„A Soproni generációk óta ott van az élet kis és nagy pillanataiban”
Idén ünnepli alapításának 130. évfordulóját a Soproni Sörgyár. A HEINEKEN vállalatcsoporthoz tartozó sörgyár jubileumi évéről a HEINEKEN Hungária vezérigazgatójával, Nikos Zoisszal beszélgettünk.
– Hogyan élik meg ezt a mérföldkövet a vállalatnál, és milyen üzenetet közvetít ez a jubileum a márka múltjáról és jövőjéről?

Nikos Zois
vezérigazgató
HEINEKEN Hungária
– A Soproni Sörgyár 130 éves fennállása egyszerre testesíti meg a történelmi örökséget és a jövőbe mutató felelősséget: generációk szenvedélye és elhivatottsága olyan értéket hozott létre Sopronban, amelyet kötelességünk a legjobb tudásunk szerint megóvni az utánunk következő nemzedékeknek. Ma is ugyanazzal az elkötelezettséggel dolgozunk itt, mint a kezdetekben, miközben alkalmazkodunk a gyorsan változó világ fogyasztói elvárásaihoz. Büszkék vagyunk rá, hogy a hagyományainkra építve képesek vagyunk újra és újra megújulni, legyen szó innovatív termékekről, környezettudatos gyártási folyamatokról vagy épp a helyi közösségekkel való együttműködésről.
– A Soproni jubileuma alkalmából számos élményalapú aktivitást indítottak – a gyárlátogatásoktól a közösségi programokig. Milyen szerepet szánnak ezeknek a márkaépítésben, és hogyan járulnak hozzá a fogyasztói lojalitás erősítéséhez?
– A Soproni generációk óta ott van az emberekkel az élet kis és nagy pillanataiban, az egyszerű hétköznapokban és a meghatározó mérföldköveknél. A jubileum alkalmából ezt szeretnénk megköszönni aktivitásainkkal a sörgyárlátogatástól a városi túrákig, vagy egy álomba illő buliig, amelyek során még közelebb kerülhetünk fogyasztóinkhoz. Hasonló célt képvisel idei innovációnk is, a Soproni Szűretlen, amellyel tovább szeretnénk erősíteni fogyasztóink hűségét a Soproni termékeihez.
– A Soproni az elmúlt években következetesen épített a helyi értékekre, a hazai alapanyagok használatára és a magyar termelőkkel való együttműködésre. Milyen eredményeket értek el ezen a téren, és milyen irányban szeretnék tovább erősíteni ezt a törekvést?
– Kiemelt célunk, hogy a hazai termelők bevonásával teremtsünk megbízható és magas minőségű értéket a fogyasztóknak, támogatva ezzel a helyi gazdaságot és a fenntartható működést. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Soproni termékekhez felhasznált árpa 100%-ban magyar gazdáktól származik. Mindemellett az Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködve az elmúlt években aktívan hozzájárultunk a hazai komlótermesztés felvirágoztatásához is, amivel amellett, hogy az ágazat újjáélesztését támogatjuk, munkát is kínálunk a hátrányos helyzetű családok számára.
– A fenntarthatóság kiemelt cél a HEINEKEN csoportnál. Hogyan jelenik meg ez a szemlélet a Soproni márka működésében, akár a gyártásban, akár a csomagolásban, akár a társadalmi felelősségvállalásban?
– Amellett, hogy alapanyagainkat igyekszünk helyi termelőktől vásárolni, ami fenntartható működésünk fontos eleme, Soproni Sörgyárunk a HEINEKEN európai gyárai közül az elsők között indította el nagyszabású beruházását, amelynek célja, hogy egy pontosan meghatározott ütemterv mentén 2030-ra elérjük a karbonsemlegességet teljes gyártásunkban. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a hulladékkezelésre is: a gyártás során keletkező hulladékok és melléktermékek 99,2%-át hasznosítottuk újra 2024-ben.
– A jubileum nemcsak vissza-, hanem előretekintés is. Milyen szerepet szánnak a Soproninak a jövőben a hazai sörpiacon és a HEINEKEN portfólióján belül – vannak-e új célcsoportok, ízprofilok vagy termékkategóriák a látóhatáron?
– Egész történelmünket meghatározta az új ízekkel való kísérletezés: ahogyan eddig, úgy a jövőben is azért dolgozunk, hogy izgalmas termékinnovációkkal lepjük meg a magyar sörkedvelőket, elég, ha csak a Soproni IPA-ra vagy a Meggy Ale-re gondolunk. Születésnapunk alkalmából a limitált kiadású Soproni Szűretlen Lagerrel gazdagítottuk a hazai sörkínálatot. Érdemes tenni vele egy próbát! (x)
Kapcsolódó cikkeink
GLS az innováció élvonalában
A GLS Hungary az elmúlt években látványos fejlesztésekkel formálta újra…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség – A Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
Infláció, sofőrhiány, szigorodó szabályozás és zöld elvárások – ezek egyszerre…
Tovább olvasom >További cikkeink
GLS az innováció élvonalában
A GLS Hungary az elmúlt években látványos fejlesztésekkel formálta újra…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség – A Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Hagyomány és jövő egy helyen – Vár a 82. OMÉK
Szeptember 18–21. között ismét a Hungexpo teljes területe ad otthont…
Tovább olvasom >