A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 14. 09:24

Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja, jelentősen javult a saját márkás termékek minősége az elmúlt években.

Az Aldi 2024-es „Saját márkák Spanyolországban” című kutatása alapján ezek a termékek – a frissárut nem számítva – átlagosan 15%-kal olcsóbbak a piaci átlagnál, miközben a minőségük is versenyképes.

A fogyasztók 88%-a legfőképpen a kedvező ár-érték arány miatt választják a saját márkás termékeket, míg 47% a promóciókat említette meghatározó tényezőként.

A tanulmány szerint 2024-ben a saját márkás termékek a vásárlások 51%-át tették ki, ami 2022-höz képest több mint 3,2 százalékpontos növekedés. A válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy 2023-hoz képest több ilyen termékek vásárolt, míg tízből hatan az elmúlt három évben tértek át nagyobb arányban saját márkákra.

A fogyasztók egyre gyakrabban keresik ezeket a termékeket, heti két alkalommal is betérve az üzletekbe. Továbbá a spanyol vásárlók 80%-a szerint a szupermarketek saját márkás kínálata is bővült.

A bizalom növekedését mutatja, hogy a vásárlók 84%-a egy jó tapasztalat után más saját márkás terméket is kipróbálna, míg 79% ajánlaná azokat ismerőseinek. A vásárlási döntéseknél a személyes ajánlások fontos szerepet játszanak, tízből hat spanyol fogyasztó barátai vagy családtagjai véleményére hagyatkozik.

A vállalat számításai szerint 2024-ben egy átlagos spanyol vásárló akár 682,23 eurót is megtakaríthatott, ha saját márkás termékekkel töltötte meg a bevásárlókosarát. A Kantar Worldpanel adatai alapján az elmúlt évben a spanyol háztartások 38,9%-a vásárolt legalább egyszer az Aldi valamely üzletében.

Kapcsolódó cikkeink