A SPAR Austria digitalizációval küzd az élelmiszer-pazarlás ellen
A SPAR Austria kiskereskedelmi vállalat új módszerekkel, többek között a csoport készleteinek fokozott digitalizálásával igyekszik minimalizálni az élelmiszer-pazarlást üzleteiben. A vállalat informatikai egységével, a Microsofttal és más partnerekkel együttműködve a kiskereskedő olyan megoldást fejlesztett ki, amely célzottabb rendelési javaslatokat és kereslet-előrejelzéseket tesz lehetővé minden üzlet számára.
A SPAR ICS új megoldása a mesterséges intelligencia segítségével az értékesítési volumenre, az időjárási viszonyokra, a marketing promóciókra, a szezonalitásra és egyéb tényezőkre vonatkozó adatokat vizsgálja, hogy pontos előrejelzést készítsen az egyes üzletekre vonatkozó optimális termékrendelési mennyiségekről. A SPAR Ausztriában már évtizedek óta működő automatikus rendelési rendszer képezi az új rendszer alapját, amelyet a közelmúltban próbáltak ki a gyümölcs- és zöldségterületen.
Az új rendszer több mint 90%-os előrejelzési pontosságot biztosít, ami azt jelenti, hogy a megfelelő mennyiség a megfelelő időben a megfelelő áruházban rendelkezésre áll. A kiskereskedő a projektet a SPAR ICS, a Microsoft és a Paiqo, egy AI-vállalat együttműködésével valósítja meg.
A Microsoft Azure Advanced Analytics eszközei felhőalapú adatokat használnak, lehetővé téve a könnyen kezelhető ellátási láncot.
„Az előnyök sokrétűek – nemcsak a SPAR Austria, a beszállítók, a vásárlók és a csapattagok számára –, hanem mindenekelőtt a környezet számára. A SPAR ebben a projektben a technológiában és az AI-ban rejlő lehetőségeket használja ki, hogy megfeleljen ügyfeleink igényeinek, és egyúttal erőforrásokat takarítson meg” – mondta Markus Kaser, a SPAR Austria informatikáért, beszerzésért, marketingért és CSR-ért felelős igazgatósági tagja.
„Az előrejelzések értékes támogatást jelentenek a rendelési folyamatban részt vevő csapattagok számára. Az AI nem helyettesíti a korábbi folyamatokat, hanem inkább kiegészíti azokat. A több mint 1500 üzlet kínálatának optimalizálása pozitív hatással van a 40 000 üzleten belüli csapattagunk munkájára is” – tette hozzá Hans K. Reisch, a SPAR Austria igazgatótanácsának elnökhelyettese.
Máshol az élelmiszerpazarlás elleni további küzdelem érdekében a globális kiskereskedelmi vállalat osztrák részlege a rendelésoptimalizálás mellett egy széles körű intézkedéscsomagot hozott létre. A minőségmegőrzési idő lejárta előtt álló termékeket külön polcon vagy a Too Good To Go szolgáltatáson keresztül kedvezményes áron értékesítik, illetve szociális szervezeteknek adományozzák. Ausztriában minden SPAR, EUROSPAR és INTERSPAR áruháznak van egy fix jótékonysági partnere, amely az adott üzlet közelében található.
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Sneakerness Fesztivál: pop-up üzlettel és interaktív játékokkal készül a SPAR
Mini pop-up egység, chill zone és különféle interaktív játékok várják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >