A szavatossági címke levételével harcol az élelmiszerpazarlás ellen a Tesco
Nem mindennapi döntést hozott meg a Tesco: brit üzleteiben leveszik a szavatossági címkét mintegy 70, előrecsomagolt termékéről, elsősorban a zöldség-gyümölcs árukról – írja a BBC. A döntés oka az, hogy a vállalatnál úgy gondolják, így csökkenthetik a szemétbe kerülő ételhulladék mennyiségét.
A National Federation of Women’s Institutes kutatása – idézi az Independent – úgy találta, a vásárlók kevesebb mint fele van tisztában a szavatossági idő („best before date”) és a lejárari idő („use by”) fogalmai közötti különbséggel. A brit áruházláncnál pedig ebből azt a következtetést vonták le, kevesebb ételt kell a szemétbe dobni akkor, ha a zavar forrását megszünteti vásárlóiknál.
A szavatossági idő ugyanis azt jelenti, hogy a termék addig a napig garantáltan megőrzi minőségét, élvezeti értékét. Ez különösen a zöldségeknél és a gyümölcsöknél fontos. Ez után a nap után a termék minősége gyengült, ám lényeges kitétel, hogy ettől még fogyasztásra ugyanúgy ajánlható, teljesen biztonságos.
A lejárati idő után viszont már nem garantálható, hogy a termék elfogyasztásra ajánlott marad. Ez nem azt jelenti, hogy fogyasztásra nem alkalmas, csupán azt, hogy csökkenhet biztonságossága.
A Tesco szerint a kétféle dátum megzavarta a vásárlókat, és azt tapasztalták, a zöldségek és a gyümölcsök nagy mennyiségben maradnak a boltokban a szavatossági idő lejárta után, egyszerűen azért, mert a vevők már nem teszik ilyenkor a termékeket a kosarukba.
Ebből természetesen következik, hogy azok, lejárati dátumukat elérve, szintén az áruházak nyakán maradnak,így a szemétben végzik.
Az áruházláncnál jelenleg évente több millió tonna ételhulladék keletkezik. A cégnél azt ígérik, hamarosan teljesen felszámolják a pazarlást, és az első olyan brit lánc lehetnek, amelynek boltjaiban nem keletkezik kidobásra ítélt élelmiszer.
A mostani bejelentés mintegy 70 féle előrecsomagolt terméket – almákat, hagymát stb. – érint.
A cégnél azt is közölték, vásárlóik egy része – saját elmondása szerint – nem a szavatossági idő, hanem a termék kinézete alapján választ. Ezért úgy vélik, ezzel a döntéssel egyszerűsítik a vevők dolgát, miközben, várakozásaik szerint, a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkentik. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >Több mint kétmilliárd forintos fejlesztéssel bővíti e-töltőhálózatát az E.ON Drive Infrastructure az ALDI-nál
Országszerte megnöveli az elektromosautó-töltőinek teljesítményét az E.ON Drive Infrastructure Hungary…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >