A szerb disztribúciós piac meghatározó szereplőjét vásárolja fel a Waberer’s Csoport
A szerb disztribúciós piac meghatározó szereplőjének, az MD International többségi, 55 százalékos részesedésének felvásárlásáról döntött a Waberer’s Csoport. Az MDI fő tevékenységei közé tartozik a disztribúció, a közúti fuvarozás és a raktározás, így jól illeszkedik a magyar logisztikai óriás portfóliójába, egyúttal hatékonyan támogatja a Waberer’s stratégiai célját, hogy a régió piacvezető komplex logisztikai szolgáltatójává váljon.

A szerb vállalat 2022-es árbevétele 50,3 millió euró
Többségi, 55 százalékos tulajdonrészt vásárol a Waberer’s Csoport a szerb FMCG disztribúciós piac meghatározó szereplőjében, az MD Internationalben (MDI), és egyúttal opciót szerez a fennmaradó 45 százalékos részesedés megvásárlására. Az MDI fő tevékenysége a belföldi disztribúció, a közúti fuvarozás és raktározás. A szerb vállalat 2022-es árbevétele 50,3 millió euró, EBIT-je 2,1 millió euró, míg adózott eredménye 1,7 millió euró volt. A tranzakciót – összehangban a kötvény kibocsátásakor meghatározott célokkal – a Waberer’s a 2022-ben kibocsátott kötvényből finanszírozza. A vételárat a felek üzleti titokként kezelik. A tranzakcióról szóló szerződés értelmében a Waberer’s és az MDI tulajdonosai megállapodtak, hogy további fejlesztésekben és beruházásokban is együtt kívánnak működni, melyek közül kiemelkedik a tervezett közös raktár fejlesztés, mely alapja lehet a további növekedésnek, és a még hatékonyabb logisztikai operációnak.
Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. elnök-vezérigazgatója az akvizíció kapcsán elmondta, hogy az MDI többségi tulajdonrészének felvásárlása az első jelentős lépés azon az úton, melyen haladva a Waberer’s a régió piacvezető komplex logisztikai szolgáltatójává válhat. A Waberer’s Magyarországon komoly sikereket ért el a komplex logisztikai szolgáltatások területén, amit a jövőben regionálisan is ki akar terjeszteni akvizíciók útján.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >