A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a gyakorlatához, hogy baristái személyes üzeneteket írjanak a vásárlók elviteles poharaira. Ez az intézkedés a „Vissza a Starbuckshoz” stratégia része, amely a globális kávézólánc humanizálását és újrapozicionálását célozza. A vállalat célja, hogy visszaállítsa a kávézó közösségi jellegét, szemben a pusztán kávéátvételi pontként való működéssel.
Niccol, aki 2024 szeptemberében vette át a Starbucks irányítását, egy interjúban hangsúlyozta, hogy a vállalat túlságosan a mobilrendelésekre fókuszált, ami csökkentette a márka személyességét és közösségi élményét. A vállalat eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek, így az új irány célja a vendégélmény javítása és a fogyasztók hűségének erősítése.
Személyre szabott üzenetek és kávézói élmény
Az új irányelv szerint a baristáknak egyszerű, kedves üzeneteket kell írniuk a poharakra, például jókívánságokat vagy üdvözlő sorokat a törzsvendégek számára. A Starbucks egy reklámkampányt is indított a kezdeményezés népszerűsítésére.
Nem ez az első alkalom, hogy a cég kísérletezik a poharakon lévő üzenetekkel. Korábban a „Race Together” kampány részeként társadalmi témákat érintő üzeneteket írtak a poharakra, de a kezdeményezést később leállították. A világjárvány idején a Starbucks felfüggesztette a kézírásos üzeneteket, amelyeket most visszahoznak a fogyasztók és az alkalmazottak visszajelzései alapján.
Vegyes fogadtatás a dolgozók körében
Bár az alkalmazottak többsége pozitívan fogadta a változtatást, néhány Starbucks barista aggodalmát fejezte ki, hogy az üzenetek írása lelassíthatja a munkát, és esetenként félreérthető lehet a vásárlók számára. Egyes dolgozók szerint a túlzott terhelés és a növekvő elvárások tovább nehezítik a napi munkájukat.
A Starbucks válaszul bejelentette, hogy plusz munkaórákat biztosít a dolgozóknak, hogy könnyebben alkalmazkodhassanak az új feladathoz. A vállalat szerint az intézkedés hozzájárulhat a fluktuáció csökkentéséhez és az ügyfélkapcsolatok javításához.
Ahogy a Starbucks visszatér a személyesebb ügyfélkapcsolatokhoz, az új irányzat hatása a vállalat jövőbeli eladásaira és a dolgozók elégedettségére is kihat majd.
Kapcsolódó cikkeink
3D-nyomtatott Starbucks nyílik Texasban
Futurisztikus mérföldkőhöz érkezett a vendéglátóipar: a Starbucks olyan kávézót nyit…
Tovább olvasom >Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >