A személyreszabott oktatásé a jövő Radó Péter szerint
Radó Péter oktatáskutató volt a FutureTalks podcast aktuális adásának vendége, aki szerint 2050-ben személyreszabott oktatási rendszerben tanulnak majd a fiatalok, és mindenki hozzáfér a digitális világhoz.
Krizsó Szilvia a FutureTalks podcast idei második adásában 2050-be invitálja a nézőket/hallgatókat Radó Péter segítségével, hogy közösen megfejtsék milyen is lesz az oktatás 30 év múlva. Az oktatáskutató nem tart attól, hogy a tanulást teljesen áthelyeznék a digitális világba, mert az már a COVID-járvány idején is bebizonyosodott, hogy hatékonyan tanulni csak gazdag szociális térben lehet, a személyes kontaktust, a társakat nem lehet kivonni a tanulási folyamatból. Természetesen a digitális eszközöknek óriási szerepe lesz az ismeretek átadásában, de inkább, mint könnyen használható eszközök, adatok, ismeretek tudástáraként jelennek meg. Radó Péter szerint a csoportokkal foglalkozó pedagógusok aránya jóval kisebb lesz, mint manapság és többen lesznek azok a szakemberek, akik specializáltan valamilyen különálló kérdéskörrel, témával foglalkoznaks. Hozzátette: „Minél személyreszabottabb lesz az oktatás, annál inkább többféle pedagógusra lesz szükségünk, hiszen sokféle gyerekre sok specialista szükséges. Egy jó pedagógus tanulni segít, viszont egy jó szakember át tudja adni a tudást.”
A beszélgetésből az is kiderült, hogy bizonyos értelemben egyik ország oktatása sem ideális, de amelyikbe bele van kódolva a fejlődés lehetősége, az jó úton halad. Ez a képesség leginkább a rugalmasságban rejlik, azaz, hogy az iskola – mint intézmény- képes legyen arra, hogy folyamatosan kreatív módon adaptálódjon a megváltozott igényekhez. Ezt a modellt követik a skandináv, a brit, a holland rendszerek, ahol a strukturális feltételek lehetővé teszik az innovációt. Kreativitás és erőforrások kérdése, hogy ezek az iskolák felfedeznek-e egy jó működési módokat, az intézményi autonómia pedig alapfeltétel.
Radó Péter szerint fontos lenne az ismeretalapú tudás mellett olyan képességek megszerzése, amelyeket elvárnak és díjaznak a munkahelyek. A gyerekek aktív tanulására építő differenciált pedagógiai kultúra lenne a sikeres, az a hatékony, ahol az oktatás autonóm módon dönthet a saját kérdéseiben, illetve ki kell nyitni az iskolákat a szülők és a helyi közösségek számára
Iratkozzon fel Youtube csatornánkra, hogy elsőként értesüljön új tartalmainkról: FELIRATKOZÁS
Kapcsolódó cikkeink
Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az érdeklődők több mint 40%-a nem jogosult Munkáshitelre!
A Bankmonitor kalkulátorát használó Munkáshitel iránt érdeklődők több mint 40%-a…
Tovább olvasom >Szamuráj a pult mögött – A nap videója
Japán mixernek lenni gyakorlat (és fegyver) kérdése. A videóért katt…
Tovább olvasom >