A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a gyakorlatához, hogy baristái személyes üzeneteket írjanak a vásárlók elviteles poharaira. Ez az intézkedés a „Vissza a Starbuckshoz” stratégia része, amely a globális kávézólánc humanizálását és újrapozicionálását célozza. A vállalat célja, hogy visszaállítsa a kávézó közösségi jellegét, szemben a pusztán kávéátvételi pontként való működéssel.
Niccol, aki 2024 szeptemberében vette át a Starbucks irányítását, egy interjúban hangsúlyozta, hogy a vállalat túlságosan a mobilrendelésekre fókuszált, ami csökkentette a márka személyességét és közösségi élményét. A vállalat eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek, így az új irány célja a vendégélmény javítása és a fogyasztók hűségének erősítése.
Személyre szabott üzenetek és kávézói élmény
Az új irányelv szerint a baristáknak egyszerű, kedves üzeneteket kell írniuk a poharakra, például jókívánságokat vagy üdvözlő sorokat a törzsvendégek számára. A Starbucks egy reklámkampányt is indított a kezdeményezés népszerűsítésére.
Nem ez az első alkalom, hogy a cég kísérletezik a poharakon lévő üzenetekkel. Korábban a „Race Together” kampány részeként társadalmi témákat érintő üzeneteket írtak a poharakra, de a kezdeményezést később leállították. A világjárvány idején a Starbucks felfüggesztette a kézírásos üzeneteket, amelyeket most visszahoznak a fogyasztók és az alkalmazottak visszajelzései alapján.
Vegyes fogadtatás a dolgozók körében
Bár az alkalmazottak többsége pozitívan fogadta a változtatást, néhány Starbucks barista aggodalmát fejezte ki, hogy az üzenetek írása lelassíthatja a munkát, és esetenként félreérthető lehet a vásárlók számára. Egyes dolgozók szerint a túlzott terhelés és a növekvő elvárások tovább nehezítik a napi munkájukat.
A Starbucks válaszul bejelentette, hogy plusz munkaórákat biztosít a dolgozóknak, hogy könnyebben alkalmazkodhassanak az új feladathoz. A vállalat szerint az intézkedés hozzájárulhat a fluktuáció csökkentéséhez és az ügyfélkapcsolatok javításához.
Ahogy a Starbucks visszatér a személyesebb ügyfélkapcsolatokhoz, az új irányzat hatása a vállalat jövőbeli eladásaira és a dolgozók elégedettségére is kihat majd.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordközeli globális kávétermés várható a 2025/2026-os szezonban
A világ kávépiaca új csúcs felé közelít: az amerikai mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Robbanás előtt a kávé és a tea ára
A reggeli kávé vagy a délutáni tea nem csupán ízlés…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >A héten indul a NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál
A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal…
Tovább olvasom >