A Super Bowl számokban
Az idei amerikaifutball döntő körüli reklámzaj bebizonyította, hogy nem könnyű megtalálni a hangot a fogyasztókhoz, hogy a régi berögződések és poénok már nem biztos, hogy működnek. A számok azt is megmutatják, hogy a sporton keresztül továbbra is tömegeket lehet elérni. A legjobb és a legrosszabb reklámokat is megszavazták.
Több cikkben foglalkoztunk már a Super Bowl jelenséggel, amire több mint 100 millió ember volt kíváncsi világszerte a Marketing Dive elemzése szerint. A floridai Tampában rendezett rangadón február 7. vasárnap este a házigazda Tampa Bay Buccaneers 31–9-re legyőzte a Kansas City Chiefs csapatát.
Gyors matek a nagy döntőről
A CBS és az NFL saját ingyenes szpotjai mellett 57 fizetett reklámot sugároztak a közvetítés alatt, ami 45 márka hirdetését tartalmazta. Egy 30 másodperces szpot ára 5,6 millió dollár volt. Egy digitális hirdetés pedig 300 ezer dollárba került a Kantar adatai szerint.
A nézettség a tavalyi Super Bowl számaihoz képest 15%-kal csökkent. Míg 2020-ban 37,6 millió háztartás nézte a közvetítést, addig idén 32 millió háztartás kapcsolt a döntőre a Samba TV kimutatása alapján. A Super Bowl hirdetések nézettsége a YouTube-on, a videómegosztó webhely saját adatai szerint, 70%-kal emelkedtek a tavalyi évhez képest.
26 új hirdető „lépett pályára”, köztük olyan FMCG márkák, mint a Huggies (pelenka), Dr. Squatch (testápolás), Hellmann’s (majonéz), Oatly (zabital), Cutwater Spirits (dobozos koktélok), Bud Light Seltzer Lemonade (citromos sör), Michelob Ultra Organic Seltzer (bio, cukormentes szénsavas alkoholos ital) és a Rockstar Energy (energia ital).
A legtöbb hirdető a pénzügyi szolgáltatások területéről érkezett, beleértve a biztosító és adótanácsadó cégeket is, összesen 12 vállalat reklámozott, ami 14%-os részesedést biztosított ennek a szektornak. A média- és szórakoztatóipar, a technológiai iparág és az élelmiszerek zárkóztak még fel a top 4 kategóriába, ami az összes bevétel felét hozta a MediaRadar jelentése szerint.
Az alábbi márkák növelték leginkább becsült %-os piaci részesedésüket az Amazonon a Super Bowl játékidőben elért értékesítések alapján, a januári átlaghoz képest:
A legrosszabb és az 5 legjobb reklám
A leggyengébb pontszámot (4,0) az USA Today Ad Meter mérése alapján az Oatly zabital ügyvezetője által előadott „Wow Wow No Cow” reklámdal kapta, ami viszont sokak szerint annyira rossz, hogy már jó. Biztos, hogy sokan beszélnek róla, de szándékosan idegesítő megjelenéssel szóbeszéd tárgyává válni kockázatos stratégia, különösen egy bevezetés alatt levő márka esetében.
Az USA Today Ad Meter hangulat jelentése szerint a nézőknek ez az 5 reklám tetszett legjobban:
- Rocket Mortgage: „Certain Is Better — Tracy Morgan, Dave Bautista & Liza Koshy„
- Rocket Mortgage: „Certain Is Better — Tracy Morgan & Joey Bosa„
- Amazon: „Alexa’s Body”
- M&M’s: „Come Together”
- Toyota: „Upstream”
Közösségi média
A Super Bowlt 4 milliószor említettek a világhálón február 8. reggeléig. A kapcsolódó reklámokkal és programokkal együtt összesen 7,5 millió említést találtak. A legvitatottabb reklámok az online közösségekben a State Farm és a Jeep hirdetései, de a Cheetos és a Doritos is sokszor terítékre kerül.
A Twitteren a Mountain Dew (38%) és a Pepsi (27%) értek el hatszámjegyű említési számot a Brandwatch megfigyelése szerint.
A legviccesebbnek tartott Super Bowl reklámokat itt lehet megnézni:
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >