A SPAR legfrissebb kutatási eredményei megmutatták: megéri a minőséget képviselni
A tudatos vásárlók fontos szempontnak tartják, hogy a polcokon lévő termékek és csomagolásuk, a logisztikai és az élelmiszer-termelési folyamatok átláthatóak legyenek, és hogy a minőségét nemzetközi szabványok tanúsítsák – ez derült ki a hazai üzletlánc megrendelésére készült átfogó év eleji kutatásból.
„Vállalatunk számára a vevők kiszolgálásában elsődleges szempont a kiemelkedő színvonal, amelyet különböző tanúsítványokon keresztül független szakmai szervezetek is megerősítenek. Cégünk büszke arra, hogy évről-évre folyamatosan megfelel azoknak a magas elvárásoknak és szigorú követelményeknek, amelyek garantálják, hogy üzleteinkben mindig a legjobb minőségű árucikkek kerülnek a polcokra azokból az élelmiszer-termelő üzemeinkből, logisztikai központjainkból, amelyek megfelelnek a legszigorúbb élelmiszer-biztonsági előírásoknak is. Örömmel tölt el bennünket, hogy ezen törekvésünket a vásárlóink is visszaigazolják, ezt támasztja alá az a felmérés, amelyben a véleményükre és tapasztalataikra kérdeztek rá a megbízott piackutatók”
– mondta a Maczelka Márk a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. A legtöbb tanúsítvány esetében az áruházlánc nemcsak a törvényileg kötelező elvárásokat teljesíti, de önként vállal olyan nemzetközi auditokat is, amelyek még inkább megerősítik a magas minőségre való törekvést.
A SPAR Magyarország megbízásából a Nielsen IQ 2023 elején egy kérdőíves kutatás segítségével készített felmérést azzal kapcsolatban, hogy mennyire fontos a fogyasztók, és ezen belül a SPAR és INTERSPAR vásárlói számára az, hogy az általuk választott kiskereskedelmi lánc rendelkezik-e nemzetközileg elismert minőségbiztosítási tanúsítványokkal. A kutatás eredményei megmutatták, hogy a SPAR-csoport vásárlói alaposabb és mélyebb tudással rendelkeznek a minőségirányítási rendszerek és a vevőközpontúságot garantáló tanúsítványok terén. Az adatokból kiderült, hogy miközben az összes megkérdezett kétharmada tekinti fontosnak, hogy egy szolgáltatás vagy egy árucikk rendelkezik-e nemzetközileg elismert minőségértékeléssel, addig a hazai üzletláncnál vásárlók több mint háromnegyede jelezte vissza: odafigyel ezekre az információkra, és fogyasztóként relevánsnak tartja azokat. A vásárlók fontosnak tartották, hogy az élelmiszerek évszaktól függetlenül megőrizzék a minőségüket a szállítás során, ellenőrzött és komoly elvárásoknak is megfelelő logisztikai központokból kerüljenek ki, vagy hogy a húsáruk és kényelmi ételek olyan üzemekben készüljenek, amelyeket a kötelezően elvárt élelmiszer-biztonsági előírásokon túl független tanúsító szervezet is ellenőriz.
Minőség, szeretem
A SPAR és INTERSPAR vásárlók tudatosságát jelzi, hogy miközben az összes megkérdezett kevesebb, mint fele állította magáról, hogy vásárlásait többnyire olyan üzletben végzi, amelyikről biztosan tudja, hogy megfelel az ISO-minősítéseknek, addig az INTERSPAR hipermarketek vásárlói körében ez az arány 56, míg a SPAR szupermarketek vásárlói körében 62 százalékos volt. A SPAR vásárlók 57%-a egyetértett azzal az állítással, mely szerint az ISO minőségirányítási rendszerek segítik a vállalkozásokat, hogy egységesen magas minőségű szolgáltatásokat nyújtsanak. Minden második SPAR és INTERSPAR vásárló hallott már arról a tényről, hogy az ISO minősítést független, akkreditált tanúsító szervezet állítja ki. Zömük, vagyis több mint 80%-uk tisztában volt vele, hogy a SPAR bicskei Regnum Húsüzeme már 2010 óta, míg az üllői SPAR enjoy. convenience üzem 2022 óta rendelkezik ISO szabvánnyal. Ezen kívül azt is tudják a vásárlók, hogy a SPAR-üzleteknek van a minőséget és vevőközpontúságot garantáló ISO-tanúsítványuk.
Amit a SPAR minősítési szabványairól tudni érdemes
A SPAR Magyarország a minőségirányítási folyamatok biztosítása érdekében olyan szabványokat használ, amelyek a leginkább tükrözik az adott területtel kapcsolatos speciális elvárásokat. A fogyasztók számára a független tanúsító szervezetek által ellenőrzött és jóváhagyott minőségirányítási rendszerek működése azt jelenti, hogy a folyamatok és a termékek ellenőrzöttek, így még inkább erősödhet a vásárlók bizalma a vállalat iránt.
Logisztika
A logisztikai folyamatok esetében az IFS Logistics 2.3-as szabvány az áru beérkezésétől az áruházakba történő kiszállításig garantálja a biztonságot és a minőséget nemcsak a SPAR és INTERSPAR áruházak, de a franchise-üzletek vásárlói számára is. Az önként vállalt követelményrendszernek való megfelelés kiépítését a SPAR Magyarország 2013-ban az országban elsőként kezdte el az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között, s a tanúsítványt 2022-ben immár 9. alkalommal szerezte meg. 2022-ben is „High level” minősítést szerzett a vállalat mindkét logisztika központja a Quality Austria által végzett auditon: a legmagasabb minősítéshez kellő 95 százalékos megfelelési mutatót a bicskei logisztikai központ 96,4, míg az üllői 97,3%-ra teljesítette. A szabvány 153 követelménypontot tartalmaz az áru beérkeztetéstől a kiszállítás legutolsó mozzanatáig, érintve többek között a felső vezetés felelősségét a folyamatok, a vevőközpontúság vonatkozásában, a minőségi és élelmiszer-biztonsági rendszert, az oktatást, a személyi higiéniát, a méréseket, elemzéseket, fejlesztési irányokat és az élelmiszerek védelmét.
Regnum húsüzem
A bicskei húsüzem 2010 óra rendelkezik ISO tanúsítvánnyal, jelenleg az ISO 22000:2018 van érvényben. A korábbiakhoz hasonlóan ez az audit sem kötelező jellegű, a húsüzem esetében a cél a magas minőség biztosítása. A három évre szóló tanúsítványt évente felügyeleti audit keretében ellenőrzik, majd a hároméves periódus leteltével úgynevezett megújító auditon vesz részt az üzem. Ez a minősítés igazolja a gyártási folyamatok ellenőrzését, a higiéniai- és élelmiszer-biztonsági szempontok betartását, valamint a folyamatos méréseket és vizsgálatokat is magában foglalja.
Kényelmi termékek
Az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben majonézes saláták, szendvicsek, szendvicskrémek és hidegtálak összeállítását végzik. Kimagasló eredmény a vállalat életében, hogy a 2018 óta működő egység 2022. novembere óta rendelkezik ISO 22000:2018-as minőségirányítási szabvánnyal, amely biztosítja az élelmiszerbiztonsági veszélyek azonosítását, megelőzését és – adott esetben – azok csökkentését, illetve megszüntetését.
Üzlethálózat és központ
A bicskei cégközpont és a teljes üzlethálózat 2008 óta alkalmaz ISO tanúsítványt, jelenleg ISO 9001:2015 tanúsítvánnyal és HACCP igazolással rendelkezik valamennyi áruház. E szabvány használata, amelynek középpontjában a vevőközpontúság és a folyamatszemlélet áll, nem kötelező, a SPAR Magyarország a saját minőségi garanciájaként használja. Az auditot évente egy alkalommal a nemzetközileg elismert, független tanúsító vállalat az SGS Hungária Kft. végzi. Legutóbb 2023. februárjában, a SPAR életében 13. alkalommal történt meg sikeresen a vállalat ISO 9001 szerinti minőségirányítási auditja.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >