A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a gyakorlatához, hogy baristái személyes üzeneteket írjanak a vásárlók elviteles poharaira. Ez az intézkedés a „Vissza a Starbuckshoz” stratégia része, amely a globális kávézólánc humanizálását és újrapozicionálását célozza. A vállalat célja, hogy visszaállítsa a kávézó közösségi jellegét, szemben a pusztán kávéátvételi pontként való működéssel.
Niccol, aki 2024 szeptemberében vette át a Starbucks irányítását, egy interjúban hangsúlyozta, hogy a vállalat túlságosan a mobilrendelésekre fókuszált, ami csökkentette a márka személyességét és közösségi élményét. A vállalat eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek, így az új irány célja a vendégélmény javítása és a fogyasztók hűségének erősítése.
Személyre szabott üzenetek és kávézói élmény
Az új irányelv szerint a baristáknak egyszerű, kedves üzeneteket kell írniuk a poharakra, például jókívánságokat vagy üdvözlő sorokat a törzsvendégek számára. A Starbucks egy reklámkampányt is indított a kezdeményezés népszerűsítésére.
Nem ez az első alkalom, hogy a cég kísérletezik a poharakon lévő üzenetekkel. Korábban a „Race Together” kampány részeként társadalmi témákat érintő üzeneteket írtak a poharakra, de a kezdeményezést később leállították. A világjárvány idején a Starbucks felfüggesztette a kézírásos üzeneteket, amelyeket most visszahoznak a fogyasztók és az alkalmazottak visszajelzései alapján.
Vegyes fogadtatás a dolgozók körében
Bár az alkalmazottak többsége pozitívan fogadta a változtatást, néhány Starbucks barista aggodalmát fejezte ki, hogy az üzenetek írása lelassíthatja a munkát, és esetenként félreérthető lehet a vásárlók számára. Egyes dolgozók szerint a túlzott terhelés és a növekvő elvárások tovább nehezítik a napi munkájukat.
A Starbucks válaszul bejelentette, hogy plusz munkaórákat biztosít a dolgozóknak, hogy könnyebben alkalmazkodhassanak az új feladathoz. A vállalat szerint az intézkedés hozzájárulhat a fluktuáció csökkentéséhez és az ügyfélkapcsolatok javításához.
Ahogy a Starbucks visszatér a személyesebb ügyfélkapcsolatokhoz, az új irányzat hatása a vállalat jövőbeli eladásaira és a dolgozók elégedettségére is kihat majd.
Kapcsolódó cikkeink
Fúziót fontolgat a Lavazza és a Dallmayr– európai kávéóriás jöhet létre
Az olasz Lavazza kávékonszern egyesülést fontolgat a német Dallmayr vállalattal…
Tovább olvasom >Egy csésze kávé a hosszú, egészséges életért? 30 évnyi kutatás adta meg a választ
A reggeli kávé nemcsak ébresztő – a legfrissebb kutatások szerint…
Tovább olvasom >A KitchenAid Giannival mutatta be új automata eszpresszógép-kollekcióját
A KitchenAid hazánkban is bemutatta új eszpresszógép-kollekcióját, ami egy félautomata…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >