A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja, jelentősen javult a saját márkás termékek minősége az elmúlt években.
Az Aldi 2024-es „Saját márkák Spanyolországban” című kutatása alapján ezek a termékek – a frissárut nem számítva – átlagosan 15%-kal olcsóbbak a piaci átlagnál, miközben a minőségük is versenyképes.
A fogyasztók 88%-a legfőképpen a kedvező ár-érték arány miatt választják a saját márkás termékeket, míg 47% a promóciókat említette meghatározó tényezőként.
A tanulmány szerint 2024-ben a saját márkás termékek a vásárlások 51%-át tették ki, ami 2022-höz képest több mint 3,2 százalékpontos növekedés. A válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy 2023-hoz képest több ilyen termékek vásárolt, míg tízből hatan az elmúlt három évben tértek át nagyobb arányban saját márkákra.
A fogyasztók egyre gyakrabban keresik ezeket a termékeket, heti két alkalommal is betérve az üzletekbe. Továbbá a spanyol vásárlók 80%-a szerint a szupermarketek saját márkás kínálata is bővült.
A bizalom növekedését mutatja, hogy a vásárlók 84%-a egy jó tapasztalat után más saját márkás terméket is kipróbálna, míg 79% ajánlaná azokat ismerőseinek. A vásárlási döntéseknél a személyes ajánlások fontos szerepet játszanak, tízből hat spanyol fogyasztó barátai vagy családtagjai véleményére hagyatkozik.
A vállalat számításai szerint 2024-ben egy átlagos spanyol vásárló akár 682,23 eurót is megtakaríthatott, ha saját márkás termékekkel töltötte meg a bevásárlókosarát. A Kantar Worldpanel adatai alapján az elmúlt évben a spanyol háztartások 38,9%-a vásárolt legalább egyszer az Aldi valamely üzletében.
Kapcsolódó cikkeink
BP benzinkutakon nyit boltokat a DIA Spanyolországban
A spanyolországi DIA szupermarketlánc és a BP együttműködésének köszönhetően egy…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >Földrengés rázta meg a magyarok kedvenc üdülőhelyét
5,5-es erősségű földrengés rázta meg ma reggel Dél-Spanyolország délkeleti partvidékét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >