A Smurfit Kappa új korszakot nyit a fenntartható csomagolásban
A Smurfit Kappa csoport, a papíralapú csomagolóipar globális vezetője, számos innovációjával tűnt ki a berlini Fruit Logistica kiállításon, ahol az idei évben 94 országból érkező, közel 2800 kiállító mutatta be újításait. A vállalat 100%-ban megújuló, újrahasznosítható és fenntartható megoldásaival kápráztatta el a 145 országból érkező, több mint 66 ezer látogatót. A gyümölcsök és zöldségek szállítását és tárolását forradalmasító PunNET, AgroLife és AquaStop technológiák osztatlan sikert arattak a szakmai közönség körében.
A Smurfit Kappa csoport nem pusztán termékei értékesítésére összpontosít, sokkal inkább arra törekszik, hogy innovatív megoldásaival hozzájáruljon partnerei és vevői sikeréhez.
– Az elmúlt három évben Párkányban végrehajtott jelentős beruházásoknak köszönhetően ki tudtuk bővíteni progresszív és fenntartható csomagolási megoldásaink kínálatát, mindemellett kiemelt figyelmet fordítunk ügyfeleink igényeire és elégedettségére – hangsúlyozza Julius Mazan, a Smurfit Kappa innovációs menedzsere.
PunNET®, a biztonságos, környezetbarát hálós gyümölcskosár
A Smurfit Kappa egy fenntartható, 100%-ban újrahasznosítható fedeles-hálós megoldást hozott létre a műanyag dobozok helyettesítésére a mezőgazdasági termékek csomagolásában. A papírkosarak hullámkartonból vagy sima kartonból készülnek, megújuló forrásból származnak, és teljes mértékben újrahasznosíthatók. Gyártásuk során akár 50%-kal kevesebb CO2-t bocsátanak ki, mint a műanyag alternatívák. Ha nem hasznosítják újra, kevesebb mint 6 hónap alatt lebomlanak. Automata és kézi csomagolásra egyaránt alkalmasak.
A gyümölcskosarak védik a gyümölcsöt a szállítás során, ugyanakkor kiváló rálátást biztosítanak a fogyasztónak a termékre. A fedelében található papírhálót a hullámpapír rétegekbe ágyazzák, így kialakítva egy biztonságos szerkezetet, amely képes ellenállni a szállítási lánc során előforduló kisebb-nagyobb behatásoknak.
– Dobozaink kiváló minőségű nyomtatással, színekkel és grafikákkal rendelkeznek, amelyek felhívják a vásárlók figyelmét, így elősegítik az eladások növekedését. Gyümölcsök széles választékához alkalmazhatók, és figyelembe veszik az egyes ellátási láncok sajátos követelményeit – jelzi Julius Mazan.
Az AgroLife® meghosszabbítja az eltarthatóságot
Az Agrolife®, a Smurfit Kappa forradalmi megoldása, amely a mezőgazdasági ágazat igényeihez igazodva növeli a klimatikus és etilénérzékeny termékek eltarthatósági idejét, javítva ezzel a termékminőséget az ellátási lánc egészében. Az Agrolife® lehetővé teszi a termelők számára, hogy termékeiket a legmegfelelőbb érettségi szakaszban takarítsák be, megőrizve azok maximális minőségét és ízét.
Ahogy az emberben is találhatók hormonok, amelyek szabályozzák a különböző anyagcsere-folyamatok aktivitását, a növények is termelnek saját hormonokat, amelyek egyebek mellett a növekedésüket és az érési szintjüket határozzák meg. Az etilén egy gázhormon, amely a levelek hullásáért, a termések éréséért és a növények öregedési folyamataiért felelős. Az etilénérés folyamatát a gyümölcsök és zöldségek tárolása és forgalmazása során alkalmazzák, például amikor a banánt éretlenül szüretelik be, és az etilén felgyorsítja az érését.
– Az AgroLife ezzel ellentétes eljáráson alapul. Az etilén felszívódásával és felszívásával megakadályozza a gyümölcsök beérését és megromlását, a gyümölcs hosszabb ideig marad optimális állapotban. Az AgroLife® egy sokoldalú módszer, amelyet hullámkartonra alkalmaznak, így 100%-ban fenntartható. Attól függően, hogy a logisztikai láncban milyen igénybevételnek van kitéve a termék, az AgroLife® alkalmazására különböző lehetőségek állnak rendelkezésre. Gyümölcsökkel és zöldségekkel való közvetlen érintkezésre tanúsított, és a teljes logisztikai láncban alkalmazható – fejti ki a Smurfit Kappa innovációs menedzsere.
A technológia megnöveli a betakarítási időt, késlelteti az érést, meghosszabbítja az eltarthatósági időt, így csökkentve a hulladékot az értékesítés helyén. Mindezeken túl az ellátási láncban a csomagoló és szállító vállalatoknak nem kell manipulálniuk a tételeket, mivel a kezelés beépül a polcra kész csomagolásba, amelybe a terméket eredetileg csomagolták.
Aquastop™ rendszer az áruk biztonságáért
Az AquaStop™ a Smurfit Kappa új TechniPaper® portfóliójának része, amely egy olyan papírcsaládból áll, amelyet arra terveztek, hogy komplex ellátási láncokat szolgáljon ki. Az AquaStop papír a gyártási folyamat során hozzáadott speciális bevonatnak köszönhetően ellenáll a víznek. Sok más bevonattal ellentétben ez nem veszélyezteti a termék újrahasznosíthatóságát, ugyanúgy újrahasznosítható, mint a hagyományos papíralapú csomagolások.
– Mivel úgy tervezték, hogy károsodás nélkül ellenálljon a víznek való kitettségnek, ideális az e-kereskedelemben használt csomagolásokhoz és olyan termékek, például virágok, mosószerek, gyümölcsök és zöldségek csomagolásához, ahol ideiglenes védelemre van szükség a vízzel szemben. Emellett különösen alkalmas párás körülmények között történő használatra is, mivel a doboz sértetlen marad, miközben védi a tartalmat, így kiváló megoldás a hűtött termékek szállítására és tárolására, ahol a doboz ki van téve a páralecsapódásnak – tudjuk meg Julius Mazantól.
Egységben az erő
Az innovációk sora mellett ugyancsak jelentős esemény a cégcsoport életében, hogy a Smurfit Kappa egyesült a WestRockkal, és egy új céget hozott létre Smurfit WestRock néven. Az új vállalat több mint 40 országban tevékenykedik, több mint 700 működő egységgel és több mint 100 000 alkalmazottal. Ezzel világelső a fenntartható csomagolás területén, és a világ legnagyobb papíralapú csomagolóanyag-gyártója. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >