A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja, jelentősen javult a saját márkás termékek minősége az elmúlt években.
Az Aldi 2024-es „Saját márkák Spanyolországban” című kutatása alapján ezek a termékek – a frissárut nem számítva – átlagosan 15%-kal olcsóbbak a piaci átlagnál, miközben a minőségük is versenyképes.
A fogyasztók 88%-a legfőképpen a kedvező ár-érték arány miatt választják a saját márkás termékeket, míg 47% a promóciókat említette meghatározó tényezőként.
A tanulmány szerint 2024-ben a saját márkás termékek a vásárlások 51%-át tették ki, ami 2022-höz képest több mint 3,2 százalékpontos növekedés. A válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy 2023-hoz képest több ilyen termékek vásárolt, míg tízből hatan az elmúlt három évben tértek át nagyobb arányban saját márkákra.
A fogyasztók egyre gyakrabban keresik ezeket a termékeket, heti két alkalommal is betérve az üzletekbe. Továbbá a spanyol vásárlók 80%-a szerint a szupermarketek saját márkás kínálata is bővült.
A bizalom növekedését mutatja, hogy a vásárlók 84%-a egy jó tapasztalat után más saját márkás terméket is kipróbálna, míg 79% ajánlaná azokat ismerőseinek. A vásárlási döntéseknél a személyes ajánlások fontos szerepet játszanak, tízből hat spanyol fogyasztó barátai vagy családtagjai véleményére hagyatkozik.
A vállalat számításai szerint 2024-ben egy átlagos spanyol vásárló akár 682,23 eurót is megtakaríthatott, ha saját márkás termékekkel töltötte meg a bevásárlókosarát. A Kantar Worldpanel adatai alapján az elmúlt évben a spanyol háztartások 38,9%-a vásárolt legalább egyszer az Aldi valamely üzletében.
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Az egészséges táplálkozást népszerűsíti a Mercadona
Az egészséges táplálkozás iránti elkötelezettsége jegyében a spanyol Mercadona 2024-ben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >