A skandinávok az érintésmentes fizetést szeretik, a németek viszont a készpénzhez ragaszkodnak
Míg Németországban és Ausztriában továbbra is a készpénzes fizetés a legelterjedtebb, Észak-Európában egyre inkább az érintésmentes kártyás fizetés dominál – derül ki a Lebensmittelpraxis által idézett YouGov-felmérésből, amely Bearing Point tanácsadócég megbízásából készült.
Míg Finnországban a fogyasztók 89%-a részesíti előnyben a kontaktmentes fizetést, Dániában és Svédországban ez az arány 76%, illetve 75%, addig Németországban a megkérdezettek 69%-a, Ausztriában pedig még ennél is többen, 73% továbbra is gyakran használ készpénzt.
A felmérés szerint a készpénzhasználat Skandináviában egyre csökkenő tendenciát mutat: Finnországban már csak a válaszadók 46%-a használja rendszeresen a hagyományos fizetőeszközöket, Dániában 35%, Svédországban pedig mindössze 28% fizet készpénzzel.
Annak ellenére, hogy Németországban még mindig népszerű a készpénz, a többség ragaszkodik hozzá, a válaszadók egyharmada úgy véli, hogy tíz éven belül teljesen eltűnhet a forgalomból. Összehasonlításképpen európai szinten az ezt a nézetet osztók aránya 38%.
A digitális fizetési megoldások iránti nyitottság a felmérésben szereplő valamennyi országban növekszik. Az adatok szerint a legkiemelkedőbb változás Írországban várható, ahol a válaszadók 40%-a tervezi, hogy a jövőben gyakrabban használ bankkártyát, míg 39% inkább mobiltelefonos vagy okosórás fizetési lehetőséget választana.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >