A szavatossági címke levételével harcol az élelmiszerpazarlás ellen a Tesco
Nem mindennapi döntést hozott meg a Tesco: brit üzleteiben leveszik a szavatossági címkét mintegy 70, előrecsomagolt termékéről, elsősorban a zöldség-gyümölcs árukról – írja a BBC. A döntés oka az, hogy a vállalatnál úgy gondolják, így csökkenthetik a szemétbe kerülő ételhulladék mennyiségét.
A National Federation of Women’s Institutes kutatása – idézi az Independent – úgy találta, a vásárlók kevesebb mint fele van tisztában a szavatossági idő („best before date”) és a lejárari idő („use by”) fogalmai közötti különbséggel. A brit áruházláncnál pedig ebből azt a következtetést vonták le, kevesebb ételt kell a szemétbe dobni akkor, ha a zavar forrását megszünteti vásárlóiknál.
A szavatossági idő ugyanis azt jelenti, hogy a termék addig a napig garantáltan megőrzi minőségét, élvezeti értékét. Ez különösen a zöldségeknél és a gyümölcsöknél fontos. Ez után a nap után a termék minősége gyengült, ám lényeges kitétel, hogy ettől még fogyasztásra ugyanúgy ajánlható, teljesen biztonságos.
A lejárati idő után viszont már nem garantálható, hogy a termék elfogyasztásra ajánlott marad. Ez nem azt jelenti, hogy fogyasztásra nem alkalmas, csupán azt, hogy csökkenhet biztonságossága.
A Tesco szerint a kétféle dátum megzavarta a vásárlókat, és azt tapasztalták, a zöldségek és a gyümölcsök nagy mennyiségben maradnak a boltokban a szavatossági idő lejárta után, egyszerűen azért, mert a vevők már nem teszik ilyenkor a termékeket a kosarukba.
Ebből természetesen következik, hogy azok, lejárati dátumukat elérve, szintén az áruházak nyakán maradnak,így a szemétben végzik.
Az áruházláncnál jelenleg évente több millió tonna ételhulladék keletkezik. A cégnél azt ígérik, hamarosan teljesen felszámolják a pazarlást, és az első olyan brit lánc lehetnek, amelynek boltjaiban nem keletkezik kidobásra ítélt élelmiszer.
A mostani bejelentés mintegy 70 féle előrecsomagolt terméket – almákat, hagymát stb. – érint.
A cégnél azt is közölték, vásárlóik egy része – saját elmondása szerint – nem a szavatossági idő, hanem a termék kinézete alapján választ. Ezért úgy vélik, ezzel a döntéssel egyszerűsítik a vevők dolgát, miközben, várakozásaik szerint, a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkentik. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >