A SPAR újabb lépést tett a digitalizáció felé
A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon. Az elektronikus polccímkék használata tíznél is több franchise partnerüzletben, valamint három saját üzemeltetésű áruházban is megvalósult már: Budapesten, Debrecenben, és a legújabb, szentendrei szupermarketben. Az új megoldás egyszerre szolgálja a vásárlói élmény növelését, a munkafolyamatok hatékonyabbá tételét és a fenntartható működést. A SPAR az ígéretes tapasztalatokra építve további üzleteiben is szeretné bevezetni a technológiát.
„Az elektronikus polccímkék alkalmazása egy olyan nemzetközi trend, amely a modern, fenntartható és vásárlóközpontú kereskedelem irányába mutat. A SPAR Magyarország ebben a folyamatban is szerepet vállal: az első három saját üzemeltetésű áruházunkban szerzett kedvező tapasztalataink és a vásárlóinktól, valamint a kollégáinktól érkező pozitív visszajelzések megerősítettek bennünket abban, hogy jó úton járunk”
– emelte ki Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A Pricer elektronikus polccímkékkel lehetővé válik a valós idejű árkommunikáció, így a polcokon mindig az aktuális árak és akciók jelennek meg. A rendszer számos további előnyt kínál, amelyek egyaránt kedveznek a vásárlóknak és az áruházi dolgozóknak. Az új címkék például villogó LED-jelzéssel segítik az árufeltöltők munkáját: többféle színváltozat áll rendelkezésre a termékek könnyebb beazonosítása érdekében. Ha egy áruházban átrendezés történik, a rendszer automatikusan leköveti a termékek helyváltoztatását, ami jelentős könnyebbséget jelent a munkaszervezésben.
A vásárlói élmény is új szintre lépett az NFC technológia bevezetésével. A vásárlók okostelefonjukat a címkéhez érintve azonnal elérhetik az áruház térképét, amely egyrészt pontosan megmutatja az adott termék elhelyezkedését, másrészt a térkép keresőfunkcióval is rendelkezik, így bármely más, az áruházban található termék is gyorsan megtalálhatóvá válik. A háromszögelési technológiával meghatározott pozíciók pedig még pontosabb tájékozódást tesznek lehetővé. A rendszer informatikai szempontból is előrelépést jelent a SPAR áruházakban. A Pricer optikai vezérlési technológiájának köszönhetően kevesebb vezérlőegység szükséges egy-egy áruházban, ami nemcsak a telepítést, hanem az üzemeltetést is gazdaságosabbá teszi.
2025 áprilisában hivatalosan is megnyílt a SPAR legújabb szupermarkete Szentendrén. A mintegy 3,6 milliárd forint értékű, saját forrásból finanszírozott beruházás során egy korszerű, energiatakarékos áruház jött létre. Az üzletben a Szintézis Informatikai Zrt. közreműködésével 13 000 darab négyszínű Pricer elektronikus polccímkét üzemeltek be, amelyek megkönnyítik a dolgozók munkáját és új szintre emelt vásárlási élményt nyújtanak a látogatóknak. Az összes címke NFC-képes, így a vásárlók egyetlen mozdulattal elérhetik a digitális áruháztérképet, amely termékkeresőként is funkcionál. A munkatársak egymás közötti hatékony kommunikációját pedig a bolt nyitása óta használt Vocovo headsetek segítik, melyeket szintén a Szintézis biztosít a vállalat számára.
„Minden férfi nevében mondhatom, hogy a Pricerbe épített termékkereső funkció rengeteg időt és bosszankodást fog nekünk megspórolni. A Pricer infrastruktúra úgy működik, mint egy bolton belüli GPS. Hozzáérintem az NFC képes telefonomat a címkéhez, megnyílik az áruház alaprajza, beírom mit keresek és már mutatja is”
– mondta Szabó Dávid, a Szintézis Informatikai Zrt. vezérigazgatója.
A SPAR Magyarország továbbra is elkötelezett az innováció és a fenntarthatóság mellett, és a jövőben is arra törekszik, hogy modern technológiai megoldásokkal támogassa a vásárlók igényeit és dolgozóinak munkáját.
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >SPAR: stratégiai válasz a munkaerőpiaci kihívásokra a belső fejlesztés erejével
Sikerrel zárult és folytatódott a SPAR utánpótlásprogramja: a Talent Expand…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >