A Starbucks nem az új CEO-val fog karbonlábnyomot csökkenteni
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol nem költözik a cég központjába, Seattle-be, hanem kaliforniai otthonából ingázik majd munkahelyére. Az új vezérigazgató heti öt napból legalább három alkalommal magánrepülőgéppel érkezik majd munkahelyére, amit a cég biztosít számára. Niccol otthona több mint 1600 kilométerre található a cég székhelyétől.
A Starbucks engedélyezte, hogy Niccol Newport Beach-i otthonában maradjon, és a cég magánrepülőgépe segítségével közlekedjen Seattle és Kalifornia között. Emellett, ha munka után nem tud hazautazni, a Starbucks fedezi seattle-i tartózkodását és sofőrjének költségeit is.
Brian Niccol alapfizetése évi 1,6 millió dollár, de teljesítménye alapján akár 7,6 millió dolláros bónuszra és évente 23 millió dollár értékű részvényre is számíthat. Niccol korábbi munkahelyein, a Chipotle-nál és a Taco Bell-nél is hasonló feltételeket harcolt ki.
A Starbucks új vezérigazgatójától azt várják, hogy ideje nagy részét a seattle-i központban töltse, de emellett partnereket és boltokat is meglátogat majd világszerte. A CNBC szerint Niccol megállapodása is rámutat arra a növekvő szakadékra, amely a magas rangú vezetők és az átlagos alkalmazottak alkupozíciója között tátong. Az egyre gyakoribb „szuperingázó” vezérigazgatók, mint Niccol, a világ bármely pontjáról dolgozhatnak, miközben az alkalmazottaknak gyakran elvárják, hogy heti három napot az irodában töltsenek.
A Starbucks valószínűleg azért választotta Niccolt, mert karrierje során több alkalommal is sikeresen irányította nehéz helyzetben lévő cégeket, legutóbb a Chipotle-t.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >