A szépség mögötti stratégia: Rossmann Beauty Expo
A Rossmann × Krémmánia Beauty Expo május 23–24. között immár negyedik alkalommal várta a látogatókat, idén először kétnapos formátumban. A rendezvénynek az MVM Dome adott otthont, ahol a szervezők négy külön belépési idősávban fogadták a résztvevőket. A több mint 5500 érdeklődő 77 kiállítóval találkozhatott, és számos interaktív programon, workshopon és tanácsadáson vehetett részt.
A cikk a Trade magazin 2025/8-9. lapszámában olvasható.
A Beauty Expo programjai között szerepeltek exkluzív színpadi előadások, kerekasztal-beszélgetések és élményalapú edukációs aktivitások. A látogatók egyebek mellett smink- és hajápolási bemutatókat, száj- és testápolással kapcsolatos előadásokat, valamint tudatos bőrápolási tanácsokat hallgathattak meg. A jegytípusokhoz tartozó ajándékcsomagok – White, Ruby, Peach és VIP – 15 és 50 ezer forint közötti értékű termékeket tartalmaztak, és már az elővásárlási időszakban elkeltek. Az alapjegyek mellé járó vászontáska a minták és ajándékok gyűjtését is megkönnyítette a felhasználók számára.

Már a kapunyitás előtt sorok kígyóztak az MVM Dome előtt: a „Két nap, ami csak Rólad szól!” szlogennel meghirdetett Rossmann Beauty Expo az ország minden részéről vonzotta a szépségápolás iránt érdeklődő látogatókat
Színpadon a márkák és szakértőik
A Rossmann Beauty Expo színpadi programjaiban idén is számos márka jelent meg edukatív előadásokkal és élő bemutatókkal. A programokat ismert szakértők, márkaalapítók és influenszerek vezették, akik saját tapasztalataikon és termékismeretükön keresztül mutatták be a legfrissebb trendeket és rutinokat.
A Schwarzkopf Gliss márka képviseletében Blanke Dávid és Molnár Zengő tartott előadást a koffein hajápolásban betöltött szerepéről, különös tekintettel a hajhullás elleni formulákra. Az új termékek ismertetése mellett gyakorlati tanácsokat is megosztottak a hatékony otthoni hajápolás kialakításához.
A Sensodyne támogatásával dr. Milák Eszter beszélt a fogfehérítés korszerű módszereiről. Az előadás során szó esett a COVID-időszak utáni megváltozott fogyasztói fókuszokról is, különös tekintettel a „zoom-boom” jelenségre, amely a szájápolás és a fehérebb fogak iránti érdeklődést növelte meg.
A Philips Sonicare márka színpadi szereplésében Mester Emese dentálhigiénikus adott gyakorlati útmutatót a tudatos szájápolási rutin kialakításához. Felhívta a figyelmet a reggeli előtti fogmosás jelentőségére, és a szájhigiénia általános bőrproblémákra gyakorolt hatásaira is kitért.
A testápolás holisztikus megközelítéséről Kovalcsik Ildikó, ismertebb nevén Lilu tartott előadást, bemutatva a Rossmann saját márkás BODY+Me és a Shaveology termékcsaládjait. A márkanagykövetként is tevékenykedő előadó a különböző bőrproblémák kezelésének lehetőségeiről osztotta meg tapasztalatait.
Szóláth Norbert a Beachwaver márka hajgöndörítő eszközeinek használatát mutatta be. Az élő demó során a résztvevők gyors és tartós hajformázási technikákkal ismerkedhettek meg.
A haj- és fejbőrápolási rutinok témájában dr. Gyulai Zsófia bőrgyógyász és Nagy Réka beszélgettek. Az előadás során szó esett a fejbőrtípus meghatározásáról, a helyes hajmosási technikákról és az otthoni ápolás lépéseiről. A programot a Schwarzkopf Gliss márka támogatta.
A koreai bőrápolási trendekről skinfluencerek tartottak előadást K-Beauty nagyító alatt címmel. A beszélgetés a népszerűség okaira, a tudományos hátterű formulákra és a gyakori tévhitekre fókuszált.
A fényvédők tudatos használatát Rácz Judit ismertette. Az előadás a különböző bőrtípusokhoz illő napvédő kiválasztásának szempontjait mutatta be, elsősorban az arcápolás kontextusában.
A belső szépségápolás és a táplálékkiegészítők szerepét az Essa World márka brand managere, Axente Gréta és Nagy Réka vitatták meg az Inner Beauty című programban. A beszélgetés a külső és belső szépség kapcsolatát, valamint a kollagénkészítmények jelentőségét járta körül.
Az idei Beauty Expo egyik újdonsága a kis létszámú workshopformátum volt, amely most először jelent meg a rendezvény programjában. A limitált férőhelyes foglalkozások lehetőséget adtak a résztvevőknek a közvetlenebb élményekre, az egyéni kérdések megvitatására és az interaktív tanulásra. A workshopok közé tartozott például az a program, amelyben Döbrösi Laurával arcjógázhattak az érdeklődők.

Több mint 5500 látogató, 77 kiállító és két teljes nap – így telt meg az MVM Dome a Rossmann × Krémmánia Beauty Expo alkalmából
Interaktív jelenlét a márkák standjainál
A Rossmann Beauty Expo nem csupán színpadi programokat kínált: a 70-nél is több kiállító márka saját standokon mutatta be termékeit, ahol a látogatók személyesen is kipróbálhatták az újdonságokat, tanácsot kérhettek szakértőktől, és mintákhoz, ajándékokhoz is hozzájuthattak. A helyszíni jelenlét lehetőséget adott a közvetlen visszacsatolásra és a vásárlói interakciókra, amelyek fontos szerepet játszottak a márkák edukációs és marketingcéljainak megvalósításában.
A Rossmann saját márkás termékei mellett olyan ismert márkák is megjelentek önálló aktivitásokkal, mint a L’Oréal, a NIVEA, a Schwarzkopf, a Sensodyne vagy a Neutrogena. Több kiállító élményalapú installációkkal és fotópontokkal is készült, míg mások egyéni tanácsadással vagy bőrdiagnosztikával támogatták a látogatókat. A standokon elérhető aktivitások tematikusan kapcsolódtak a színpadi tartalmakhoz: a hajápolási újdonságokat bemutató márkák például gyakorlati formában is elérhetővé tették termékeiket, a szájápolási kiállítók pedig célzottan reagáltak a tudatos rutinok iránti érdeklődésre.
Az interakciók egyik legfontosabb eleme a mintatermékek osztása volt: számos látogató célzottan érkezett egy-egy márka standjához, hogy első kézből próbálhassa ki az újdonságokat. A helyszíni edukáció és mintakiosztás kombinációja lehetőséget teremtett a termékismertség növelésére, a vásárlói bizalom megerősítésére és a márkák iránti elköteleződés elmélyítésére.

Teltházas érdeklődés a kiállítói standoknál: a résztvevők kipróbálhatták a legújabb szépségápolási termékeket, tanácsot kérhettek a márkák képviselőitől, és részt vehettek helyszíni aktivitásokban is
Fókuszban a koreai szépség
Az idei Rossmann x Krémmánia Beauty Expón kiemelt figyelmet kapott a koreai szépségápolás, amely egy önálló, látványos koreai sziget formájában jelent meg az eseményen. A látogatók egy helyen ismerhették meg a Rossmann legfontosabb koreai arcápolási márkáit, így egyszerre kaptak betekintést a K-beauty világába és annak legújabb trendjeibe. Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann szenior kategóriamenedzsere kiemelte, hogy a koreai kozmetikumok iránti hazai érdeklődés évről évre növekszik, a vállalat pedig kifejezetten büszke a koreai termékszortimentjére. Örömmel látta, hogy ez a tematikus megjelenés a látogatók körében is nagy sikert aratott.
Érdekesség, hogy a különleges hangulat megteremtésében a KOTRA – a Koreai Köztársaság Nagykövetségének kereskedelmi képviseleteként működő, dél-koreai kormányzati háttérrel rendelkező non-profit szervezet – is kulcsszerepet játszott. Együttműködésüknek köszönhetően autentikus hanbokba öltözött hostessek fogadták a látogatókat, még élményszerűbbé téve az expó ezen részét. A koreai szigeten nemcsak a márkák standjai várták az érdeklődőket, hanem külön nyereményjáték, látványos fotóspot és informatív edukációs anyagok is segítették a tájékozódást, ezzel is erősítve a K-beauty iránti lelkesedést és ismereteket.
Saját márka, közös projekt, tematikus fókuszok
Németh Kornél, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója hangsúlyozta:
„A Beauty Expo immár negyedik alkalommal bizonyította, hogy milyen ereje van a márkák és a vásárlók közötti közvetlen kapcsolódásnak. Az MVM Dome-ban tartott esemény minden szempontból új szintre emelte az élményt – méretében, programjaiban és minőségében egyaránt.” Hozzátette: különösen fontos számukra, hogy a látogatók nemcsak a kiállító márkákhoz, hanem magához a Rossmannhoz is kapcsolódni tudtak.
A közösségépítő munka egyik új mérföldköveként említette azt a könyvprojektet is, amelyet a Rossmann a Krémmániával közösen készít – és amelyet a résztvevők már nagy érdeklődéssel várnak. A kiadvány arc-, test-, hajápolás témakörben készül, és várhatóan ősszel már elérhető lesz.
Kapcsolódó cikkeink
GLS az innováció élvonalában
A GLS Hungary az elmúlt években látványos fejlesztésekkel formálta újra…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség – A Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
Infláció, sofőrhiány, szigorodó szabályozás és zöld elvárások – ezek egyszerre…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
Ahogy közeledik a tanévkezdés, a szülők előtt ismét ott áll…
Tovább olvasom >