A Strand Fesztivál résztvevőit kérdezte a CBA az AI használatáról
A Strand Fesztiválon a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen megjelent CBA a résztvevő fiatalok körében vizsgálta az AI használatát. A kutatások eredménye egyértelműen megmutatta, hogy ma már az üzleti életben és a Z-generáció világában is mindennapos az AI alkalmazása.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltötték ki a Strand Fesztivál 3 napja alatt. A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az AI-technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4%-a ismeri a mesterséges intelligenciát, tudja mit jelent a kifejezés, 80%-uk már igénybe is vett ilyen alkalmazást. Utóbbiak egyharmada leginkább keresésre, adat- és információgyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra és szerkesztésre használja iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél.
A kérdőívet kitöltők között a ChatGPT és a Midjourney a legnépszerűbb.
Arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5%-uk igennel válaszolt, ennek ellenére 61%-uk ajánlaná az AI használatát a barátainak, ismerőseinek. //
Kapcsolódó cikkeink
Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >Magyarország bízik az AI-ban
Miközben a mesterséges intelligencia (AI) világszerte egyre nagyobb hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >