A sör nem vész el, csak átalakul
A koronavírus-válság miatt rengeteg sör maradt raktáron Japánban, ám nem vész kárba, hanem – az energiamegmaradás szabályát követve – csak átalakul, bizonyságául annak, hogy van élet a sör halála után is.
Japánban 1994-ben lazították fel a sörfőzés szabályait, ami utat nyitott a kis sörfőző üzemek virágzása előtt. Miközben az országban a sörfogyasztás az elmúlt évtizedben stagnált, a kis cégek a 2007-es 0,5 százalékos piaci részesedésüket 2016-ra megtriplázták. Ezért aztán úgy tűnt, a koronavírus-válság, amely visszavetette a bolti és a vendéglői eladásaikat is, csapást mér rájuk.
Nem ez történt, ami részben az egyik sörfőző, a Kiuchi Brewery vezetőjének, Joneda Iszamunak köszönhető – derül ki a CNN cikkéből.
A cég felajánlotta a vendéglőknek és a többi sörfőzőnek, hogy a nyakukon maradt sörből, amely nagyjából hat hónapon át marad fogyasztható, további lepárlással gint készít. Joneda elmondása szerint ezzel nem ők találták fel a spanyolviaszt.
A legtöbb gin valamilyen gabonafélére, árpára, rozsra vagy búzára alapul, amiből az első desztillálással semleges szeszt állítanak elő, majd az ezt követő második körben borókabogyóval és más növényekkel adják meg a gin ízét. A Kiuchi Brewery legkevesebb 20 liter felhasználatlan sör átalakítását vállalja és száz liter sörből nyolc liter gint készít. Jelenleg csak a szállítást költségét kell állnia a megrendelőnek, mert Joneda úgy véli, a sörfőző ágazat életben tartása megéri neki, hogy ingyen végezze a ginkészítést.
A koronaválság más szesszel foglalkozó cégeket is hasonló lépésekre késztetett, például európai alkoholgyártók felajánlották terméküket szeszes italok gyártása helyett fertőtlenítő szerek előállításához. Vannak cégek, amelyek az adózási szabályok miatt veszteséget szenvednek el a váltáson, de ez sem tartja vissza őket. (napi.hu, Komócsin Sándor)
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >