A szépségápolás újonnan felfedezett területe a szájápolás

Szerző: Budai Klára Dátum: 2025. 04. 28. 16:27

A szájápolás már évek óta nemcsak egészségügyi kérdés, hanem a szépségápolás része is, hiszen az egészséges szájüreg és a csillogó fogsor az életminőséghez is nagyban hozzájárul, míg a megfelelő gondoskodás segít megelőzni számos betegséget.

A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.

A Procter&Gamble Oral-B, Blend-­a-med és Blend-a-dent termékcsaládja széles választékot kínál a különböző igényekhez igazodva. Portfóliójában megtalálhatóak Oral-B elektromos és manuális fogkefék, szájvizek, fogselymek, terápiás fogkrémek, a Blend-a-med és Blend-a-dent termékcsaládok pedig fogkrémek és műfogsorragasztók sokszínű palettáját biztosítják.

Krubl Yvette
közép-európai vállalati
kommunikációs
menedzser
Procter&Gamble

– Az ár-érték arány továbbra is kiemelten fontos, ezért a nagyobb kiszerelések és a duó-csomagok iránti kereslet növekszik, valamint a pótfejek közül is a 4-6 darabot tartalmazó csomagok a legnépszerűbbek. Emellett sokan váltanak elektromos fogkefére, mellyel a szájápolás egy magasabb szintjére lépnek – ismerteti Krubl Yvette, a Procter&Gamble közép-európai vállalati kommunikációs menedzsere.

A prémium termékekre irányuló érdeklődés fokozódik, főként a fejlett elektromos fogkefék esetében, míg a manuális típusok növekedése visszafogottabb. A fogyasztók mindinkább előnyben részesítik a terápiás fogkrémeket, különösen a szenzitív változatokat, amelyek nemcsak tisztítanak, hanem olyan speciális tulajdonságokkal is rendelkeznek, mint a fehérítés, az íny- és fogzománcvédelem és a 24 órás megelőzés.

– A trendekhez igazodva vezettük be az Oral-B Pro Expert termékcsaládot, amelynek csúcsmodellje, az Oral-B Pro Expert Advanced. Egyedüliként tartalmaz ón-fluoridot, ami a többi elérhető hatóanyaghoz képest szélesebb körű védelmet nyújt a lepedék, a fogínygyulladás, az érzékenység, az erózió és a kellemetlen lehelet ellen. 2024 nyara óta ezt az összetevőt már a 6–12 éves gyermekek számára is hozzáférhetővé tettük – újságolja Krubl Yvette.

Kutatásaik szerint az Oral-B elektromos fogkefével végzett fogmosás akár 100%-kal több lepedéket távolít el, mint a manuális alternatíva.

– Az Oral-B belépőáras modelljei is hatékony tisztítást kínálnak, míg a legfejlettebb iO típusok, például a Bluetooth-kapcsolatos modellek, a fogmosási szokásokat és azok eredményességét egy telefonos applikáción keresztül követik – részletezi a közép-európai vállalati kommunikációs menedzser.

Mint mondja, ebben a szegmensben az online vásárlások és az elektrotechnikai szakboltok térnyerése töretlen. A vásárlók nagy része már véleményeket gyűjt, összehasonlít és ezek alapján választ, illetve a szaküzletben szakképzett eladó segítségét kéri.

– Minden termékcsaládunkat folyamatosan fejlesztjük és számos innovációval érkezünk minden évben, nem lesz ez másképpen 2025-ben sem – ígéri Krubl Yvette.

A marketingstratégiában is új módszereket tesztelnek, például a Spotify lehetőségeit is megvizsgálták a fogyasztók elérésére.

A fogyasztók mindinkább előnyben részesítik a terápiás fogkrémeket, különösen a szenzitív változatokat

Szájhigiénia és esztétikum

Marinova Annamária
brand manager
Sager Dental

Marinova Annamária, a Sager Dental Kft. brand managere úgy látja, hódít a fogfehérítés és a fogszabályzás. Az emberek egyre tudatosabbak a szájhigiénia területén: nemcsak a szép, de egyben egészséges fogak is előtérbe kerültek. Ezzel a szájápolás vitathatatlanul a szépségápolási kategória részévé vált.

– A Curaprox 20 éve elhivatott az edukáció terén. Célunk, hogy támogassuk a helyes szájhigiénia elterjedését, és ezzel hozzájáruljunk fogaink egészségének megőrzéséhez egy életen át. A fogászati szakma bevonásával, többéves edukációs munkával sikerült eloszlatni azt a tévhitet, hogy a kemény fogkefe és az erős dörzsölés tisztább fogakat eredményez. A valóságban ez felsérti az ínyt, vérzést okoz és a fogak sérüléséhez, érzékenységéhez vezet. Az emberek megértették, hogy a puha sörtéjű fogkefe távolítja el hatékonyan és egyúttal gyöngéden a lepedéket a fogakról és az ínyszélről. A gyártók egyre sűrűbb sörtéjű fogkeféket fejlesztenek, mivel minél sűrűbb a sörte, annál puhább és gyengédebb a fogkefe. A Curaprox ebben abszolút élvonalbeli: Velvet fogkeféje egyedülálló módon 12 460 db sörtével rendelkezik, megvalósítva ezzel a leggyengédebb fogmosást – tájékoztat a szakember.

Arra is felhívja a figyelmet, hogy a szájban képződő lepedéket nemcsak a fogakról, hanem a fogközökből és az ínyszél mentén is el kell távolítani a száj és az íny egészségéhez. Ehhez ideális a fogköztisztító kefe, amely egyszerűbb és biztonságosabb, mint a jobban elterjedt fogselyem.

– A Curaprox fogköztisztító keféi ma már elérhetőek a drogériák polcain. A vásárlók számára a különböző méretek közötti választás fejtörést okozhat, de általában 2-3 méret elegendő a tökéletesen tiszta fogakhoz. A Curaprox innovatív kialakítása lehetővé teszi az elhasználódott kefék érintésmentes cseréjét, garantálva a maximális higiéniát. Kétféle tartónyelet is tartalmaznak, vékony mégis erős vezető drótból készülnek, és a legkisebb fogközbe is bejutnak. Egyszerűen használhatók, nem sértik fel az ínyt, és naponta egy mozdulat elegendő a tisztításhoz – vázolja Marinova Annamária.

A brand managertől azt is megtudjuk, hogy tavaly a fogkefeeladások értékben és mennyiségben is az átlagos kategórianövekedés felett teljesítettek. A fogköztisztító kefék forgalma is gyarapodott, de kevésbé dinamikusan. Ezért idén elindítják a Super Duó kampányukat, amelynek fő üzenete: a 100%-ban tiszta fogak fogkefével és fogköztisztító kefével együttesen érhetők el.

Szájápolás a legkisebbeknek is

Tantics Viktória
marketingvezető
Penta Pharma

Tantics Viktória, a Penta Pharma Zrt. marketingvezetője az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy a szülők egyre tudatosabban keresik a gyengédebb, tisztább összetételű verziókat a babáknak, kisgyermekeknek is.

– A Penta Pharma Zrt., a Nenedent gyermekfogkrém márka forgalmazója már babakortól, az első fogacskák megjelenésétől kínál termékeket. Eladásai 2024-ben értékben nőttek az előző évhez képest. A Nenedent Baby tanulószett segítségével már az első kibújt fogacskák tisztítása is megoldható a benne található szilikon, ujjra húzható kefével és fluoridmentes fogkrémmel. Ez azért is lényeges, mert orvosi ajánlások alapján már az apró tejfogak kibújása előtt érdemes hozzászoktatni kisbabánkat a fogíny rendszeres dörzsölgetéséhez. Minél előbb kezdjük a fogínyt és a kibújó tejfogacskákat tisztítani, annál nagyobb eséllyel kerülhető el a korai fogszuvasodás és az ínybetegségek – informálja lapunkat Tantics Viktória.

A helyes szájápolási szokások kialakítása már kisgyermekkorban elengedhetetlen, ezért a vállalat különböző korosztályok számára kínál fluoridmentes és fluoridos fogkrémeket.

A vállalat kommunikációs fókuszában idén is a gyermekek fogzási, fogápolási edukációja áll, már a fogzás első pillanatától kezdve 7 éves korig. Ezt a célt PR aktivitásokkal, targetáltan terjesztett kiadványokkal és rendezvényeken végzett kitelepülésekkel támogatják.

Hódít a fogfehérítés és a fogszabályzás: a szájápolás vitathatatlanul a szépségápolási kategória részévé vált

Prémium technológia

Roger Yu
európai régió elnök
Oclean

Roger Yu, az Oclean európai régiójának elnöke szerint a fogyasztók egyre inkább hajlandók beruházni a magas teljesítményű szájápolási eszközökbe, például a szónikus fogkefékbe, hogy hatékonyabb, hosszú távú és megelőző megoldásokat találjanak fogaik egészségének meg­őrzésére.

– Az Oclean úttörő a szónikus fogkefék megalkotásában, például az AI-vezérelt hangirányítás és a Maglev motor révén, amely erős tisztítást végez csendes működés mellett. Fogkeféink gyorsabb töltést, hosszabb üzemidőt és egyedi, valós idejű visszajelzést kínálnak okoskijelzőjük segítségével, hozzájárulva az optimális fogmosási szokások kialakításához. Ez a valós idejű visszacsatolás az AI-hangvezérléssel és az okos érintőkijelzővel egyedülállóvá teszi az Ocleant az iparágban. Elkötelezettségünk a minőség és az innováció iránt lehetővé teszi, hogy prémium funkciókat nyújtsunk versenyképes áron, így a fejlett szájápolás mindenki számára elérhetővé válik – világít rá Roger Yu.

Az Oclean Magyarországon több csatornán keresztül értékesíti termékeit, többek között a Rossmann, dm, Euronics, Auchan és Tesco üzleteiben, biztosítva, hogy a vásárlók kényelmesen hozzájuthassanak fejlett szónikus fogkeféikhez, akár bolti, akár online vásárlás során. Legfrissebb újdonságaik az Oclean X Ultra és az Oclean A10, 2025-ben pedig további izgalmas fejlesztéseket terveznek bemutatni.

– 2025-ben az Oclean különböző stratégiai marketingkampányokkal növeli márkája láthatóságát, többek között partnerségekkel, influencer együttműködésekkel és közösségközpontú kezdeményezésekkel. Célunk, hogy a csúcstechnológiás szájápolási opciók világszerte még elérhetőbbé és ismertebbé váljanak – vetíti előre az Oclean európai régiójának elnöke. //

Kapcsolódó cikkeink