A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja, jelentősen javult a saját márkás termékek minősége az elmúlt években.
Az Aldi 2024-es „Saját márkák Spanyolországban” című kutatása alapján ezek a termékek – a frissárut nem számítva – átlagosan 15%-kal olcsóbbak a piaci átlagnál, miközben a minőségük is versenyképes.
A fogyasztók 88%-a legfőképpen a kedvező ár-érték arány miatt választják a saját márkás termékeket, míg 47% a promóciókat említette meghatározó tényezőként.
A tanulmány szerint 2024-ben a saját márkás termékek a vásárlások 51%-át tették ki, ami 2022-höz képest több mint 3,2 százalékpontos növekedés. A válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy 2023-hoz képest több ilyen termékek vásárolt, míg tízből hatan az elmúlt három évben tértek át nagyobb arányban saját márkákra.
A fogyasztók egyre gyakrabban keresik ezeket a termékeket, heti két alkalommal is betérve az üzletekbe. Továbbá a spanyol vásárlók 80%-a szerint a szupermarketek saját márkás kínálata is bővült.
A bizalom növekedését mutatja, hogy a vásárlók 84%-a egy jó tapasztalat után más saját márkás terméket is kipróbálna, míg 79% ajánlaná azokat ismerőseinek. A vásárlási döntéseknél a személyes ajánlások fontos szerepet játszanak, tízből hat spanyol fogyasztó barátai vagy családtagjai véleményére hagyatkozik.
A vállalat számításai szerint 2024-ben egy átlagos spanyol vásárló akár 682,23 eurót is megtakaríthatott, ha saját márkás termékekkel töltötte meg a bevásárlókosarát. A Kantar Worldpanel adatai alapján az elmúlt évben a spanyol háztartások 38,9%-a vásárolt legalább egyszer az Aldi valamely üzletében.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 60 háztartási és higiéniai termék ára csökken az ALDI-ban
A vásárlók igényeihez és a piaci környezethez igazodva újabb szakaszához…
Tovább olvasom >IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >