A szerbiai vásárlók szerint az árnál fontosabb a kínálat és az üzlet közelsége
Az ár csak a harmadik legfontosabb tényező a szerbiai vásárlók számára, a boltok közelségét és a széles választékot ennél sokkal fontosabbnak tartják – írta internetes oldalán a Biznis&Finansije című szerb gazdasági magazin kedden.
A lap a GfK Srbija ügynökség adatait ismertetve kitért arra is, hogy egyre többen írnak részletes bevásárlólistát, és egyre kevesebben halmoznak fel árut otthon.
Érdekességként említik, hogy egyre kevesebben élvezik a vásárlást, és olyan üzleteket keresnek, ahol az elrendezés egyszerűsége miatt a legkönnyebb az árucikkeket megtalálni, valamint az is nagyon fontos tényező, hogy ne kelljen sorban állni.
A GfK vizsgálata arra is rámutatott, hogy a szerbiai lakosok 77 százaléka vásárlás előtt az interneten tájékozódik a különböző márkákról, 58 százaléka a közösségi hálózatokon érdeklődik, és szintén 58 százalék meg is osztja tapasztalatait ismerőseivel. A legtöbben a közeli barátok és a rokonok véleményére hagyatkoznak.
A fogyasztók 25 százaléka látogatja a különböző internetes áruházakat, 23 százaléka használ okostelefont, de mindössze 1 százalékuk vesz élelmiszert az interneten.
A szerbiai és boszniai vásárlók többsége (60 százaléka) a televízióból értesül a különböző akciókról, míg a horvátok inkább a reklámújságokból informálódnak. Szerbiában ezek az újságok a második helyen állnak, a barátoktól származó információk pedig a harmadik helyen. (Markovics Annamária, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >