A szlovákok fele akkor is vásárol, ha nincs elég pénze
A kereskedők Szlovákiában is tekintélyes kedvezményekkel igyekeznek meghosszabbítani az év végi vásárlási szezont legalább január végéig. A pozsonyi Tvnoviny tudósítása szerint KRUK piackutató felmérése szerint az üzletek 70 százaléka biztosít valamilyen kedvezményt. Szlovákiában a felmérésre választ adók szinte a fele (48 %) szerint, a csábító kedvezményt úgy használják ki, hogy kölcsönt vesznek fel. A megkérdezettek 30 százaléka inkább családi, baráti kölcsönt venne igénybe, s csak 18 százalékuk fordulna bankhoz.
Az abszolút többség (52 %) nem élne a kedvezményekkel, s inkább megvárja, míg pénzügyi helyzete kedvezőbb lesz, s csak akkor költ. Az életkort tekintve, az idősebbek (50-69 év) óvatosabban vesznek fel hitelt. Velük szemben, a megkérdezett, saját keresettel rendelkező 29 évnél fiatalabb közül minden második is többen, akkor is vásárol, ha a beszerezni kívánt árura nincs saját pénzük. De ez a korcsoport, a felmérés átlagánál jobban számít a magánkölcsönre, mert 42 százalékuk családi, baráti és csak 17 százalékuk banki segítséget venne igénybe.
Az FMCG szektorban a legnagyobb kedvezményt a kozmetikai cikkeket vásárlók élvezik. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Lassuló infláció, de továbbra is dráguló élelmiszerek Szlovákiában
Szlovákiában szeptemberre 2,6 százalékra mérséklődött az infláció, azonban az élelmiszerárak…
Tovább olvasom >A Kaufland Slovakia a helyi választékra helyezi a hangsúlyt
Támogatásáról biztosítja a Kaufland a szlovákiai termelőket. Az iparági jelentések…
Tovább olvasom >Szlovákiában jelentős adóváltozások jönnek: ÁFA-emelés és megszorítások a költségvetési hiány csökkentésére
A szlovák kormány bemutatta új konszolidációs csomagját, amely alapjaiban változtatja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >