A szlovák bortermelők üdvözlik a szigorítást a tokaji aszú termelésében
A szlovákiai bortermelők szerint esélyt adhat tokaji exportjuknak az, hogy a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának döntése alapján a jövőben már csak 5 és 6 puttonyos tokaji aszú készülhet a magyar borvidéken – számolt be a Hospodárské Noviny (HN) szlovák gazdasági-közéleti napilap hétfőn.
A magyar döntés, amely a tokaji borok minőségének és exkluzivitásának növelését célozza, luxusterméket csinál a magyar tokajiból, ugyanakkor paradox módon Szlovákiában továbbra is előállítható lesz a tokaji borok 3-4 puttonyos, olcsóbb és kevésbé minőségi változata – állapította meg a lap.
A HN szlovákiai bortermelőket megszólaltatva rámutat: a Szlovákiában előállított bor a tokaji össztermelésének alig tíz százalékát adja, s annak exportja gyakorlatilag a nullával egyenlő. Hozzáteszi: a minőségi szigorításnak köszönhetően egyes külföldi piacokon valószínűleg megélénkül majd az érdeklődés a szlovákiai gyártású 3-4 puttonyos tokaji iránt, részben mert olcsóbb, részben amiatt, mert a jövőben a világon egyedülálló termék lesz.
A szlovákiai bortermelők nagy meglepetésként értékelték a magyar döntést, amelyről egyikük véleménye szerint hamarosan kiderülhet, hogy „zseniális marketing lépés vagy tévedés volt-e”.
A kérdésre adható választ megelőlegezi a szlovák lapban a téma kapcsán megjelent, „Harc a puttonyokért” című kommentár írója, aki úgy véli: a szlovák tokaji annak mennyisége és gyakorlatilag nullás exportja miatt eddig sem tudta veszélyeztetni a magyar tokaji domináns helyzetét, most pedig bebizonyosodott, hogy a tokaji körüli vitában a magyarok sokkal inkább az elvet, mint az egyes intézkedések hatékonyságát tartották szem előtt.
Megjegyzi: „tiszta bort öntve a pohárba” látni kell, hogy a (tokaji bor) magasabb minőségi szintjének Szlovákiában sohasem volt hagyománya, az alacsonyabb minőségi kategóriába tartozó 3-4 puttonyossal pedig biztosan nem sikerül elárasztani a világot. (Starovic Tibor, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >