A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary legújabb kutatása rávilágít, hogy ezek az eszközök miként formálják vásárlási szokásainkat. A kutatás szerint a magyar felnőttek 87 százalékának van okostelefonja, és közülük szinte mindannyian (93%) használnak olyan applikációkat, amelyek nem a közösségi média kategóriájába sorolhatóak. Ezek közül a hűségprogramok és a kedvezményeket kínáló alkalmazások különösen népszerűek.
A felmérés szerint a magyar okostelefon-tulajdonosok többsége aktívan használ olyan alkalmazásokat, amelyek megkönnyítik mindennapi életüket, legyen szó pénzügyi ügyintézésről vagy online vásárlásról. Különösen kedveltek a hűségprogramokat, kedvezményeket kínáló applikációk, amelyek nagy segítséget nyújtanak a felhasználók számára például élelmiszer- és üzemanyagvásárlásnál, vagy akár ruházati cikkek beszerzésénél.
Online vásárlási trendek: Mire használják leggyakrabban a kedvezményeket kínáló applikációkat?
A kutatás szerint a magyar okostelefon-tulajdonosok 59 százaléka használ valamilyen hűségprogramot, és ezek közül messze a legnépszerűbbek az élelmiszerboltok programjai, melyeket a hűségprogrammal rendelkező felhasználók 85 százaléka használ. A másik népszerű digitális hűségkártyát az üzemanyag-vásárlások során használják, a vásárlók csaknem fele (48%) él az ilyen lehetőségekkel, míg a ruházati termékek (38%) és kozmetikumok (33%) beszerzésénél szintén jelentős szerepet kapnak ezek az applikációk.
A válaszadók több, mint fele használ mobil alkalmazást online vásárláshoz. Leggyakrabban ruházati cikkek vásárlásánál (59%) választják ezt a lehetőséget, mely különösen népszerű a 30-39 éves korosztály, illetve a nők körében. Az elektronikai termékek (46%) alkalmazáson keresztüli beszerzése a férfiak körében a legelterjedtebb. Továbbá dedikált applikáción keresztül veszik meg a vásárlók az elektronikus jegyeket (39%) és az élelmiszereket, háztartási cikkeket (34%).
Nyereményjátékok és egyedi ajánlatok: Az applikációs hűségprogramok vonzereje
A kutatás eredményei rámutatnak, hogy sokan kifejezetten a kuponok és kedvezmények miatt választanak egy-egy alkalmazást. Ezek az applikációk gyors és egyszerű megoldást kínálnak a spórolásra, így különösen vonzóak a tudatos vásárlók számára. Az applikációs hűségprogramok legkedveltebb jellemzői a nyereményjátékok és a személyre szabott ajánlatok. A kutatás szerint a felhasználók 57 százaléka rendszeresen figyeli az alkalmazások által kínált egyedi lehetőségeket. Az ilyen akciók nemcsak növelik a vásárlók elköteleződését, hanem arra is ösztönzik őket, hogy még gyakrabban használják az alkalmazásokat. A felmérés alapján a felhasználók 68 százaléka szívesen csatlakozna további hűségprogramokhoz, ha azok még több személyre szabott ajánlatot kínálnának számukra.
Shell App: A magyarok kedvelt hűségapplikációja
A Shell Hungary 1997 óta működő hűségprogramja, a ClubSmart jó példája annak, hogyan lehet a digitális megoldásokat hatékonyan alkalmazni a vásárlói élmény javítására. A Shell Hungary statisztikái szerint a ClubSmart hűségprogram népszerű a magyar vásárlók körében. Minden második tankolás alkalmával előkerül az applikáció a Shell-kutakon, sőt, minden negyedik shop vásárlásnál is használják a digitális hűségkártyát. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a digitális megoldások egyre inkább kiszorítják a hagyományos plasztik kártyákat, hiszen az applikációval gyorsabb és kényelmesebb a kedvezmények igénybevétele, valamint személyre szóló ajánlatok is elérhetőek. Különösen a 30-50 éves korosztály körében népszerű a Shell applikáció, akik a legaktívabb felhasználók közé tartoznak, és szívesen választják a Shell digitális megoldásait.
A Shell tervei: Innováció, fejlesztés és még több digitális élmény
A vállalat folyamatosan dolgozik digitális szolgáltatásai fejlesztésén, hogy vásárlóinak még magasabb szintű élményt kínáljon. Egy újdonság eredményeként megérkezett a Shell applikációba a Játéktér, amely gamifikációs elemekkel, szórakoztató módon emeli a vásárlás minőségét. A Játéktér lehetőséget biztosít arra, hogy a felhasználók egy szerencsekereket pörgethessenek meg applikációjukban, miután üzemanyagot vagy shop terméket vásároltak. A pörgetés minden Shell App tagnak garantált nyereménnyel jár, emellett heti és havi nyeremények is várják a legszerencsésebbeket.
Ez az új funkció nemcsak a vásárlás folyamatát gazdagítja, hanem ösztönzi is a visszatérő vásárlásokat, erősítve ezzel a lojalitást és a márkához való kötődést, hiszen a felhasználók szívesebben térnek vissza oda, ahol minden egyes tranzakció egy újabb lehetőség a jutalmakra.
„A Shell célja, hogy innovatív megoldásokkal és folyamatos fejlesztésekkel válaszoljon a vásárlói igényekre, és biztosítsa, hogy a Shell applikációval mindig a legjobb élményt nyújtsuk ügyfeleinknek”
– mondta Vecsey Sarolta, a Shell Hungary zRt. Magyarországért és Szlovéniáért felelős Mobilitási Üzletág igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA kutatása szerint a magyarok 77 százaléka mobilozik az ágyban
Az alvás elengedhetetlen a testi és lelki egészségünk megőrzéséhez. Az…
Tovább olvasom >Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >Egy ősi gyógynövény, amely segít megszűntetni a fájdalmat
Az emberiség évezredek óta fordul a természet erejéhez, ha egészségének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Széles körű párbeszéd indult az állati eredetű melléktermékek begyűjtéséről és feldolgozásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeményezésére, az Agrárminisztérium és a…
Tovább olvasom >Nébih: 2025-től az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásokat már a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz kell benyújtani
A 2025. évi élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallásokat már a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >A fenntartható táplálkozásról szólnak a Mezőgazdasági Múzeum farsangi programjai
A fenntartható életmódot, táplálkozást igyekszik bemutatni a gyerekeknek a Mezőgazdasági…
Tovább olvasom >