Egy magyar és egy olasz család összefogása újraformálja Európa ásványvízpiacát
Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozója, a cseh Karlovarské Minerální Vody Csoport (KMV) és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. (Szentkirályi) együttműködik annak érdekében, hogy közösen tovább terjeszkedjenek Magyarországon és a régióban. A 2015 áprilisában kötött megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a KMV-t tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata. A tranzakció eredményeképpen Balogh Levente a Holding meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált, továbbá betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is.
A Central European Mineral Water Holding az a projektcég, amelyen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t. A mostani tranzakció folytán pedig a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben ismét magyar tulajdonos jelent meg.
Balogh Levente a Szentkirályit évek óta magyar bázisú multinacionális céggé szerette volna építeni, és a további fejlődést szakmai tőke bevonásában látta. A kívánt szakmai tőkebefektetőt Magyarországon nem találta meg, ezért esett választása az olasz Pasquale családra.
A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba. A KMV-nél jelentősen modernizálta a palackozó technológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh vállalat teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. Fia, Alessandro Pasquale 2008-ban csatlakozott a családi céghez és hozzákezdett a vállalat nemzetközi terjeszkedéséhez. A KMV Csoport, melynek 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában van jelen, illetve további 20 országba exportálja termékeit.
A Pasquale család és Balogh Levente által felhalmozott tapasztalat biztosítja a Szentkirályi és a Kékkúti márkák biztos jövőjét és nemzeti jellegének megtartását.
A CEMW missziója az, hogy végrehajtsa a minőségi ásványvizek magyarországi piacának konszolidációját, tovább erősítse a magyar márkákat a fogyasztói igények szegmentált kiszolgálásával, valamint kiaknázza a magyar és környező országok piacain adódó befektetési lehetőségeket. A Holding által biztosított innováció, minőség és tapasztalat egy erős versenypiacon kínál olyan termékportfoliót, amely megfelel a felnőttek és a gyermekek egészséges életmóddal kapcsolatos elvárásainak.
A Pasquale család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy helyi partnerekkel, helyi menedzsmenttel dolgozik együtt minden országban, ahol piacra lép. A család számára kiemelten fontos, hogy tisztelettel bánjon az egyes országok vízkincsével. Ebből a filozófiából következik, hogy a KMV nem globális, univerzális márkákat épít, hanem a helyi márkák nemzeti karakterét erősíti. Ehhez a filozófiához és stratégiához találták meg a megfelelő partnert Magyarországon Balogh Levente személyében. A CEMW létrehozásával egy új, magyar és olasz családi tulajdonú csoport jött létre, amely Közép-Európa egyik meghatározó ásványvíz-palackozó társasága lett. A Pasquale család hagyománytisztelő üzleti filozófiája mellett Balogh Levente elnöki pozíciója a vállalat élén garantálja, hogy a Holding meg fogja védeni az ismert és kedvelt magyar márkák nemzeti jellegét.
A tőkeerős tulajdonosi háttér lehetővé teszi, hogy a társaságok nagymértékű beruházásokat hajtsanak végre a termelési kapacitás bővítése, a logisztikai bázis megerősítése és a környezetvédelmi valamint a termékfejlesztési területeken. A várható jelentős piaci terjeszkedés és termelési kapacitás-bővítés biztosítja a két cég munkahelyeinek megtartását és előrevetíti a munkaerő létszám további növelését.
A Holding az anyavállalattal és annak érdekeltségeivel európai léptékben is meghatározó társasággá válik, évi több mint egymilliárd liter értékesítésével az ásványvíz és ásványvíz alapú termékek területén.
„Örömünkre szolgált, hogy Balogh Levente személyében megtaláltuk a megfelelő üzleti partnert. A Szentkirályi egy nagyszerű vállalat, kiváló termékportfolióval. Közös értékeink, a különböző piacokon szerzett rengeteg tapasztalat, valamint a két család hagyományai alapozzák meg a sikeres közös üzleti jövőt. Minden energiánkat és tudásunkat arra fordítjuk, hogy tovább bővítsük a népszerű magyar ásványvízmárkák piacát mind Magyarországon, mint a környező országokban.” – mondta Alessandro Pasquale.
Balogh Levente hozzáfűzte: „Évek óta próbáltam szakmai vagy pénzügyi tőkét bevonni, hogy stabilizáljam és megerősítsem cégem tőkeszerkezetét. Nem sikerült. Minden tárgyaló fél leginkább 100%-os felvásárlási ajánlatot tett csak. A KMV Csoport volt az egyetlen, amely nem csupán tőkeerősítést, hanem partneri együttműködést is ajánlott. Így most szakmai tőkét vontam be, ha nem is tőkeemelés útján, hanem úgy, hogy a magántőkém megerősítésének eredményeként két tőkeerős tulajdonos konszolidálja nem csak a magyar, de a közép-európai prémium ásványvízpiacot is. Az így megerősített tőkeháttér garantálja a pénzügyi forrásokat a további fejlesztésekre. Történelmi esemény az, hogy a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben újra magyar tulajdonos jelenik meg, és az is, hogy közvetve magyar tőke és tőkés jelenik meg az eddigi legnagyobb ásványvíz-társulásban, és aktívan alakítja annak működését tulajdonosként, és mint a Közép-Európai Ásványvíz Holding elnöke is.”
A tranzakció bonyolítása során a Szentkirályi és a Balogh család pénzügyi tanácsadója az Unicredit volt. A jogi képviseletet a kecskeméti Fekete Ügyvédi Iroda és a budapesti DSS Partners ügyvédi iroda tanácsadói konzorciuma látta el. A KMV pénzügyi tanácsadója a KBC Securities volt, míg a jogi képviseletet a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda, illetve a Kocián, Šolc and Balaštík Studio látta el.
Kapcsolódó cikkeink
Egy cseppel közelebb az egészséghez: így lehet izgalmas a napi folyadékpótlás
A nem megfelelő hidratáció fejfájást, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat,…
Tovább olvasom >5 tipp, hogy gyermekeink jókedvvel igyanak elég vizet a nagy melegbe
A nyári hőségben különösen fontos a megfelelő folyadékbevitel biztosítása gyermekeink…
Tovább olvasom >Ilyenek most az ásványvíz fogyasztási szokások Magyarországon
A nyári hónapokban az ásványvíz iránti kereslet jelentősen megnő Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >