A spórolás miatt csökken az éttermi forgalom az Egyesült Államokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 18. 09:55
🎧 Hallgasd a cikket:

Az amerikai vendéglátóipar nyolcadik egymást követő hónapja szenved el forgalomcsökkenést, mivel a fogyasztók egyre inkább visszafogják költéseiket.

A YouGov Food Business News által idézett friss felmérése szerint az amerikai válaszadók 37%-a ritkábban jár étterembe idén, mint 2024-ben, és az alacsonyabb jövedelműek körében ez az arány 44%. A fogyasztók egyre gyakrabban választják az otthoni étkezést, és kevesebbet költenek impulzív vásárlásokra.

A National Restaurant Association adatai szerint szeptemberben az éttermek 52%-a számolt be kevesebb vendégről, míg augusztusban ez az arány még „csak” 42% volt. A trendet a nagy éttermi láncok is érzik: a Wendy’s 4,7%-os visszaesést jelentett az azonos üzletek forgalmában, míg a McDonald’s szerint a szűkösebb keretből gazdálkodó fogyasztók forgalma közel két számjegyű csökkenést mutatott. A háttérben az infláció, a magas lakbérek, élelmiszerárak és gyermekgondozási költségek állnak.

A Bank of America szerint szeptemberben a vendéglátásban a költések éves növekedése nullára esett vissza.

A YouGov szerint a fogyasztók a ritkább étterembejárás mellett a fogyasztók egyre tudatosabban választanak, gyakran olcsóbb éttermeket keresnek, kevesebb fogást rendelnek, és előnyben részesítik a kedvezményeket, hűségprogramokat.

A Circana szerint bár a gazdasági nyomás – így az infláció és a lassuló munkaerőpiac – okozta bizonytalanság és általános bizalmi visszaesés miatt sokan óvatosabban költenek, ritkábban járnak étterembe, és inkább alapvető kiadásaikat helyezik előtérbe, ez a takarékosabb magatartás lehetőséget teremt azoknak a vendéglátóhelyeknek, amelyek képesek célzottan reagálni a fogyasztói igényekre. A vendéglátók számára a kulcs a megfizethetőség és a célzott ajánlatok (2-t egy áráért és más kedvezmények) lehetnek azok, amelyek a költségtudatos fogyasztók elvárásainak leginkább megfelelnek.

Kapcsolódó cikkeink