A SPAR gyümölcsfa ültetésével kompenzálja rendezvényeit
A SPAR Magyarország két nagy rendezvényének karbonlábnyomát 418 őshonos gyümölcsfa ültetésével ellensúlyozza, ezzel is erősítve környezetbarát vállalati gyakorlatát.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A SPAR Magyarország a 2024-es évben két nagyszabású rendezvényt szervezett, amelyek környezetre gyakorolt hatását gyümölcsfaültetéssel kompenzálja. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének és az éves üzleti eredményeket bemutató sajtótájékoztatónak a karbonlábnyomát a GreenDependent Intézet számolta ki: a két esemény összesen 10,83 tonna szén-dioxid kibocsátásával járt. A SPAR ezt a mennyiséget 418 őshonos gyümölcsfa telepítésével ellensúlyozza.
A cég az események szervezése során helyi termelőktől szerezte be az alapanyagokat, a hulladékot szelektíven gyűjtötték, és az élelmiszer-felesleget rászorulókhoz juttatták el a Magyar Élelmiszerbank segítségével.
A gyümölcsfacsemetéket a génmegőrzést támogató pórszombati „Tündérkert” kertészetből szerzik be, és iskolai, nonprofit kertekbe ültetik el. Az ültetési program nemcsak karbonkompenzációt nyújt, hanem oktatási célokat is szolgál, hozzájárulva a biológiai sokféleség megőrzéséhez. //
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >