A szlovákok fele akkor is vásárol, ha nincs elég pénze
A kereskedők Szlovákiában is tekintélyes kedvezményekkel igyekeznek meghosszabbítani az év végi vásárlási szezont legalább január végéig. A pozsonyi Tvnoviny tudósítása szerint KRUK piackutató felmérése szerint az üzletek 70 százaléka biztosít valamilyen kedvezményt. Szlovákiában a felmérésre választ adók szinte a fele (48 %) szerint, a csábító kedvezményt úgy használják ki, hogy kölcsönt vesznek fel. A megkérdezettek 30 százaléka inkább családi, baráti kölcsönt venne igénybe, s csak 18 százalékuk fordulna bankhoz.
Az abszolút többség (52 %) nem élne a kedvezményekkel, s inkább megvárja, míg pénzügyi helyzete kedvezőbb lesz, s csak akkor költ. Az életkort tekintve, az idősebbek (50-69 év) óvatosabban vesznek fel hitelt. Velük szemben, a megkérdezett, saját keresettel rendelkező 29 évnél fiatalabb közül minden második is többen, akkor is vásárol, ha a beszerezni kívánt árura nincs saját pénzük. De ez a korcsoport, a felmérés átlagánál jobban számít a magánkölcsönre, mert 42 százalékuk családi, baráti és csak 17 százalékuk banki segítséget venne igénybe.
Az FMCG szektorban a legnagyobb kedvezményt a kozmetikai cikkeket vásárlók élvezik. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első üzletét Szlovákiában a lengyel Biedronka
A lengyel Biedronka kiskereskedelmi lánc megnyitotta első szlovákiai üzletét a…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: Szlovákiából érkezhetett a száj- és körömfájás betegség Levélre
A jelenlegi adatok alapján nyilvánvalónak tűnik, hogy Szlovákiából érkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >