A SPAR 16 magyar beszállítójának marketingkihívásain dolgoztak a Budapesti Metropolitan Egyetem diákjai
Idén tavasszal a SPAR Beszállítói Akadémia a Budapesti Metropolitan Egyetem tantervébe is bekerült. Az elmúlt fél évben ugyanis a SPAR két népszerű beszállító-fejlesztési programjában résztvevő kisvállalkozók valós marketing problémáin dolgozhattak az egyetem diákjai.
A SPAR Magyarország Beszállítói Akadémiája eddig is támogatta és segítette a magyar élelmiszeripari termelőket és vállalkozókat. Ez azonban idén egy újabb csatornával bővült: a vállalat Hungaricool és Régiók Kincsei programjaiban résztvevő beszállítói már a Budapesti Metropolitan Egyetem diákjaitól is kérhettek marketing tanácsadást: a jelentkezők bemutathatták azokat a marketing kihívásokat és problémákat, melyekkel cégük épp szembenéz.
„A programjainkban résztvevő beszállító partnereink többségében azonos helyzetben vannak: olyan nagyszabású üzleti döntés előtt állnak, ami kihathat a cég és a márka jövőjére, tehát a szakmai tanács mindenképpen jól jön nekik”
– mondta Tollas Attila, a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője, aki az egyetemi előadásokon marketing szakos, nappalis és levelezős diákokkal dolgozott együtt 16 különböző cég kihívásain.
A programnak köszönhetően a SPAR Magyarország nemcsak a magyar kkv-knak tud segíteni a fejlődésben és a szintlépésben, hanem az egyetemisták gyakorlati tudását is gyarapítja. A vállalkozók kifejezetten örültek a lehetőségnek, hogy a döntések előkészítésébe új, friss szemléletmóddal rendelkező fiatalokat is bevonhattak. A közös munkát a diákok is élvezték, hiszen fontosnak tartják, hogy ne csak elméleti, hanem gyakorlati, kézzel fogható példákat is lássanak.
„A METU gyakorlatorientált képzései során a szakmai kihívásokra készítjük fel a hallgatóinkat, ezért a képzési idő során gyakran dolgoznak különböző fiktív vagy valós, vállalatok által biztosított projektfeladatokon”
– meséli Dr. Lukács Rita, a Budapesti Metropolitan Egyetem Marketing Intézetének vezetője. Hozzátette:
„Az ő segítségükkel a félév során azt gyakorolhatták a kurzus résztvevői, hogy milyen egy valós marketingprobléma megoldásán dolgozni. Ebben az esetben ráadásul a felelősségük is jóval nagyobb volt, mint egy fiktív esettanulmány vonatkozásában, hiszen 16 valós kkv marketingstratégiáját dolgozták ki a tantárgy keretei között a METU-s hallgatók”.
A SPAR Magyarország mind a nappali, mind a levelező tagozatos diákok körében hirdetett egy-egy győztes csapatot. A nappalis diákok közül a Virágbéke Méz Manufaktúra Kft.-nek készített anyag lett a legjobb, míg a levelezősök közül a Funky Forestnek készített prezentáció kapta a legtöbb pontszámot.
„Kiemelkedő lehetőségnek gondolom a SPAR és a METU együttműködését, illetve azt, hogy diákoktól kérhettünk szakmai tanácsot, ezért nem is volt kérdés, hogy jelentkezem”
– mondta a Régiók Kincsei programhoz tartozó Virágbéke vezető méhésze, Gál Attila. Hozzátette:
„Nagyon örülünk, hogy a mi márkánkkal foglalkozó csapat nyert. Kifejezetten hasznos információkat gyűjtöttek össze, amiből jól látszik, hogy a különböző korosztályoknak milyen preferenciái vannak a mézfogyasztás terén.”
„A Hungaricool termékverseny egyik nyerteseként nagy öröm volt számunkra ez az újszerű együttműködés, szívesen adtunk át szakmai információkat a diákoknak és hálásan fogadtuk értékes meglátásaikat, javaslataikat”
– tette hozzá a Funky Forest marketingvezetője, Sarkadi Katalin.
A SPAR Magyarország a győztes csapatok mellett a nappalis és a levelezős diákok között is kiosztott egy-egy vigaszdíjat, így összesen 20 METU-s diák kap a SPAR-tól díjat. A győztes csapatok pedig amellett, hogy büszkék lehetnek a teljesítményükre, meghívást kaptak a SPAR I Love Hazai podcast műsorába is.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >