A szállás kiválasztásánál az ár mellett az elhelyezkedés és a minőség is fontos szempont
A szállás kiválasztásánál az ár mellett a legfontosabb szempont az elhelyezkedés, az ellátás minősége, az értékelések, a helyi programok kínálata és a személyzet vendégszeretete – derül ki a Danubius Hotels és az Opinio piackutató friss, reprezentatív felméréséből.

A magyarok több mint fele belföldi nyaralásban gondolkodik
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a kedvező díjszabáson felül az adott hotelben szerzett élményeken múlik leginkább, hogy valaki legközelebb újra ugyanazt a szállodát választja-e a nyári pihenéshez.
A felmérés szerint a magyarok több mint fele tervez belföldi nyaralást az idén. A válaszadók 36 százaléka csak belföldi, 16 százaléka belföldi és külföldi, 12 százaléka pedig csak külföldi nyaralásra készül. A megkérdezettek 36 százaléka idén egyáltalán nem tervez üdülést.
A belföldön nyaralók leginkább azért maradnak Magyarországon, mert könnyebb hazajutni, ha bármi történik, illetve kényelmesebb az utazás, nem kell a külföldi vakációval járó ügyintézéssel, például vízummal vagy covid-igazolással bajlódni, lehet SZÉP-kártyával fizetni, emellett ár-érték arányban is kedvezőbbnek tartják.
Nyaralásuk alatt leginkább apartmanban, szállodában és panzióban pihennek idén a magyarok.
Az infláció nem befolyásolja az itthon vakációzók 38 százalékának nyaralási szokásait, akikét viszont igen, azok jellemzően olcsóbb szállás mellett döntenek, rövidebb időre mennek pihenni, vagy kevesebbet költenek szórakozásra.
A belföldön nyaralók 61 százaléka egy hetet vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, 24 százaléka két hét, míg 15 százaléka legalább három hét pihenést tervez.
Az itthon vakációzó válaszadók fele átlagosan fejenként kevesebb mint 100 ezer forintot költ a nyaralására, és csak 25 százalékuk szán 150 ezer forintnál többet rá.
A belföldi nyaralók a koronavírus járvány hatására a rugalmasan lemondható vagy változtatható szálláshelyet részesítik előnyben, jobban figyelnek a higiéniára, és próbálnak több élményt gyűjteni a nyaralás alatt.
A felmérés a Danubius Hotels megbízásából az Opinio piackutató applikációval készült június 3-7. között, 1045 fős mintán. Az eredmények országosan reprezentatívak a 16-59 éves, okostelefonnal rendelkező lakosságra kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely településtípusa és régiója szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megállapodást kötött a BDPST Group és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
A BDPST Group portfóliójába tartozó DOME Kft. és a Budapest…
Tovább olvasom >Lángos-luxus a Balatonnál: már 3900 forintba is kerülhet egy sajtos-tejfölös
A klasszikus balatoni lángos egykor filléres retró ételnek számított, 2025…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megállapodást kötött a BDPST Group és a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
A BDPST Group portfóliójába tartozó DOME Kft. és a Budapest…
Tovább olvasom >Tiszta haszon!
A higiéniai piac néhány nagy szereplőjét piacról, termékújdonságokról, vásárlói preferenciákról,…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >