A Sziget készpénzmentes fizetési szolgáltató céget alapított a Cardnettel
Közös céget alapított a magyar fesztiválpiac meghatározó szereplője, a Sziget Kft. és a bankfüggetlen elektronikus megoldásokat nyújtó Cardnet Zrt., a készpénzmentes fizetési megoldásokat nyújtó Festipay Zrt.-vel a nemzetközi piacon kívánnak meghatározó szerepet betölteni a jövőben.
A két alapító cég szerdai sajtótájékoztatóján kiadott közlemény szerint tavaly már a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok több mint 90 százaléka készpénzmentes volt. A 2015-ös Sziget Fesztiválon több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyákkal.
A Festipayt 2012-ben hozta létre a Cardnet, majd 2014-ben már fizetni lehetett vele a Szigeten.
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: 2010-ben vezették be először a készpénzmentes fesztiválkártyás fizetést a Sziget rendezvényein, ami akkor világújdonságnak számított. A visszajelzések jók voltak, kevesebb lett a sorban állás, többet költöttek a látogatók és egy átláthatóbb, elszámoltathatóbb rendszert hoztak létre – fejtette ki. Mára már elvárássá vált a készpénzmentes fizetési modell a magyar fesztiválpiacon, azonban ez nincs így a világ minden fesztiválján, ezért szeretnék közösen kiaknázni a lehetőségeket – tette hozzá. Kóka János, a Festipay Zrt. igazgatósági elnöke elmondta: a Cardnet-Cellum cégcsoport több mint 15 éve fejleszt készpénzmentes fizetési megoldásokat, kártya- és mobilalapúakat is.
Tavaly két jelentős megbízást is elnyertek Romániában és Franciaországban, a következő két évben pedig legalább öt új országban szeretnének megjelenni a szolgáltatással. Távoli piacokon, Ázsiában is tárgyalnak a szolgáltatás értékesítéséről, mégpedig egy felhőalapú, távoli hozzáférést lehetővé tevő megoldással, ami ugrást jelenthet a Festipay életében – mondta. A kutatás-fejlesztést szeretnék Magyarországon tartani, az újdonságokat mindig lehetőség szerint Magyarországon, a Szigeten fogják bemutatni – mondta. Idén az egyik ilyen újítás, hogy egy mobiltelefonos alkalmazásból lehet a kártyát feltölteni és követni a költéseket – számolt be Kóka János.
Márki László, a Cardnet Zrt. és a Festipay Zrt. vezetője elmondta: a Cardnet 2011-ben jelent meg az első jelentős fesztiválon, 2014-ben nyerték el a Sziget négy fesztiváljára szóló megbízást, így a magyar készpénzmentes szolgáltató piac legnagyobb szereplőjévé vált. Kóka János kérdésre válaszolva elmondta: a készpénzmentes fizetési megoldást nem terheli tranzakciós illeték, mivel nem pénzügyi szolgáltatás, előtte és utána kerül sor pénzügyi tranzakcióra. Egy zárt rendszerről van szó, nem lesz belőle a MasterCarddal vagy a bankokkal konkuráló termék – tette hozzá.
Elmondta, hogy a fesztiválokon kívül szeretnének például sporteseményeken, vagy akár iskolákban is megjelenni. Gerendai Károly hozzátette: törekednek arra, hogy a rendszer a jövőben egyre több helyen legyen elérhető, az egyenleget át lehessen vinni más fesztiválokra. Hozzátette: a rendszer alkalmas arra is, hogy növelje a fesztiválok biztonságát a személyes adatok megadásával, tárolásával, a látogatók beazonosíthatóságával. Gondolkodnak azon, hogy a jegyet „meg fogják személyesíteni”, egy azonosító eljáráson fog keresztül menni a jegyvásárló, és utána kapja meg a névre szóló karszalagját – mondta a Sziget Kft. igazgatója.
Az MTI kérdésére elmondta, hogy a fesztiválozóknak nem kerül pénzbe a készpénzmentes fizetési rendszer, csak egy letétet kell fizetni érte, amit visszakap a látogató, amikor leadja a kártyát. A rendszer működtetése után a kereskedők fizetnek egy megadott százalékot, a bankkártya-használathoz hasonlóan – tette hozzá. Kóka János kérdésre válaszolva ismertette: a Festipayben nagyjából kétharmadban tulajdonos a Cardnet és egyharmadban a Sziget Kft. A Cardnet a cégbe apportálta a szoftver kizárólagos jogát is – tette hozzá.
A sajtótájékoztatón kiadott infografika szerint tavaly 40 százalékkal nőtt a Festipay kártyákkal költött tranzakciós volumen 2014-hez képest, mintegy ötszázezer kártyával ötmillió tranzakciót hajtottak végre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >Tíz százalékkal több vendégéjszakát hozott a Sziget, mint tavaly
Mintegy 178 ezer vendéget fogadtak a fővárosi szálláshelyek az augusztus…
Tovább olvasom >Új célok állnak a Sziget fesztivál előtt 2025-re
A Sziget Fesztivál történetében új korszak kezdődik a 30. jubileumi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >