A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú kiskereskedelmi park portfóliót, ezáltal négy szlovákiai (Zsolna, Nyitra, Nagyszombat és Dunaszerdahely) kiskereskedelmi park, illetve bevásárlóközpont tulajdonosa lett – közölte az SPP az MTI-vel.
A tranzakció keretében az ingatlanokat az SPP leányvállalata, a SKRADEVEL Holding Kft. többségi tulajdonában lévő Shopping Malls SVK s.r.o. szlovákiai cég vásárolta meg a TESCO STORES SR-től, saját forrásaiból, valamint az UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s. által nyújtott hitelből.
Az akvizícióban érintett ingatlanok korábban a Tesco Csoport tulajdonában és üzemeltetésében álltak.
Jelezték ugyanakkor, hogy a szlovák üzletközpontok legnagyobb bérlője továbbra is a Tesco marad a helyi leányvállalatán, a TESCO STORES SR a.s.-en keresztül.
Közölték, az SPP hosszú távú stratégiájának egyik pillére, hogy a Kelet-Közép-Európa (CEE) régió egyik legnagyobb és legjövedelmezőbb kiskereskedelmi park hálózatát építse ki és üzemeltesse.
A Shopper Park Plus Nyrt. élelmiszerfókuszú bevásárló parkokat hasznosít bérbeadás útján, 22 Tesco-központú kiskereskedelmi ingatlanból álló portfólió tulajdonosa és üzemeltetője, amely 14 magyarországi, 4 csehországi és 4 szlovákiai kiskereskedelmi parkból áll. A vállalat kereskedelmi egységei 398 000 négyzetméter bérbeadható területtel rendelkeznek, és több mint 600 bérlőt szolgálnak ki.
Az SPP részvényeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzik, az elmúlt egy évben a legalacsonyabb áruk 10,8, a legmagasabb 12,9 euró volt.
A BÉT honlapján közölt adatok szerint a társaság 2024. évi árbevétele 34,9 millió euró volt az előző évi 48,2 millió euró után. Adózott eredménye 24,9 millió euróra nőtt tavaly a 2023. évi 11,5 millióról.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >