A sorsukat formáló nőket ünnepli a Johnnie Walker a Magyar Nemzeti Múzeum egyedülálló kiállításán
Kétszáz éves története során a Johnnie Walker márka legfontosabb céljává vált a fejlődés és annak társadalmi szintű támogatása, különös tekintettel a nők egyenjogúságára és esélyegyenlőségére, kiemelkedő példaképek bemutatásán keresztül. Felelősségi programjuk egy következő fejezeteként, a Johnnie Walker támogatásával nyílik meg decemberben a Magyar Nemzeti Múzeum Magyar Menyasszony névre keresztelt tárlata, amely a nők szerepének változását hivatott bemutatni a magyar történelem 500 évet felölelő időszakában. A kiállítás többszáz nő megelevenedő történetén keresztül mutatja be a nők társadalomban, gazdaságban és kultúrában betöltött szerepének változását.
A nők meghatározó szerepet töltöttek be a Johnnie Walker történelmében: Elizabeth Walker, az alapító felesége a márka ikonikus whiskyjének társalkotója volt, a jelenlegi párlatmester, dr. Emma Walker pedig történelmet írt azzal, hogy nőként először tölti be ezt a fontos pozíciót. Nem csak a párlatok létrehozásában, de azok népszerűsítésben is meghatározóak voltak a nők: Doris Zinkeisen volt az, aki a márka első színes reklámját készítette az 1920-as években, amely a londoni társadalom középpontjába helyezte a mára ikonikussá vált sétáló embert. A nők munkája és hozzájárulása nélkül a Johnnie Walker nem juthatott volna el oda, ahol most tart, ezért a brand továbbra is azon dolgozik, hogy minél többekhez eljusson az üzenet: csakis úgy léphetünk előre, ha minden lehetőséget biztosítunk ahhoz, hogy a nők jól látható nyomot hagyjanak a világban.
A kelet-európai nők alig negyede fogyaszt whiskyt. Az, hogy a whisky hagyományosan férfias ital, egyike a sok mélyen gyökerező sztereotípiának, amely ezt az italkategóriát is társadalmi korlátok közé szorítja. A Johnnie Walker, a világ vezető whiskymárkája 200 éves történelme során mindig is a közös, társadalmi szintű fejlődés elkötelezett híve volt. A Keep Walking Hungary kezdeményezés is ezt az ügyet támogatja. Célja, hogy egyének történetein keresztül inspiráljon, miközben felhívja a figyelmet a nők társadalmi és gazdasági szerepvállalásának fontosságára. A kezdeményezés vezérelve olyan példákat bemutatni, amelyekkel a nők kortól és társadalmi helyzettől függetlenül azonosulni tudnak, amelyekből erőt meríthetnek.
A Magyar Nemzeti Múzeummal kötött partnerséget és az együttműködés kezdetét jelentő kiállítást november 22-én este, a Péterfy Bori & Love Band akusztikus koncertjét megelőzően jelentették be a múzeum ikonikus lépcsőin.
„Számomra a fejlődés folyamatos haladást, tanulást, önfejlesztést és öntudatosságot egyaránt jelent. Azt is jelenti, hogy fel kell állni és tovább kell menni, ha kudarccal nézünk szembe. Ennek a világnak égető szüksége van több progresszív energiára”
– válaszolta a koncert után Péterfy Bori, a Johnnie Walker nagykövete, arra a kérdésre, mit jelent számára a modern nő.
Az eseményen egy, a márkához kapcsolódó exkluzív vetítés segítségével életre keltek az ikonikus múzeum falai és bemutatásra került az édes alma ízű „Bold Steps” koktél, amelyet a Johnnie Walker Black Label füstösségével fűszereztek. A Bold Steps koktél a nők szerepvállalását és egyenjogúságát demonstrálja, és a kiállítás ideje alatt minden második hétvégén megkóstolható lesz a közönség számára, valamint ez idő alatt megvásárolható lesz a Múzeum közvetlen környezetében fellelhető tíz híres bárban és vendéglátóhelyen is.
A december közepén induló Magyar Menyasszony névre keresztelt kiállítás többszáz személyes történet segítségével hívja közös gondolkodásra a látogatókat a társadalom- és nőtörténet legfontosabb kérdéseiről, köztük a nők társadalomban betöltött szerepéről. A tárlat alkalmat ad arra, hogy jobban megértsük a nők jelenlegi helyzetének történelmi vonatkozásait, a közösségek életében játszott szerepük változását és ünnepeljük hatásukat és eredményeiket, ahogyan azt a Johnnie Walker számos kampányában is tette már korábban
Főtámogatóként a Johnnie Walker azt reméli, hogy a kiállításon és a Keep Walking kampányban bemutatott inspiráló történetek eszközt adnak minden nő kezébe ahhoz, hogy saját sorsuk és környezetük mellett a világot is formálják és teljesebbé tegyék, ahogy azt a Johnnie Walker történelmét és jelenét meghatározó nők is tették.
Keep Walking Magyarország!
Kapcsolódó cikkeink
Pillepalack üvegből
A Diageo szeptemberben a London Design Festivalon mutatta be a…
Tovább olvasom >Johnnie Walker Black Label Squid Game
Limitált szériás kivitel, a Squid Game című sorozat 2. évadának debütálásához…
Tovább olvasom >Új globális divíziót hozott létre luxusmárkái számára a Diageo
Diageo Luxury Group néven új globális divíziót hozott létre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >