A Sziget veszteséges lett, de a szervezőiroda nyereséges maradt
385 ezren voltak az idei Szigeten, ami tōbb mint tavaly, de picit elmarad az eddigi rekordtól. Idén volt a legerősebb a zenei felhozatal, viszont a svájci frank is, ami rányomta a bélyegét a jegyvásárlási kedvre. A Sziget nagykorúvá érett, mostanra Európa egyik legnagyobb és legismertebb fesztiváljává vált, bezsebelt számos nemzetközi szakmai elismerést és a szaksajtó egyértelműen a legnemzetközibb, legsokszínűbb rendezvényként emlegeti.
Hat kontinens mintegy ötven országából érkeztek az idei Szigetre, ami – nagykorúságát elérve – már az egyik legfontosabb kulturális, zenei esemény Európában. A Szigetre érkező zenészek, látogatók és a nemzetközi média képviselői is egybehangzóan állítják, hogy ilyen változatos, sokszínű programkínálatot sehol máshol nem tapasztaltak. Emellett dicsérik a szolgáltatások és az infrastruktúra magas színvonalát is, ami szintén egyedivé és kiemelkedővé teszi a Szigetet.
A Sziget költségvetése az idén jelentősen megnőtt, köszönhetően – többek között – a terület bérleti díjának, a biztonsági fejlesztéseknek és nem utolsó sorban – az utolsó pillanatban leszerződtetett – Prince gázsijának. Ezt a növekedést – habár pár ezerrel több látogató volt mint tavaly – a bevételek sajnos nem tudták kompenzálni. A 19. Sziget a legnemzetközibb, zeneileg a legerősebb, gazdaságilag pedig a leggyengébb fesztivál lett. Annak ellenére, hogy az idén a rendezvény – a legutóbbi másfél évtizedben második alkalommal – veszteséges lett, nincs veszélyben a jövőre jubiláló, 20. fesztivál, hiszen a Szervezőiroda többi rendezvénye jelentős növekedést ért el. Azok nyeresége meghaladja a Sziget mínuszát, így a szervező cég, a Sziget Kft. továbbra is nyereséges lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >