A szeletes csoki, illetve a fogkrém reklámjai jutottak el a legtöbb nézőhöz

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 05. 23. 10:50

Élelmiszerek közül a szeletes csokoládé, a háztartási vegyi áruk, a kozmetikumoknál pedig a fogkrém tévéreklámjai jutottak el a legtöbb tévénézőhöz idén az első negyedévben, a Nielsen Közönségmérés Kft. teljes népességre vonatkozó adatai szerint.

Élelmiszerek közül a szeletes csokoládé és a puding/tejalapú desszert vezeti a rangsort, ahogyan a tavalyi első három hónap során is. Idei eddigi mutatóik 10 802, illetve 9 637 százalék. Feljött viszont a harmadik helyre a gyümölcslé, amelynél a 6 480 százalék közel négyszer annyi, mint az előző év hasonló időszakában. Az adatok minden kategóriánál a teljes népességre vonatkoznak.

Az említett három termékcsoportot követi az idei első negyedéves toplistán sorrendben a joghurt/kefír, az édes keksz/ostya, a rágógumi, a tea, a macskaeledel, valamint a bonbon, majd pedig a kávé.

Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok rangsorában a fogkrém 7 189-es GRP-je után az arckrém mutatója 6 612, míg a mosószeré 5 575. További sorrend: hajápolás, lábápoló szerek, sampon, testápoló szerek, női illatszer, hajfesték és mosogatószer.

Az egy főre jutó napi tévénézési idő – szintén a teljes népesség körében – 5 óra 9 percet ért el az első negyedévben. Ez 2 perccel több, mint a tavalyi hasonló időszak során.

Különböznek viszont a trendek életkor szerint: a 4–17 éveseknél mért plusz 4 perc átlag napi 200 percet jelent. Emelkedett az 50 évesek és idősebbek mutatója is, napi 405 percről 411-re. Csökkenést regisztráltak viszont a 18–49 éves korosztályban, mégpedig átlagosan napi 257-ről 250 percre.

A teljes népesség napi tévénézéssel töltött idejének mindössze 1,2 százalékát, átlagosan 3,6 percet fordított időben eltolt televíziós tartalomra (Time-shifted Viewing, TSV). A legnagyobb arányt a 18–49 éves korosztály érte el 1,6 százalékkal.

A reklámok által elért nézők arányát nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) mutatják. A GRP azt fejezi ki, hogy egy reklám­szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, a GRP mutatójának összege túllépheti a 100 százalékot. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

Kapcsolódó cikkeink