A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től történő felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Carrefour.
A PAI Partners többségi részesedéssel rendelkezik az Uvescóban, amely a BM Supermercados és a Super Amara láncokat működteti Spanyolországban.
A megállapodás tervezett értéke 700 és 800 millió euró között mozog, és ezzel a lépéssel a Carrefour képes lehet megszilárdítaná piaci részesedését Spanyolországban, különösen északon.
A beszámolók szerint azonban más vállalatok is érdeklődnek az Uvesco Group iránt.
A Spanyolországban az Alcampo láncot működtető Auchan Retail, és a Continente anyavállalata, a Sonae szintén szemet vetett az Uvescóra.
Az akvizíció kapcsán a Carrefour együttműködik a PwC-vel, mely 2023-ban a kereskedő tanácsadójaként működött közre az El Corte Inglés 47 Supercor üzletének megvásárlásában.
A Carrefour jelenleg 10%-kal részesedik a spanyol piacból, amivel a Mercadona után a második helyen áll.
Uvesco Group
Az Uvesco 8,8%-os, 1,1 milliárd euróra emelkedő árbevételről számolt be a 2023-as pénzügyi évben, amelyet „összetettnek” nevezett, és amelyet a növekvő infláció és a fogyasztói szokások változásai jellemeztek.
A BM Supermercados és a Super Amara láncok 294 szupermarkettel zárták az évet Baszkföldön, Kantábria, Navarra, La Rioja, Madrid és Ávila területén.
A vállalat e-kereskedelmi platformja 18%-os forgalomnövekedésről és a vásárlók számának 9%-os emelkedéséről számolt be.
Ez év májusában az Uvesco befejezte 31 Super Hiber üzlet BM Supermercados bolttá való átalakítását. Ezen üzletek megnyitásával az üzletlánc megerősítette pozícióját Madridban, ahol már 81 üzlettel rendelkezik.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az áfa eltörlésével igyekszik Spanyolország felrázni az olívaolaj-iparágat
Miután a kormány tavaly az eredeti 10%-ról 5%-ra csökkentette az…
Tovább olvasom >Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >Nutella jégkrémmel ünnepli a Ferrero a márka születésnapját Olaszországban
Az olasz édességgyártó óriás, a Ferrero édes meglepetéssel – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >MBH Bank: Bíztató kilátások a kereskedelmi ágazatban – ágazati kitekintő
Májusban lényegében stagnált a kiskereskedelmi forgalom, a benzinkutak forgalma nélkül…
Tovább olvasom >KPMG: Szigorúbb szabályok jönnek a fenntarthatóság és az emberi jogok területén
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv,…
Tovább olvasom >