A szakmai szervezetek egyeztetést javasolnak a reklámadóról
A szakmai szövetségek álláspontja szerint a „reklámadó” néven bejelentett és a médiaszektorra
kivetni tervezett adó hatásai egyelőre beláthatatlanok mind a szektor, mind pedig a közönség
számára, és az rendkívüli mértékben érinti az egyébként is nehéz helyzetben lévő kommunikációs iparágat.
A médiaszektor, mint a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága
évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben
reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette.
A tervezetben szereplő adókötelezettség a fentiek ismeretében a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi szerepét, végső soron pedig alapvető társadalmi feladatainak ellátását veszélyeztetné a hazai tartalomelőállítás helyzetének nehezítése mellett. A tervezett adófizetési kötelezettség így nem csupán a médiaszektor működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra és ezen felül a kapcsolódó iparágakra is kiterjednének.
A teljes kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szövetségek emiatt egyeztetést javasolnak a
Kormánynak abból a célból is, hogy a jogalkotó számára információt adhassanak a
médiaszektor valós helyzetéről, valamint azon hatásokról, amelyek a tervezett adó bevezetése
nyomán a magyar gazdaság teljesítőképességére is negatív következményekkel járhatnak és
végső soron a gazdasági növekedés esélyeit rontják.
A sajtóközleményt jegyző szervezetek:
Magyar Reklámszövetség
Direkt és Interaktív Marketing Szövetség
Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
Magyar Közterületi Reklámszövetség
Magyar Lapkiadók Egyesülete
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége
Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
Piackutatók Magyarországi Szövetsége
Professzionális Piackutatók Társasága
Reklám Világszövetség Magyar Tagozat
Főszerkesztők Fóruma
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Júniusban lassult a termelői árak éves csökkenése Németországban
Németországban a termelői árak 1,6 százalékkal csökkentek júniusban az egy…
Tovább olvasom >Erősebb félévet zártak a vidéki szálláshelyek, mint tavaly
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A…
Tovább olvasom >Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >