A Strand Fesztivál résztvevőit kérdezte a CBA az AI használatáról
A Strand Fesztiválon a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen megjelent CBA a résztvevő fiatalok körében vizsgálta az AI használatát. A kutatások eredménye egyértelműen megmutatta, hogy ma már az üzleti életben és a Z-generáció világában is mindennapos az AI alkalmazása.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltötték ki a Strand Fesztivál 3 napja alatt. A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az AI-technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4%-a ismeri a mesterséges intelligenciát, tudja mit jelent a kifejezés, 80%-uk már igénybe is vett ilyen alkalmazást. Utóbbiak egyharmada leginkább keresésre, adat- és információgyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra és szerkesztésre használja iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél.
A kérdőívet kitöltők között a ChatGPT és a Midjourney a legnépszerűbb.
Arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5%-uk igennel válaszolt, ennek ellenére 61%-uk ajánlaná az AI használatát a barátainak, ismerőseinek. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada…
Tovább olvasom >A nyelvi nehézségek miatt ragaszkodnak az utazók népszerű turistacélok kényelméhez
A Samsung legújabb kutatásából kiderül, hogy az európai nyaralók[2] 72%-a azt…
Tovább olvasom >Már 300 kiállító regisztrált a düsseldorfi EuroCIS 2025 vásárral
2025. február 18-20. között az európai kiskereskedelmi technológiai iparág ismét…
Tovább olvasom >További cikkeink
FAO: Itt az idő, hogy valósággá tegyük az egészséges, tápláló és megfizethető étrendhez való jogot
Az idei élelmezési világnap témája „Az élelemhez való jog a jobb életért…
Tovább olvasom >Stabilizálódott a termőterület nagysága a hazai dohányágazatban
Az ágazat szereplői bizakodással vetették bele magukat az idei munkába…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >