A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában, ami 68%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan a nyereségessége is jelentősen javult.
A Shein az egyik leggyorsabban növekvő ázsiai e-kereskedelmi platform Európában, és a héten már Svájc legnépszerűbb online üzleteinek top 10-es listájára is felkerült – számolt be az Ecommerce News.
A vállalat nemrégiben közzétett 2023-as pénzügyi jelentésében a bevételnövekedés mellett a nyereségesség növekedéséről is beszámolt. A cég adózott eredménye 99,5 millió euróra nőtt, míg 2022-ben ez az összeg még csak 45,8 millió euró volt. A bruttó profit 172 millió euróról 314 millió euróra emelkedett.
Egy tavalyi finanszírozási körben a platform értékét 66 milliárd dollárra becsülték, és már egy ideje tervben van a tőzsdei bevezetés is Londonban. Az új pénzügyi eredmények alapján a cég közelebb kerülhet a nyilvános kibocsátáshoz.
Ugyanakkor friss kutatások szerint idén csökkenhet a Shein növekedésének üteme, részben a környezetvédelmi szervezetek és kormányok aggodalmai miatt. Az Európai Bizottság formális vizsgálatot indított a hasonló platform, a Temu ellen, de egyelőre nem tudni, hogy a Shein esetében is sor kerül-e hasonló eljárásra.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai megállapodást kötött a Temu és a DHL
Stratégiai együttműködést jelentett be a kínai PDD Holdings tulajdonában álló…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >A Vandemoortele vásárolja meg a Bunge európai margarin üzletágát
A belga Vandemoortele élelmiszeripari vállalat megvásárolja az amerikai Bunge európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >