A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában, ami 68%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan a nyereségessége is jelentősen javult.
A Shein az egyik leggyorsabban növekvő ázsiai e-kereskedelmi platform Európában, és a héten már Svájc legnépszerűbb online üzleteinek top 10-es listájára is felkerült – számolt be az Ecommerce News.
A vállalat nemrégiben közzétett 2023-as pénzügyi jelentésében a bevételnövekedés mellett a nyereségesség növekedéséről is beszámolt. A cég adózott eredménye 99,5 millió euróra nőtt, míg 2022-ben ez az összeg még csak 45,8 millió euró volt. A bruttó profit 172 millió euróról 314 millió euróra emelkedett.
Egy tavalyi finanszírozási körben a platform értékét 66 milliárd dollárra becsülték, és már egy ideje tervben van a tőzsdei bevezetés is Londonban. Az új pénzügyi eredmények alapján a cég közelebb kerülhet a nyilvános kibocsátáshoz.
Ugyanakkor friss kutatások szerint idén csökkenhet a Shein növekedésének üteme, részben a környezetvédelmi szervezetek és kormányok aggodalmai miatt. Az Európai Bizottság formális vizsgálatot indított a hasonló platform, a Temu ellen, de egyelőre nem tudni, hogy a Shein esetében is sor kerül-e hasonló eljárásra.
Kapcsolódó cikkeink
A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >