A szlovákok fele akkor is vásárol, ha nincs elég pénze
A kereskedők Szlovákiában is tekintélyes kedvezményekkel igyekeznek meghosszabbítani az év végi vásárlási szezont legalább január végéig. A pozsonyi Tvnoviny tudósítása szerint KRUK piackutató felmérése szerint az üzletek 70 százaléka biztosít valamilyen kedvezményt. Szlovákiában a felmérésre választ adók szinte a fele (48 %) szerint, a csábító kedvezményt úgy használják ki, hogy kölcsönt vesznek fel. A megkérdezettek 30 százaléka inkább családi, baráti kölcsönt venne igénybe, s csak 18 százalékuk fordulna bankhoz.
Az abszolút többség (52 %) nem élne a kedvezményekkel, s inkább megvárja, míg pénzügyi helyzete kedvezőbb lesz, s csak akkor költ. Az életkort tekintve, az idősebbek (50-69 év) óvatosabban vesznek fel hitelt. Velük szemben, a megkérdezett, saját keresettel rendelkező 29 évnél fiatalabb közül minden második is többen, akkor is vásárol, ha a beszerezni kívánt árura nincs saját pénzük. De ez a korcsoport, a felmérés átlagánál jobban számít a magánkölcsönre, mert 42 százalékuk családi, baráti és csak 17 százalékuk banki segítséget venne igénybe.
Az FMCG szektorban a legnagyobb kedvezményt a kozmetikai cikkeket vásárlók élvezik. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
A szlovákiai Kaufland magyar vásárlókra céloz
A Kaufland szlovákiai üzletei aktívan csábítják a magyar vásárlókat, figyelemfelkeltő…
Tovább olvasom >Közép- és Kelet-Európára összpontosít az Action
Növeli terjeszkedésének ütemét az Action. A non-food diszkont számára az…
Tovább olvasom >Budapest szívében nyitott üzletet a PENNY
A belváros egyik legforgalmasabb pontján, a Nyugati Pályaudvar közvetlen közelében…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >