A Szigeten két nap alatt 9 m3 PET palack gyűlt össze a Coke Gyűjtő Ponton
A Sziget Fesztiválon már néhány éve bevezették a szelektív hulladékgyűjtést a Zöldövezet nonprofit szervezet segítségével. Most a nagyvállalatok közül elsőként a Coca-Cola is bekapcsolódik a Hulladékcsere programba a Coke Gyűjtő Pont felállításával. A gyűjtőpontra PET palackokat várnak vissza, amelyekért többek között szelektíven gyűjtött hulladékokból készült dizájnajándék jár. Egyéb aktivitásokkal maguk a látogatók is kipróbálhatják, hogy lehet stílusosan újrahasznosítani a keletkezett hulladékot.
Egy olyan nagyszabású és hatalmas embertömeget vonzó rendezvénynél, mint a Sziget, fontos kérdés a keletkező szemét eltakarítása és a környezet rendbehozatala. Természetesen ennek a költségvonzata sem elhanyagolható. Nem véletlen, hogy a szervezők 2009 óta gyűjtőpontok felállításával szeretnék elősegíteni a környezettudatos szemléletmód elterjedését. Az elmúlt években két cserepont működött a Szigeten a Zöldövezet nonprofit szervezet égisze alatt. 2009-ben 75 m3, 2010-ben 90, tavaly kicsit kevesebb, 55 m3 hulladék gyűlt össze a pontokon. Idén a Szigeten jelenlévő nagy cégek közül elsőként a Coca-Cola is bekapcsolódott a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésébe saját gyűjtőpont felállításával. A Fesztivál első két napján már 9 m3 PET palack gyűlt össze a Coke Gyűjtő Ponton, összehasonlításul tavaly az egész Sziget alatt 37 m3-t hoztak vissza a látogatók.
„A program sikere azon is múlik, hogy hány cserepont van és mekkora a figyelemfelhívás a területen, ezért is örültünk, hogy idén a Coca-Cola is bekapcsolódott a hulladékcsere programba” – mondta Tóth Tibor a Sziget kft. szakembere.
A Coca-Cola globális kampányt is indított a szelektíven gyűjtött hulladékok újrahasznosítására, kifejezetten azzal a céllal, hogy a hulladékokból eladható, a fiatalok által keresett dizájn és egyéb tárgyak készüljenek, amelyekhez nagy világmárkák adják a nevüket. A kampány arca will.i.am, a Black I Peas énekese.
A világcég a Londoni Olimpián is nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatosságra, csakis újrahasznosítható csomagolású Coca-Cola termékeket vitt a játékokra. Ezzel is segíteni kívánta a Londoni Olimpiai Szervezőbizottság (LOCG) azon vállalását, hogy az olimpia alatt keletkezett összes hulladékot újrahasznosítsák, komposztálják vagy energianyerésre használják fel. Ezzel kapcsolatos pozitív személyes tapasztalatát Ungvári Miklós ezüstérmes cselgáncsozó bajnokunk is megosztotta, amikor ellátogatott a Szigeten felállított Coke Gyűjtő Pontra.
A hazai Coca-Cola Sziget aktivitásban a gyűjtőponton egy ún. Totem falat állítottak fel, ahova a visszahozott, kiürült palackok kupakjából lehet különféle mintázatot, üzenetet, akár egy hatalmas Coca-Cola kontúrüveget kialakítani. A gyűjtőpontot felkereső fesztiválozók egyébként szintén újrahasznosított anyagokból, leselejtezett molinókból készült, fesztiválpárnaként is funkcionáló dizájntáskát és egyéb tárgyakat kaphatnak ajándékba. Formatervezők segítségével pedig ki-ki maga is kipróbálhatja ezekhez hasonlók készítését. Két X-Faktoros, Muri Enikő és Kocsis Tibor is szívesen kereste fel a Coke Gyűjtő Pontot, hisz mindketten fontosnak tartják a környezettudatosságot. A tavalyi énekverseny győztese elmondta, hogy maga is szelektíven gyűjti a hulladékot, mert kisgyerek kora óta ezt látta otthon, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a környezettudatos szemlélet később is tanulható és terjeszthető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >