A sikeres kiállító titka

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 06. 27. 08:00

Sokak szerint a kkv-szektor legköltséghatékonyabb marketing­eszköze a kiállítás. Természetesen ez csak akkor igaz, ha keményen meg is dolgoznak a sikerért. Azzal, hogy valaki kivonul az egységstandhoz, és a pult mögött állva eltölt két-három napot, még nem nő meg ugrásszerűen a bevétele. Az első lépés, hogy a kiállító hívja fel magára a figyelmet. A Center for Exhibition Industry Research felmérése szerint a sikeres kiállítók 83 százaléka küld ki előzetes tájékoztatót jelenlegi és potenciális partnereinek – lehetőleg valamilyen személyes üzenettel. Persze a figyelemfelkeltésnek a helyszínen is jelentősége van, ugyanakkor nem biztos, hogy mindenkinek palotát kell építeni a standján.
– A cégek stratégiájától függ a megjelenés – magyarázza Kovács Ildikó, a Hungexpo rendezvénytechnikai igazgatója. – Elsősorban azok alakítanak ki látványos, nagy standokat, akik hosszabb távon szeretnék erősíteni cégük arculatát. Az egyedi megoldások között most leginkább az emeletes standok és a különböző forgó-mozgó tornyok a jellemzők.
Ugyanakkor hiába a legvonzóbb stand, ha a pult mögött unatkozó alkalmazottak állnak.
– Általános hiba, hogy a cég a legfelkészültebb fejlesztőmérnökét küldi el, mert hogy ő tudja a legtöbbet, közben lehet, hogy jobb lenne egy feleolyan okos, de rátermettebb értékesítő – mondja Fenyves Júlia, a Logi-Tech kiállítást szervező Top Point Kft. ügyvezető igazgatója. – Legalább ilyen fontos, hogy mindenkire odafigyeljünk. Egy prospektusgyűjtő bácsikáról kiderülhet, hogy egy szakmai szervezet elnöke, egy szakadt egyetemista pedig pár év múlva döntéshozó menedzserré válhat. Az álruhás királyfi minden kiállításon ott van. Ha nem ismerjük fel, a legjobb, ha mindenkiről azt feltételezzük: ő az.

Kapcsolódó cikkeink