A Strand Fesztivál résztvevőit kérdezte a CBA az AI használatáról
A Strand Fesztiválon a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen megjelent CBA a résztvevő fiatalok körében vizsgálta az AI használatát. A kutatások eredménye egyértelműen megmutatta, hogy ma már az üzleti életben és a Z-generáció világában is mindennapos az AI alkalmazása.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltötték ki a Strand Fesztivál 3 napja alatt. A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az AI-technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4%-a ismeri a mesterséges intelligenciát, tudja mit jelent a kifejezés, 80%-uk már igénybe is vett ilyen alkalmazást. Utóbbiak egyharmada leginkább keresésre, adat- és információgyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra és szerkesztésre használja iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél.
A kérdőívet kitöltők között a ChatGPT és a Midjourney a legnépszerűbb.
Arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5%-uk igennel válaszolt, ennek ellenére 61%-uk ajánlaná az AI használatát a barátainak, ismerőseinek. //
Kapcsolódó cikkeink
„Okos” technológia, brutális fogyasztás – Az MI rejtett ára
A mesterséges intelligencia energiaigénye gyorsabban nő, mint maga a technológia:…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >