A Spar nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat
A gyártócégek szavazatai alapján a Spar Magyarország Kft. nyerte az első alkalommal kiírt Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén a tapolcai Business Days-en adott át Farkas Sándor, az agrártárca miniszterhelyettese.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította. Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. A gyártók értékelése szerint a Spar Magyarország került az első helyre, így Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató vehette át első alkalommal a díjat, Karsay Judit keramikus erre az alkalomra készített egyedi Madárka (Birdy) figuráját. A második helyezettnek járó elismerést Balázs Ildikó, az Auchan Retail Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója vette át, a harmadiknak járó oklevelet pedig Stephane Marin, a Metro Kereskedelmi Kft. beszerzési igazgatója.
Farkas Sándor a díjátadó ünnepségen azt hangsúlyozta, hogy a magyar mezőgazdasági termelésben meglévő mintegy 40 százalékos tartalék kiaknázható lenne, ha „az üzleti szemléletet a termelői oldalhoz közelítenék”, azaz kihasználnák a piaci szereplők közötti együttműködés lehetőségét, valamint jobban megjelenne a gazdálkodásban a digitalizáció, a robotika és a precíziós gazdálkodás. Ennek eredményeként mintegy 25-30 millió ember számára lenne képes élelmiszert termelni a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar, szemben a mai 15 millióval.
Benedek Eszter, A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Nagy István agrárminiszter fővédnökségével a díjat azért hozták létre, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Egyben ösztönözni is szeretnék a kereskedelmi hálózatokat arra, hogy aktívabban támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítését. Az értékelésre azokat kérték fel, akik a legjobban meg tudják ítélni, melyik üzletlánc segítette leginkább a védjegyes áruk eladását. A védjegyhasználók saját tapasztalataik alapján, ugyanakkor objektív kritériumokat pontozva mondtak véleményt a láncokról.
A szavazás eredménye is azt mutatta, hogy van mit díjazni, a gyártók magas pontszámokat adtak, és szoros volt a verseny a kereskedelmi láncok között, a dobogóról ezúttal lemarad hálózatok is csupán néhány ponttal kaptak kevesebbet, mint a díjazottak – értékelte az eredményeket Benedek Eszter.
Hermann Zsuzsanna, a Trade Magazin főszerkesztője a díjátadón hangsúlyozta, hogy fontosnak tartja, hogy a kereskedelmi láncok ezzel a díjjal is visszajelzést kapjanak a magyar termékek értékesítését támogató tevékenységükről, a gyártók által példaértékűnek ítélt gyakorlatukról. A Trade Magazin, amely 2018-tól maga is Magyar Termék védjegyhasználó, több díjat is működtet, és a főszerkesztő szerint ezek népszerűsége azt jelzi, hogy vásárlók ítélete mellett a szakma véleményére is szükségük van az FMCG-piac szereplőinek.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjról
A 166 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, a Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.
Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.
Kapcsolódó cikkeink
Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >