A szaktárca és az üzletláncok a tejpiaci válság ellen
Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hat nagy üzletlánc – Auchan, CBA, Coop, Lidl, Spar, Tesco – képviselőivel egyeztetett pénteken Budapesten arról, hogy közösen lépnek fel a kibontakozó tejpiaci válság ellen – közölte a szaktárca az MTI-vel.
A közlemény szerint a résztvevők üdvözölték a minisztérium piaci folyamatokról tartandó rendszeres egyeztetési kezdeményezését.
Az áruházláncok közölték: a korábbi tárgyalások eredményének megfelelően intézkedéseket tettek az import UHT tejet és a trappista sajtot népszerűsítő kampányaik leállítására.
Budai Gyula a megbeszélésen közölte, hogy a továbbiakban az egyes üzletláncok képviselőivel külön-külön is egyeztetni kíván a témában.
A parlament a jövő héten folytatja a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kapcsán a beszállítókkal szemben alkalmazott tisztességtelen forgalmazói magatartásról szóló törvény módosításának a részletes vitáját. A törvényjavaslatban új szabályként jelenik meg a diszkriminatív árazás tilalma. Ennek köszönhetően kiküszöbölhető például, hogy azonos termékek esetén más árrést alkalmazzanak a magyar, illetve a külföldi árunál.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >