A skandinávok az érintésmentes fizetést szeretik, a németek viszont a készpénzhez ragaszkodnak
Míg Németországban és Ausztriában továbbra is a készpénzes fizetés a legelterjedtebb, Észak-Európában egyre inkább az érintésmentes kártyás fizetés dominál – derül ki a Lebensmittelpraxis által idézett YouGov-felmérésből, amely Bearing Point tanácsadócég megbízásából készült.
Míg Finnországban a fogyasztók 89%-a részesíti előnyben a kontaktmentes fizetést, Dániában és Svédországban ez az arány 76%, illetve 75%, addig Németországban a megkérdezettek 69%-a, Ausztriában pedig még ennél is többen, 73% továbbra is gyakran használ készpénzt.
A felmérés szerint a készpénzhasználat Skandináviában egyre csökkenő tendenciát mutat: Finnországban már csak a válaszadók 46%-a használja rendszeresen a hagyományos fizetőeszközöket, Dániában 35%, Svédországban pedig mindössze 28% fizet készpénzzel.
Annak ellenére, hogy Németországban még mindig népszerű a készpénz, a többség ragaszkodik hozzá, a válaszadók egyharmada úgy véli, hogy tíz éven belül teljesen eltűnhet a forgalomból. Összehasonlításképpen európai szinten az ezt a nézetet osztók aránya 38%.
A digitális fizetési megoldások iránti nyitottság a felmérésben szereplő valamennyi országban növekszik. Az adatok szerint a legkiemelkedőbb változás Írországban várható, ahol a válaszadók 40%-a tervezi, hogy a jövőben gyakrabban használ bankkártyát, míg 39% inkább mobiltelefonos vagy okosórás fizetési lehetőséget választana.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >