A szállodapiac 60 százaléka már a védjegyrendszer tagja
A Hotelstars minősítőrendszer sikerét mutatja, hogy a magyar szállodai kapacitásnak már mintegy 60 százaléka csatlakozott hozzá, és ezek produkálják a vendégéjszakák 73 százalékát – mondta Ruszinkó Ádám helyettes-államtitkár a 400. védjegytábla átadóünnepségén hétfőn, Siófokon.
A Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által közösen működtetett szállodai védjegyrendszer által minősített 400. szálloda a Mala Garden Hotel lett, ezzel a huszadik magyar négycsillagos superior minősítésű szálloda.
A turizmusért felelős helyettes-államtitkár kifejtette, a Magyarországon 2012-ben bevezetett, tizenöt európai országban alkalmazott Hotelstars minősítő-rendszer elsősorban a szolgáltatások színvonala alapján osztályozza a szállodákat. A védjegyek átláthatóbbá teszik a vendégek számára, hogy a pénzükért milyen szolgáltatásokra és minőségre számíthatnak. A 180 milliós piacot lefedő tizenöt tagországban eddig mintegy 28 ezer szállodát értékeltek a szigorú – 270 feltétel meglétét ellenőrző – eljárás szerint.
A Magyarországon működő 896 szálloda közül 400 minősítését végezték el az elmúlt közel három évben, és további 90 szálláshely kezdeményezte a védjegyrendszerhez való csatlakozását. A védjegyhasználatra jogosult szállodák nagy többsége a 3 csillag vagy 3 csillag superior, illetve a 4 csillag és 4 csillag superior kategóriába tartozik, és 10 hotel szerzett eddig 5 csillagos minősítést.
A védjegyátadó ceremónián a helyettes államtitkár szólt arról is, hogy a kormány döntése értelmében hamarosan megnyílnak az európai uniós forrásokból finanszírozott hitelprogramok. Lesz köztük olyan, amely a kis- és középvállalkozások versenyképességének javítását célozza. A remények szerint minél több szálláshely él majd a lehetőségekkel – tette hozzá.
Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke arról számolt be, hogy a siófoki hotelnek egy évnyi munkájába került a minősítés megszerzése, amelynek során inkognitóban is jártak ellenőrök a szállodában.
Egy közelmúltban végzett kutatás eredményeire utalva kifejtette, a mai vendégek számára a legfontosabbak között van az ágyak minősége, az alváskomfort, a minőségi szállodai honlapok működtetése, az éttermekhez való hozzájutás és a biztonság. Szólt arról is, hogy a Hotelstars minősítő-rendszer Európa 14 országában kötelező, Magyarországon viszont önkéntesen lehet hozzá csatlakozni.
A Balaton partján a Távol-Kelet hangulatát idéző Mala Garden Hotel tulajdonosa, Mihók Tamás elmondta: évek óta működő éttermét, valamint 6 szobáját a növekvő igényekre tekintettel tavaly bővítette egy 15 szobás újabb szárnnyal. A fejlesztés nettó 750 millió forintba került, amelyhez 438 millió forint uniós támogatást nyert. A kibővült szálloda éves átlagban mintegy 40 embernek biztosít munkalehetőséget. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: ismét pályázhatnak egymillió forintos támogatásra a vidéki éttermek
December 4-ig pályázhatnak egymillió forintos támogatásra azok a vidéki éttermek,…
Tovább olvasom >Rekord számú vendégmegkeresést kezeltek a Tourinform irodák az idei év első három negyedévében
A Tourinform irodák idén szeptemberig több mint 1,5 millió vendégmegkeresést…
Tovább olvasom >Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB oldalán találtuk, és persze…
Tovább olvasom >