A Sziget fesztivál nemzetközi környezetvédelmi minősítést kapott
Nemzetközi környezetvédelmi, zöld minősítést kapott a Sziget fesztivál, amely a rangos A Greener Future szervezettől az „ajánlott” besorolást kapta meg a világ fesztiváljai között.
A londoni Royal Lancasterben rendezett A Greener Future (AGF) díjátadón a Sziget elhozta a Zöldebb Innováció Díjat (Greener Innovations Award) is. Az elismerések tükrözik a fesztivál fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, amely a hulladékcsökkentéstől és a megújuló energiaforrások felhasználásától kezdve a befogadás és a felelős étkezés előmozdításáig terjed ki – olvasható az AGF közösségi oldalán.
A Greener Future (AGF) nonprofit szervezet, amely az élő események, fesztiválok és rendezvényhelyszínek környezeti fenntarthatóságának javítására összpontosít világszerte. Az AGF 2007-ben alakult, és azóta a világ első és legátfogóbb fenntarthatósági szabványát biztosítja az élő események szektorában. A szervezet idei díjátadóján a Sziget a fenntarthatóság iránti törekvéseiért az „ajánlott” minősítést nyerte el. Mint írták, ez egy jól menedzselhető, környezettudatos rendezvényt jelöl, amely túlmutat az elvárásokon és pozitív változást hoz.
A minősítés szerint a Sziget erős elkötelezettséget mutatott a társadalmi befogadás és a fenntarthatóság iránt olyan kezdeményezésekkel, mint például az XS Land, amely a fogyatékkal élők mindennapjainak kihívásaira hívja fel a figyelmet, vagy az egymást elfogadását hirdető Magic Mirror helyszín.
„A Sziget Zöld Pontok, a Think for Tomorrow színpad és a Civil Sziget aktívan vonja be a látogatókat egy egyedülálló társadalmi és környezeti kezdeményezések fúziójában, egy élénk és progresszív fesztiválhangulatot teremtve”
– írta az AGF.
A minősítésben kiemelték a Sziget hulladékcsökkentő kezdeményezéseit, a hosszú ideje működő újrahasznosítási programot, a sátorregisztrációs rendszert és a Sziget útlevél játékot, amely a résztvevőket jutalmazta a fenntartható gyakorlatok megismeréséért. Mint kifejtették, a Sziget kreatívan ötvözi a szórakozást a társadalmi felelősségvállalással, emellett elkötelezettséget mutat a fenntarthatóbb fesztiválozás iránt, a legjobb gyakorlatokra fókuszálva.
Kapcsolódó cikkeink
Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Norvégia turisztikai adót vezet be: az önkormányzatok enyhíthetik a túlturizmus terheit
A norvég parlament történelmi döntést hozott: 3 százalékos turisztikai adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >