A szállodai befektetések rekordot dönthetnek 2015-ben
Az EMEA régióban 2015 első félévében 85%-kal nőttek a szálloda befektetési volumenek 2014 azonos időszakához képest – írja a portfolio.hu. Kiemelkedik az Egyesült Királyság, ahol az összbefektetési érték 172%-kal nőtt. Úgy tűnik, a görög válság nem tántorítja el a befektetőket a térségtől. A JLL's Hotel & Hospitality csapatának féléves felmérése alapján a szállodai befektetések 2015-ben rekordot fognak dönteni Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA).
Az EMEA régióban a hotel szektor befektetési volumene 13,2 milliárd euró volt az év első felében, ami 85%-os növekedést mutat 2014 azonos időszakához képest. Az emelkedést elsősorban az Egyesült Királyság piaca generálja, ami a régiós befektetési volumen közel 50%-át tette ki és megdöbbentő 172%- os növekedést mutatott az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Németországban, ahol jelentős számú egyedi eszköz és portfólió tranzakció történt, a féléves befektetési volumen 60%-kal nőtt és elérte az 1,4 milliárd eurót. Az országban lezárták az eddigi legnagyobb portfólió tranzakciót, mely során 18 Accor szállodát értékesítettek 150 millió euró értékben egy „sale and franchise-back” tranzakció keretén belül az Event Hotel Groupnak. A müncheni Marriott Hotel volt az egyike az első félév során lezárult egyedi eszköz értékesítéseknek.
A magántőke és a befektetési alapok továbbra is érdeklődnek az európai szállodák iránt
A magántőke és a befektetési alapok, különösen az észak-amerikaiak, továbbra is aktívan érdeklődnek az európai hotel befektetési lehetőségek iránt. 2015 első félévében az Egyesült Királyság regionális portfóliói különösen vonzónak bizonyultak az észak-amerikai magántőke-befektetési alapok számára, akik több mint 1,1 milliárd euró értékben bonyolítottak le tranzakciókat ebben az időszakban. Az ilyen típusú befektetők piaci részesedése ezzel az Egyesült Királyság féléves volumenének 57%-át tette ki. A legaktívabb befektető a Lonestar Funds volt az Egyesült Királyságban miután csak ebben az évben több mint 1,7 milliárd eurót költött több mint 13.000 szobára Londonban és egyéb regionális helyszíneken.
„Nem meglepetés a piaci szereplők számára, hogy a magántőke és a befektetési alapok továbbra is az európai szállodákat célozzák meg. Ez egy olyan szektor, ahol a hozamok és a vendégszám következetesen erős. Úgy látjuk, hogy a befektetői bizalom tovább erősödik az ilyen típusú ingatlanok iránt, és már nem csak a nagyvárosokra összpontosul, hanem a perifériás piacokra és a regionális központokra is” -mondta Christoph Härle, az EMEA JLL Hotel&Hospitality vezérigazgatója.
A kínai tőke megjelenik Európában
Az EMEA régió piacain egyre erőteljesebben jelenik meg a kínai tőke. „A bürokrácia bonyolult működése korábban megnehezítette, hogy kínai befektetők 100 millió dollár felett tengerentúli befektetéseket realizáljanak, de ez megváltozott miután a kínai Kereskedelmi Minisztérium módosította a szabályokat” – magyarázta Härle. „Az év elején azt jósoltuk, hogy 2015-ben a kínai tőke várhatóan mintegy 5 milliárd dollár értékben lesz jelen a globális szállodai beruházásokban. Az EMEA régió területén 2015 során már 1,9 milliárd dollárt fektetett be a Jin Jiang a Louvre portfolióba, és az év vége előtt még több sikeres üzletkötésre számítunk.”
A görög pénzügyi válság nem hátráltatja a befektetéseket
Miközben az eurózóna vezetői azon dolgoznak a görög kormánnyal, hogy megmentsék az országot a pénzügyi összeomlástól, Görögország adósságválságával kapcsolatban Härle azt mondta; „Görögország turizmusának megóvása mindenkinek egyformán fontos Brüsszelben. A turizmus az egyik fő forrása az adósság sújtotta gazdaságnak és tavaly közel 10% kal járult hozzá a bruttó hazai termeléshez.
Az opportunista befektetőknek a jelenlegi helyzet lehetőséget teremt, hogy belépjenek a piacra, amely helyre fog állni, amint sikerül megegyezésre jutni Brüsszelben. A megállapodással a turisták és a hitelező bankok bizalma is visszatér majd, és ez segíteni fogja az az érdeklődő befektetőket is. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített…
Tovább olvasom >Minden második német háztartásnak nehézséget okoznak az élelmiszerárak
Az emelkedő élelmiszerárak 2023-ban a német lakosság több mint felét…
Tovább olvasom >Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB oldalán találtuk, és persze…
Tovább olvasom >