A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től történő felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Carrefour.
A PAI Partners többségi részesedéssel rendelkezik az Uvescóban, amely a BM Supermercados és a Super Amara láncokat működteti Spanyolországban.
A megállapodás tervezett értéke 700 és 800 millió euró között mozog, és ezzel a lépéssel a Carrefour képes lehet megszilárdítaná piaci részesedését Spanyolországban, különösen északon.
A beszámolók szerint azonban más vállalatok is érdeklődnek az Uvesco Group iránt.
A Spanyolországban az Alcampo láncot működtető Auchan Retail, és a Continente anyavállalata, a Sonae szintén szemet vetett az Uvescóra.
Az akvizíció kapcsán a Carrefour együttműködik a PwC-vel, mely 2023-ban a kereskedő tanácsadójaként működött közre az El Corte Inglés 47 Supercor üzletének megvásárlásában.
A Carrefour jelenleg 10%-kal részesedik a spanyol piacból, amivel a Mercadona után a második helyen áll.
Uvesco Group
Az Uvesco 8,8%-os, 1,1 milliárd euróra emelkedő árbevételről számolt be a 2023-as pénzügyi évben, amelyet „összetettnek” nevezett, és amelyet a növekvő infláció és a fogyasztói szokások változásai jellemeztek.
A BM Supermercados és a Super Amara láncok 294 szupermarkettel zárták az évet Baszkföldön, Kantábria, Navarra, La Rioja, Madrid és Ávila területén.
A vállalat e-kereskedelmi platformja 18%-os forgalomnövekedésről és a vásárlók számának 9%-os emelkedéséről számolt be.
Ez év májusában az Uvesco befejezte 31 Super Hiber üzlet BM Supermercados bolttá való átalakítását. Ezen üzletek megnyitásával az üzletlánc megerősítette pozícióját Madridban, ahol már 81 üzlettel rendelkezik.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több esély, kevesebb macera: a jó promóció receptje
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója idén is a Promóciók…
Tovább olvasom >NESQUIK STRAWBERRY MILK-MIX: EPRES ÍZŰ ÍZESÍTŐ ITALPOR 350 G
Jólesne a nyári hőségben egy frissítő, gyümölcsös ízű ital? A…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >