A SPAR hosszútávra tervez
A kereskedelmi szektort érintő törvényi változások és beterjesztések súlyosan érintik az iparág szereplőit. Mindezek ellenére a SPAR hosszú távra tervez a magyar piacon. Következő lépésben a magyar kiskereskedőkkel fűzi szorosabbra kapcsolatát a franchise-hálózat további növelésével.
Telt ház előtt, kiemelt médiaérdeklődés kíséretében zajlott november 18-án a SPAR sajtótájékoztatója. A kereskedelmi szektort is súlyosan érintő adócsomag parlamenti elfogadásának délutánján Fehér István, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője köszöntötte a média képviselőit, majd felkérte a cég vezetőit, hogy ismertessék a közelmúltban napvilágot látott és részben már elfogadott törvénytervezetek és működési szabályzó változások kapcsán a SPAR szakmai véleményét.
Elmaradhatnak a beruházások
Rudolf Staudinger, a SPAR Magyarország Kft. felügyelőbizottságának elnöke elmondta, hogy a SPAR-t Ausztriában 10 család alapította 1954-ben és azóta is sikeresen irányítják az immár SPAR-csoporttá növekedett vállalkozást, amelynek 23 éve a magyar SPAR is a része. A magyar piac iránti elkötelezettségüket bizonyítja, hogy évi 10-20 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg hazánkban, így a magyar mezőgazdaság fontos partnere és az egész magyar nemzetgazdaság fontos szereplője lettek. A válság utáni nehéz évek ellenére jövőre kiemelt, akár 30 milliárd forintot is elérő beruházást terveztek, amelyben a bicskei Húsüzem felvágottszeletelő és feldolgozott húsárút érintő fejlesztése mellett a kereskedelmi szakoktatás és a szolgáltatás további fejlesztése, valamint 50 fős létszámbővítés is tervbe volt véve. Sajnos a jelen kilátások keresztülhúzhatják ezeket a terveket, és az eddig évi 7-800 fős alkalmazotti bővülést is megakadályozhatják. Az átlag 2-2,5% nyereség ugyanis nem fedezi a megemelkedett adóterheket. A progresszív élelmiszerlánc-felügyeleti díj pedig kifejezetten bünteti a forgalomnövekedést. Az új törvény szerinti, 6 százalékos mértékkel mintegy 9 milliárd forintra emelkedik csak ez az adótöbblet a SPAR számára 2015-től.
A vásárlók és a dolgozók védelmében
Erwin Schmuck, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója magyarul köszöntötte a megjelenteket és még egy anekdotát is elmondott, majd anyanyelvén hangsúlyozta, hogy a SPAR Magyarország ötödik legnagyobb munkáltatója, amely mintegy 13 000 embernek ad munkát, így bíznak abban, hogy az iparági kérdésekben a kormányzattal egyeztető lehetőséget találnak, párbeszédet folytathatnak a helyzet teljes bemutatására. A SPAR-hálózatban vásárló napi 5-600 000 ember érdekében és a dolgozóikat képviselve bíznak a hosszú távú együttműködés kialakításában. A SPAR vásárlói értékelik és elvárják a magas kiszolgálási színvonalat, az országosan biztosított azonos árakat, akciókat, a jól képzett dolgozók szakértelmét. A további terveikben nagy szerepet kap a helyi kiskereskedőkkel való kapcsolat elmélyítése, a jelenleg 23 tagú SPAR franchise-hálózat további építése.
Több mint 800 magyar
beszállító partner
Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. cégvezetője a számok nyelvén hangsúlyozta, hogy a 23 éve a magyar piacon dolgozó, hazánkban 4. legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő SPAR a törvényekhez igazodó működést tartja a legfontosabbnak. A különböző adónemekben tavaly összesen 26 milliárd forintot fizettek be és az online kasszabekötés is náluk valósult meg először.
A magyar élelmiszer-feldolgozó ipar és a mezőgazdaság megbízható partnerei, választékuk 90 százaléka magyar beszerzési forrásból származik. Több mint 800 magyar beszállító partnerrel vannak évtizedes jó kapcsolatban, juttatják el megbízhatóan a megtermelt cikkeket a vásárlókhoz. Jó példa erre, hogy frisstej-választékukban kizárólag magyar termék található. Egyedülállóan a kereskedelmi láncok között saját húsfeldolgozó üzemmel rendelkeznek Bicskén, amit folyamatosan fejlesztenek, idén is 1,5 milliárd forintot invesztáltak a kapacitás bővítésére.
Mind a három megszólaló megerősítette, hogy a megnövekedett terheket első körben a költségstruktúra átgondolásával és a beruházások elhalasztásával, illetve a kormányzattal való tárgyalásokban bízva kívánják kezelni. Mindent megtesznek azért, hogy a beszállítói kör és a vásárlók érdekei ne sérüljenek. A SPAR hosszú távra tervez a magyar piacon, így a nehézségek ellenére továbbra is Magyarországon marad.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >