A SIAL idén a fenntarthatóságra fókuszált, mi az aranyéremre is!
Az élelmiszer-pazarlás megáll a SIAL bejáratánál” – ezzel a jelszóval indult útjára az idei év legnagyobb élelmiszer-ipari kiállítása, a párizsi SIAL. Ahonnan Magyarország, 26 év után először, elhozta a Global SIAL d’Or aranyérmet!
A kiváló nemzetközi megítélésnek, valamint az élelmiszeripar rendkívüli, innováció-központú versenyképességének köszönhetően a SIAL kiállítás a nagy potenciállal bíró élelmiszer-ipari szektor szereplőinek találkozóhelye. Ez a kiállítás igazi védjegye.
Vezető pozícióban
Ezek az előzetes statisztikák egyértelműen megerősítik a SIAL globális vezető pozícióját a mezőgazdaság és az élelmiszeripar metszéspontján. A szinte kézzelfogható pezsgés és lelkesedés a kiállítók és látogatók körében megmutatta, hogy nincsenek sem nyelvi, sem kulturális akadályok az üzleti találkozókon. A kiállításon megjelent üzletemberek a lehető legnagyobb nyitottsággal keresték fel és fogadták az érdeklődőket. Szinte minden standon kóstoltatással csábították a látogatókat. Sok standon élménynyújtó megjelenéssel, vagy akár a termék eredeti, hagyományos elkészítési metódusát bemutatva hívták fel magukra a figyelmet.
Az idei SIAL-on senkinek nem volt olyan érzése, hogy bárhol is válság lenne a világban. A magyar közösségi és egyéni standokat már első nap sokan keresték fel, és több kiállító annyi konkrét rendelést gyűjthetett be, ami a következő időszakban komoly feladatokat jelenthet az exportos és értékesítő kollégáiknak.
Innovációk minden formában
Az XTC World Innovation, a TNS Sofres és a 29 SIAL d’Or-partner segítségével kialakított beltéri Innovációs Sátor világosan megmutatta a kiállítás szervezőinek
szakértelmét, mint az élelmiszer-ipari innováció keresletének és kínálatának előmozdítója és gyűjtőhelye. Öt teljes napon át a SIAL az élelmiszer globális fővárosává tette
Párizst, ahol a mezőgazdasági és élelmiszer-ipari csatornák összekapcsolódnak.
A mostani borús gazdasági hangulatban
a kiállítás stratégiai dimenziója – amelyet a világ legégetőbb gazdasági és politikai kérdéseivel foglalkozó 200 esemény és konferencia is demonstrált – kétségtelenül nyomot hagyott. Guillaume Garrot, Franciaország mezőgazdasági és élelmezési minisztere, aki nap mint nap részt vett a programokon
számos más miniszterrel, politikussal és tudóssal egyetemben, személyesen nyitotta meg
a vitát kulcsfontosságú, a francia élelmiszeripar jövőjét érintő kérdésekben.
A SIAL-ról úgy tartják, az üzleti világ egy nagyteljesítményű motorja, ahol a résztvevők számára karnyújtásnyi távolságba kerül a világ teljes élelmiszer-kínálata, és persze egyúttal annak trendjei.
– A célunk az volt, hogy közelebb hozzuk egymáshoz az ágazat szereplőit. A küldetést teljesítettük – mondja Valérie Lobry,
a SIAL mezőgazdasági és élelmiszer-ipari divíziójának igazgatója. – A SIAL kulcsszerepet játszott a jelen kihívásait és a jövő kérdéseit illetően ez alkalommal is.
SIAL d’Ort nyertünk!
29 ország nemzetközi zsűrije idén májusban dönthetett az országnyertes és kategórianyertes termékekről. Akkor boldogan hirdettük, hogy idén először kategóriát nyert egy magyar termék. Azóta már ez az öröm is eltörpül amellett az érzés mellett, amit október 21-én délután, a SIAL kiállítás egyik pavilonjában felállított ünnepi emelvény előtt, egy sötétbe burkolt fekete doboz lassú kibontása után éreztünk. A doboz tartalmazta az idei Global SIAL d’Or nyertest, amely legnagyobb örömünkre a magyar PLP Seafood SELFISH terméke lett.
A frissen tartó és egyúttal süthető fóliába csomagolt pisztráng bevonult a történelembe! A Sealed Air csomagolási fejlesztésének és a PLP Seafood innovációs ambíciójának köszönhetően megszületett az első hal termékcsalád, amely megkönnyíti a háziasszonyok életét azáltal, hogy konyhakészen tudnak halat vásárolni ma már szinte bármelyik hipermarketben, amelyet egyszerűen fóliával együtt megsütnek, és már csak tálalni kell. A fejlesztés hozzájárulhat a hazai halfogyasztás jelentős emelkedéséhez, általa sokkal több tengeri vagy édesvízi friss halat fogyaszthatunk. Sőt, nemcsak mi, de a nagy érdeklődés alapján nemsokára más országok is.
– Óriási öröm számunkra, hogy egy ilyen rangos élelmiszer-ipari innovációs versenyen, mint a SIAL d’Or 2012, gyakorlatilag minden elnyerhető díjat elhozhattunk a sütőben
süthető, fűszervajas SELFISH pisztrángtermékünkkel – mondja Palotás Péter, a nyertes PLP Seafood Hungary ügyvezető-tulajdonosa.
– A magyarországi és a montreali győzelem után is lassan ocsúdtunk, de a Párizsi Global díj igazi koronája és elismerése volt annak a kitartó szakmai munkának, amivel létrehoztuk ezt az igazán innovatív, bárkiből könnyedén konyhatündért varázsoló, szagtalan és kicsomagolás nélkül elkészíthető, konyhakész SELFISH termékcsaládot. Tudjuk, hogy ez nemcsak a Budaörsi Halpiac (PLP Seafood Hungary) sikere, hanem egy igazi magyar világsiker. Sőt, mindeddig úgy tapasztaljuk, hogy egy hasonlóan fontos csatában a hétköznapi
ínyencek, azaz a vásárlók előtt is nyerni tud
a SELFISH pisztrángunk.
Fenntarthatóság a kiállítók körében
Hosszú évek óta a SIAL, felelősségteljes kiállításként olyan stratégiát valósít meg, amely összhangban áll a cégek fenntarthatósági politikájával. Az élelmiszer-pazarlás elleni harc részeként a kiállítás végén közel 50 tonna élelmiszert gyűjtöttek össze higiéniai és biztonsági szabályok szerint, hogy rászorulók között osszák szét. A termékeket azon kiállítók adták át a gyűjtő 200 önkéntesnek, akik nem kívánták hazavinni magukkal.
Találkozzunk a következő SIAL kiállításon, 2014. október 19–23. között!
Hermann Zsuzsanna
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >