A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től történő felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Carrefour.
A PAI Partners többségi részesedéssel rendelkezik az Uvescóban, amely a BM Supermercados és a Super Amara láncokat működteti Spanyolországban.
A megállapodás tervezett értéke 700 és 800 millió euró között mozog, és ezzel a lépéssel a Carrefour képes lehet megszilárdítaná piaci részesedését Spanyolországban, különösen északon.
A beszámolók szerint azonban más vállalatok is érdeklődnek az Uvesco Group iránt.
A Spanyolországban az Alcampo láncot működtető Auchan Retail, és a Continente anyavállalata, a Sonae szintén szemet vetett az Uvescóra.
Az akvizíció kapcsán a Carrefour együttműködik a PwC-vel, mely 2023-ban a kereskedő tanácsadójaként működött közre az El Corte Inglés 47 Supercor üzletének megvásárlásában.
A Carrefour jelenleg 10%-kal részesedik a spanyol piacból, amivel a Mercadona után a második helyen áll.
Uvesco Group
Az Uvesco 8,8%-os, 1,1 milliárd euróra emelkedő árbevételről számolt be a 2023-as pénzügyi évben, amelyet „összetettnek” nevezett, és amelyet a növekvő infláció és a fogyasztói szokások változásai jellemeztek.
A BM Supermercados és a Super Amara láncok 294 szupermarkettel zárták az évet Baszkföldön, Kantábria, Navarra, La Rioja, Madrid és Ávila területén.
A vállalat e-kereskedelmi platformja 18%-os forgalomnövekedésről és a vásárlók számának 9%-os emelkedéséről számolt be.
Ez év májusában az Uvesco befejezte 31 Super Hiber üzlet BM Supermercados bolttá való átalakítását. Ezen üzletek megnyitásával az üzletlánc megerősítette pozícióját Madridban, ahol már 81 üzlettel rendelkezik.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >