meghosszabbítani az év végi vásárlási szezont legalább január végéig. A pozsonyi Tvnoviny tudósítása szerint KRUK piackutató felmérése szerint az üzletek 70 százaléka biztosít valamilyen kedvezményt. Szlovákiában a felmérésre választ adók szinte a fele (48 %) szerint, a csábító kedvezményt úgy használják ki, hogy kölcsönt vesznek fel. A megkérdezettek 30 százaléka inkább családi, baráti kölcsönt venne igénybe, s csak 18 százalékuk fordulna bankhoz.
Az abszolút többség (52 %) nem élne a kedvezményekkel, s inkább megvárja, míg pénzügyi helyzete kedvezőbb lesz, s csak akkor költ. Az életkort tekintve, az idősebbek (50-69 év) óvatosabban vesznek fel hitelt. Velük szemben, a megkérdezett, saját keresettel rendelkező 29 évnél fiatalabb közül minden második is többen, akkor is vásárol, ha a beszerezni kívánt árura nincs saját pénzük. De ez a korcsoport, a felmérés átlagánál jobban számít a magánkölcsönre, mert 42 százalékuk családi, baráti és csak 17 százalékuk banki segítséget venne igénybe.
Az FMCG szektorban a legnagyobb kedvezményt a kozmetikai cikkeket vásárlók élvezik. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább csökkent a hazai élelmiszerek aránya a szlovákiai üzletekben
A szlovákiai üzletek polcain tavaly ismét visszaesett a hazai élelmiszerek…
Tovább olvasom >Felszolgálhatnak medvehúst a szlovákiai vendéglők
Engedélyezték a medvehús fogyasztását Szlovákiában – jelentették szlovákiai magyar nyelvű…
Tovább olvasom >A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak
A Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis (ASP) kapcsán kiemelten fontos, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >