A sikeres kiállító titka
Sokak szerint a kkv-szektor legköltséghatékonyabb marketingeszköze a kiállítás. Természetesen ez csak akkor igaz, ha keményen meg is dolgoznak a sikerért. Azzal, hogy valaki kivonul az egységstandhoz, és a pult mögött állva eltölt két-három napot, még nem nő meg ugrásszerűen a bevétele. Az első lépés, hogy a kiállító hívja fel magára a figyelmet. A Center for Exhibition Industry Research felmérése szerint a sikeres kiállítók 83 százaléka küld ki előzetes tájékoztatót jelenlegi és potenciális partnereinek – lehetőleg valamilyen személyes üzenettel. Persze a figyelemfelkeltésnek a helyszínen is jelentősége van, ugyanakkor nem biztos, hogy mindenkinek palotát kell építeni a standján.
– A cégek stratégiájától függ a megjelenés – magyarázza Kovács Ildikó, a Hungexpo rendezvénytechnikai igazgatója. – Elsősorban azok alakítanak ki látványos, nagy standokat, akik hosszabb távon szeretnék erősíteni cégük arculatát. Az egyedi megoldások között most leginkább az emeletes standok és a különböző forgó-mozgó tornyok a jellemzők.
Ugyanakkor hiába a legvonzóbb stand, ha a pult mögött unatkozó alkalmazottak állnak.
– Általános hiba, hogy a cég a legfelkészültebb fejlesztőmérnökét küldi el, mert hogy ő tudja a legtöbbet, közben lehet, hogy jobb lenne egy feleolyan okos, de rátermettebb értékesítő – mondja Fenyves Júlia, a Logi-Tech kiállítást szervező Top Point Kft. ügyvezető igazgatója. – Legalább ilyen fontos, hogy mindenkire odafigyeljünk. Egy prospektusgyűjtő bácsikáról kiderülhet, hogy egy szakmai szervezet elnöke, egy szakadt egyetemista pedig pár év múlva döntéshozó menedzserré válhat. Az álruhás királyfi minden kiállításon ott van. Ha nem ismerjük fel, a legjobb, ha mindenkiről azt feltételezzük: ő az.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >