A Szentkirályi megalkotta a nemzet üdítőitalát
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. egy éves fejlesztés eredményeként megalkotta, és ünnepélyes keretek között ma bemutatta a nemzet üdítőitalát. A kellemes ízű, szénsavas és frissítő hatású, Szentkirályi ásványvíz alapú AQUA ELIXIS titkos recept alapján, 31 magyar gyógynövény felhasználásával készült és 1 literes kiszerelésben szeptembertől kapható a boltokban.
A mai eseményen felavatták a környezettudatos társaság saját előforma gyártó üzemét, amelyet Dr. Budai Gyula parlamenti államtitkár és Lezsák Sándor, a Magyar Országgyűlés alelnöke adott át. Az új üzemben működő továbbfejlesztett, legújabb technológiájú gépet hazánkban először a Szentkirályi Ásványvíz Kft. használja.
A cég Magyarország egyik legnagyobb kapacitású gyártósorral (egy telephelyen belül) rendelkező ásványvíz forgalmazója a több mint 1 milliárd liter ásványvíz és ásványvíz alapú italok (2004-től 2012 első félévéig) gyártásával, és értékben továbbra is tartja piacvezető pozícióját a márkatermékeket gyártók között.
Köztudott, hogy számos nemzet (pl. Csehország, Nagy-Britannia, Olaszország) rendelkezik tradicionális, saját fejlesztésű üdítővel, amelyek többnyire országukban piacvezetővé is váltak – hazánk azonban eddig kimaradt a sorból. Magyarország számára az egy éves, saját laborjában végzett fejlesztés eredményeként a 100%-ban magyar tulajdonú Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalkotta a nemzet üdítőitalát. Az AQUA ELIXIS titkos recept alapján, 31 magyar gyógynövény (a legjelentősebbek: zsálya, kakukkfű, rozmaring, citromfű, cickafark, borsmenta, koriander, bodza, gyömbér) kivonatával készült és alacsony kalóriatartalmát a sztívia nevű természetes édesítőszer hozzáadásával érték el. Sok más üdítővel szemben ez a Szentkirályi ásványvíz alapú üdítőital természetes ásványianyag-tartalmát is megőrzi. A szénsavas, kellemes ízű és frissítő hatású újdonság szeptembertől, 1 literes kiszerelésben kapható a boltokban (259 forint ajánlott fogyasztó áron).
„Régi vágyam volt, hogy az üdítőital kategóriában is egészséges és természetes alapanyagok felhasználásával hozzunk létre egy olyan terméket, amely nemzetünk büszkesége lehet, hazai ásványvíz kincsre alapul és magyar alapanyagokat tartalmaz. Így született meg az AQUA ELIXIS.” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
A Szentkirályi telephelyén átadott előforma gyártó üzemben működő, a legújabb technológiát magába foglaló és továbbfejlesztett HUSKY rendszert hazánkban először a Szentkirályi Ásványvíz Kft. használja. A rendszer továbbfejlesztésnek köszönhetően az előforma előállításának ciklusa rövidebb, amivel kapacitásnövelés érhető el, illetve az alacsony és magas hőmérsékletű hűtés szétválasztásával, hőcserélő beépítésével a hűtési energia felhasználásánál jelentős lesz a megtakarítás. A gépsor teljesítménye – az előforma súlyától függően – óránként 33 000 darab palack.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és az MVM Partner Energiakereskedelmi ZRt. 2012 áprilisában a ZÖLDÁRAM termék felhasználására együttműködési megállapodást kötött, amelynek fő célja, hogy együtt csökkentsék ökológiai lábnyomukat, és lehetővé teszi, hogy a Szentkirályi a környezetet kevésbé terhelő környezetbarát, megújuló energiaforrásból származó villamos energiát is használjon gyártási folyamatai során. Emellett több fontos környezetkímélő hatás is jelentkezik a saját előforma gyártó üzem használata során: egyrészt az előformát nem szükséges külső gyártótól közúton fuvarozni, és mivel a PET granulátum alapanyaga lényegesen kisebb helyen elfér, így a szállítási költségek is alacsonyabbak. Másrészt a gépsor akár 100%-ban újrafeldolgozható flakonok gyártására is képes – Ausztriához hasonlóan szelektíven gyűjtött hulladékok megfelelő technológiával és feldolgozásával előállított – reciklált, PET granulátumból. Az előforma gyártó berendezéssel a PET palackos termékek alacsonyabb környezetterhelése érhető el. Az új üzem kialakításának teljes beruházása 600 millió forintból, önerőből és lízing cég közbeiktatásával valósult meg.
Az ásványvíz forgalmazó az idei első félévben mind értékben, mind volumenben 22%-kal túlteljesítette az előző év azonos időszakában elért eredményeit, amely növekménynek jelentős részét a klasszikus Szentkirályi, Emese ásványvíz termékek és a limonádék adták, de továbbra is sikeresek a Jégteák és a Jégvizek is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >