A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 12. 09:12

A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában, ami 68%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan a nyereségessége is jelentősen javult.

A Shein az egyik leggyorsabban növekvő ázsiai e-kereskedelmi platform Európában, és a héten már Svájc legnépszerűbb online üzleteinek top 10-es listájára is felkerült – számolt be az Ecommerce News.

A vállalat nemrégiben közzétett 2023-as pénzügyi jelentésében a bevételnövekedés mellett a nyereségesség növekedéséről is beszámolt. A cég adózott eredménye 99,5 millió euróra nőtt, míg 2022-ben ez az összeg még csak 45,8 millió euró volt. A bruttó profit 172 millió euróról 314 millió euróra emelkedett.

Egy tavalyi finanszírozási körben a platform értékét 66 milliárd dollárra becsülték, és már egy ideje tervben van a tőzsdei bevezetés is Londonban. Az új pénzügyi eredmények alapján a cég közelebb kerülhet a nyilvános kibocsátáshoz.

Ugyanakkor friss kutatások szerint idén csökkenhet a Shein növekedésének üteme, részben a környezetvédelmi szervezetek és kormányok aggodalmai miatt. Az Európai Bizottság formális vizsgálatot indított a hasonló platform, a Temu ellen, de egyelőre nem tudni, hogy a Shein esetében is sor kerül-e hasonló eljárásra.

Kapcsolódó cikkeink