A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát mutatták be ma Európában. Kiterjedt kutatás-fejlesztés és a pohárgyártási technológiák innovációjának eredményeként a pohár eddigi műanyag belső bevonatát ásványi alapú rétegre cserélték. Az egyszer használatos műanyag fedeleket szintén rost alapú alternatívák váltják, amelyeket ugyanezzel az ásványi alapú réteggel vontak be.
A megszokott Starbucks-dizájn nem változik, de a forróitalos pohár és fedél mostantól tanúsítottan alkalmas az akár otthoni komposztálásra, és széles körben újrahasznosítható. Az új forróitalos pohár ugyanazt a prémium élményt nyújtja a vásárlóknak, anélkül, hogy többletmunkát vagy erőfeszítést igényelne az üzletek üzemeltetőitől (vagy alkalmazottaitól).
A műanyag bélésű kávéspoharakkal kapcsolatban gyakori kritika, hogy nehéz újrahasznosítani őket, mivel a műanyag bélést szét kell választani a papírfelülettől. Sok általános újrahasznosító és hulladékkezelő létesítmény nem rendelkezik az ehhez szükséges speciális technológiával, így gyakran külön kávéspohár-gyűjtő és újrahasznosító rendszerekbe kell beruházni. Az új forróitalos pohár és fedél ezzel szemben szelektív kukában gyűjthető vagy otthon komposztálható, így semmilyen formában nem szennyezi az emberi vagy természeti környezetet.
Az új forróitalos pohár páneurópai összefogással, észak-európai erdőkből származó, igazolt eredetű faanyagból és az olaszországi Bresciában kifejlesztett ásványi alapú bevonatból készül. A poharat a Transcend a walesi Caerphillyben, Ystrad Mynachban található gyárában tervezték és gyártják.
Az új forróitalos poharat és fedelet az idei évben fokozatosan vezetik be az európai piacok üzleteiben; az első tíz ország közül Spanyolországban és Magyarországon már most is használatban vannak, Olaszországban, Németországban, Franciaországban, Svédországban, Svájcban és Ausztriában e hónapban, az Egyesült Királyságban és Írországban pedig még az idei év során kerülnek bevezetésre.
Duncan Moir, a Starbucks EMEA régiójának elnöke: „A Starbucks új forróitalos poharai Európában széles körben újrahasznosítható és otthon komposztálható alternatívát kínálnak arra az esetre, ha a vendégeinknél nincs újrahasználható pohár vagy termosz. Büszke vagyok arra a csapatra, amely ennek az innovatív megoldásnak a kifejlesztésén dolgozott, és nagy izgalommal várom, hogy az európai vásárlóink kezében láthassam, ahogy ebből kortyolják a kávéjukat. Nagyon szeretnénk többet tanulni ebből a bevezetésből, hogy a jövőben még több ehhez hasonló, a változó igényekhez igazodó fenntartható innováció bevezetésére összpontosíthassunk világszerte.”
Vincent Mooij, a Circpack by Veolia igazgatója: „Örömmel látjuk, hogy a Starbucks – a műanyag belső bevonat lecserélésével – kézzelfogható lépéseket tesz a műanyaghulladék csökkentése érdekében. A műanyag belső bevonattal gyártott forróitalos kávéspoharak egyik kihívása, hogy hulladékot termelnek a pépesítési folyamat során, ami alacsonyabb hozamot eredményez a papírgyárakban, és több hulladék kerül a szeméttelepekre vagy az égetőkbe. Azáltal, hogy a meglévő újrahasznosítási infrastruktúrán keresztül könnyebben feldolgozhatóvá tesszük, ez az innováció valódi előrelépést jelent a műanyaghulladék csökkentése terén, miközben fokozott anyagvisszanyerést tesz lehetővé.”
Lorenzo Angelucci, vezérigazgató, Transcend Packaging: „A Starbucks cég és annak európai piacra lépés iránti elkötelezettsége lehetőséget teremt számunkra, hogy bemutassuk az új technológia felhasználásával kifejlesztett csomagolási megoldás trendformáló potenciálját. Üdvözöljük a Starbucks bátorságát és az innovációba vetett hitét, melynek köszönhetően újratervezi és teljesen átalakítja csomagolóanyag-gyártási folyamatait, prémium kategóriás új terméket hozva létre, miközben eltávolítja a műanyag réteget a kávéscsészékből, és rost alapú fedeleket vezet be.”
A Starbucks továbbra is az újrahasználható poharak és termoszok használatát preferáló megközelítést alkalmazza üzleteiben, amely magában foglalja a saját újrahasználható poharat hozó vásárlók számára biztosított kedvezményeket, valamint az európai üzletek többségében a helyben fogyasztott forró italok kerámia bögrében való kiszolgálását. A Starbucks az EMEA régióba való belépésének pillanatától, több mint 25 éve kínál kedvezményt az újrahasználható pohárban felszolgált italokra. Az új forróitalos pohár európai bevezetése egy újabb lépés ezen az úton, az EU és az Egyesült Királyság csomagolási jogszabályainak megfelelő, komposztálható és újrahasznosítható csomagolási megoldást kínál.
A Starbucks tovább folytatja az innovatív csomagolási megoldások fejlesztését és tesztelését, hogy megfeleljen a helyi követelményeknek és a hulladék-infrastruktúrának a világ különböző közösségeiben. Az új forróitalos papírpoharak jól példázzák ezt. A Starbucks első saját papírpoharainak az 1980-as években történt bevezetése óta a kávézó folyamatosan fejleszti a poharat, hogy az emelje a vásárlói élményt, és képviselje a márka identitását. Az évtizedek során ez az ikonikus szimbólum a márka mérföldköveit követve fejlődött. Minden egyes generációja a fejlődés és az új lehetőségek történetét képviseli, ami alól a most bemutatott legújabb változat sem kivétel.
Az új forróitalos pohár és fedél kialakításával, anyagaival és tanúsítványaival kapcsolatos további információkért kérjük, látogass el a Pohár | Starbucks weboldalra.
Kapcsolódó cikkeink
3D-nyomtatott Starbucks nyílik Texasban
Futurisztikus mérföldkőhöz érkezett a vendéglátóipar: a Starbucks olyan kávézót nyit…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Halasztás jött, felkészülés maradt: így készülnek a magyar vállalatok az ESG-kötelezettségekre az Omnibus fényében
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára…
Tovább olvasom >290 millió forint a hétvégi adománygyűjtésen
244 tonna élelmiszeradományt adtak össze a vásárlók pénteken és szombaton…
Tovább olvasom >Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a paradicsomok lettek olcsóbbak
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a magyarok egyik…
Tovább olvasom >