A Sziget fesztivál nemzetközi környezetvédelmi minősítést kapott
Nemzetközi környezetvédelmi, zöld minősítést kapott a Sziget fesztivál, amely a rangos A Greener Future szervezettől az „ajánlott” besorolást kapta meg a világ fesztiváljai között.
A londoni Royal Lancasterben rendezett A Greener Future (AGF) díjátadón a Sziget elhozta a Zöldebb Innováció Díjat (Greener Innovations Award) is. Az elismerések tükrözik a fesztivál fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, amely a hulladékcsökkentéstől és a megújuló energiaforrások felhasználásától kezdve a befogadás és a felelős étkezés előmozdításáig terjed ki – olvasható az AGF közösségi oldalán.
A Greener Future (AGF) nonprofit szervezet, amely az élő események, fesztiválok és rendezvényhelyszínek környezeti fenntarthatóságának javítására összpontosít világszerte. Az AGF 2007-ben alakult, és azóta a világ első és legátfogóbb fenntarthatósági szabványát biztosítja az élő események szektorában. A szervezet idei díjátadóján a Sziget a fenntarthatóság iránti törekvéseiért az „ajánlott” minősítést nyerte el. Mint írták, ez egy jól menedzselhető, környezettudatos rendezvényt jelöl, amely túlmutat az elvárásokon és pozitív változást hoz.
A minősítés szerint a Sziget erős elkötelezettséget mutatott a társadalmi befogadás és a fenntarthatóság iránt olyan kezdeményezésekkel, mint például az XS Land, amely a fogyatékkal élők mindennapjainak kihívásaira hívja fel a figyelmet, vagy az egymást elfogadását hirdető Magic Mirror helyszín.
„A Sziget Zöld Pontok, a Think for Tomorrow színpad és a Civil Sziget aktívan vonja be a látogatókat egy egyedülálló társadalmi és környezeti kezdeményezések fúziójában, egy élénk és progresszív fesztiválhangulatot teremtve”
– írta az AGF.
A minősítésben kiemelték a Sziget hulladékcsökkentő kezdeményezéseit, a hosszú ideje működő újrahasznosítási programot, a sátorregisztrációs rendszert és a Sziget útlevél játékot, amely a résztvevőket jutalmazta a fenntartható gyakorlatok megismeréséért. Mint kifejtették, a Sziget kreatívan ötvözi a szórakozást a társadalmi felelősségvállalással, emellett elkötelezettséget mutat a fenntarthatóbb fesztiválozás iránt, a legjobb gyakorlatokra fókuszálva.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >