A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 02. 06. 09:51

A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a gyakorlatához, hogy baristái személyes üzeneteket írjanak a vásárlók elviteles poharaira. Ez az intézkedés a „Vissza a Starbuckshoz” stratégia része, amely a globális kávézólánc humanizálását és újrapozicionálását célozza. A vállalat célja, hogy visszaállítsa a kávézó közösségi jellegét, szemben a pusztán kávéátvételi pontként való működéssel.

Niccol, aki 2024 szeptemberében vette át a Starbucks irányítását, egy interjúban hangsúlyozta, hogy a vállalat túlságosan a mobilrendelésekre fókuszált, ami csökkentette a márka személyességét és közösségi élményét. A vállalat eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek, így az új irány célja a vendégélmény javítása és a fogyasztók hűségének erősítése.

Személyre szabott üzenetek és kávézói élmény

Az új irányelv szerint a baristáknak egyszerű, kedves üzeneteket kell írniuk a poharakra, például jókívánságokat vagy üdvözlő sorokat a törzsvendégek számára. A Starbucks egy reklámkampányt is indított a kezdeményezés népszerűsítésére.

Nem ez az első alkalom, hogy a cég kísérletezik a poharakon lévő üzenetekkel. Korábban a „Race Together” kampány részeként társadalmi témákat érintő üzeneteket írtak a poharakra, de a kezdeményezést később leállították. A világjárvány idején a Starbucks felfüggesztette a kézírásos üzeneteket, amelyeket most visszahoznak a fogyasztók és az alkalmazottak visszajelzései alapján.

Vegyes fogadtatás a dolgozók körében

Bár az alkalmazottak többsége pozitívan fogadta a változtatást, néhány Starbucks barista aggodalmát fejezte ki, hogy az üzenetek írása lelassíthatja a munkát, és esetenként félreérthető lehet a vásárlók számára. Egyes dolgozók szerint a túlzott terhelés és a növekvő elvárások tovább nehezítik a napi munkájukat.

A Starbucks válaszul bejelentette, hogy plusz munkaórákat biztosít a dolgozóknak, hogy könnyebben alkalmazkodhassanak az új feladathoz. A vállalat szerint az intézkedés hozzájárulhat a fluktuáció csökkentéséhez és az ügyfélkapcsolatok javításához.

Ahogy a Starbucks visszatér a személyesebb ügyfélkapcsolatokhoz, az új irányzat hatása a vállalat jövőbeli eladásaira és a dolgozók elégedettségére is kihat majd.

 

Kapcsolódó cikkeink