A szavatossági címke levételével harcol az élelmiszerpazarlás ellen a Tesco
Nem mindennapi döntést hozott meg a Tesco: brit üzleteiben leveszik a szavatossági címkét mintegy 70, előrecsomagolt termékéről, elsősorban a zöldség-gyümölcs árukról – írja a BBC. A döntés oka az, hogy a vállalatnál úgy gondolják, így csökkenthetik a szemétbe kerülő ételhulladék mennyiségét.
A National Federation of Women’s Institutes kutatása – idézi az Independent – úgy találta, a vásárlók kevesebb mint fele van tisztában a szavatossági idő („best before date”) és a lejárari idő („use by”) fogalmai közötti különbséggel. A brit áruházláncnál pedig ebből azt a következtetést vonták le, kevesebb ételt kell a szemétbe dobni akkor, ha a zavar forrását megszünteti vásárlóiknál.
A szavatossági idő ugyanis azt jelenti, hogy a termék addig a napig garantáltan megőrzi minőségét, élvezeti értékét. Ez különösen a zöldségeknél és a gyümölcsöknél fontos. Ez után a nap után a termék minősége gyengült, ám lényeges kitétel, hogy ettől még fogyasztásra ugyanúgy ajánlható, teljesen biztonságos.
A lejárati idő után viszont már nem garantálható, hogy a termék elfogyasztásra ajánlott marad. Ez nem azt jelenti, hogy fogyasztásra nem alkalmas, csupán azt, hogy csökkenhet biztonságossága.
A Tesco szerint a kétféle dátum megzavarta a vásárlókat, és azt tapasztalták, a zöldségek és a gyümölcsök nagy mennyiségben maradnak a boltokban a szavatossági idő lejárta után, egyszerűen azért, mert a vevők már nem teszik ilyenkor a termékeket a kosarukba.
Ebből természetesen következik, hogy azok, lejárati dátumukat elérve, szintén az áruházak nyakán maradnak,így a szemétben végzik.
Az áruházláncnál jelenleg évente több millió tonna ételhulladék keletkezik. A cégnél azt ígérik, hamarosan teljesen felszámolják a pazarlást, és az első olyan brit lánc lehetnek, amelynek boltjaiban nem keletkezik kidobásra ítélt élelmiszer.
A mostani bejelentés mintegy 70 féle előrecsomagolt terméket – almákat, hagymát stb. – érint.
A cégnél azt is közölték, vásárlóik egy része – saját elmondása szerint – nem a szavatossági idő, hanem a termék kinézete alapján választ. Ezért úgy vélik, ezzel a döntéssel egyszerűsítik a vevők dolgát, miközben, várakozásaik szerint, a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkentik. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >