A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában, ami 68%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan a nyereségessége is jelentősen javult.
A Shein az egyik leggyorsabban növekvő ázsiai e-kereskedelmi platform Európában, és a héten már Svájc legnépszerűbb online üzleteinek top 10-es listájára is felkerült – számolt be az Ecommerce News.
A vállalat nemrégiben közzétett 2023-as pénzügyi jelentésében a bevételnövekedés mellett a nyereségesség növekedéséről is beszámolt. A cég adózott eredménye 99,5 millió euróra nőtt, míg 2022-ben ez az összeg még csak 45,8 millió euró volt. A bruttó profit 172 millió euróról 314 millió euróra emelkedett.
Egy tavalyi finanszírozási körben a platform értékét 66 milliárd dollárra becsülték, és már egy ideje tervben van a tőzsdei bevezetés is Londonban. Az új pénzügyi eredmények alapján a cég közelebb kerülhet a nyilvános kibocsátáshoz.
Ugyanakkor friss kutatások szerint idén csökkenhet a Shein növekedésének üteme, részben a környezetvédelmi szervezetek és kormányok aggodalmai miatt. Az Európai Bizottság formális vizsgálatot indított a hasonló platform, a Temu ellen, de egyelőre nem tudni, hogy a Shein esetében is sor kerül-e hasonló eljárásra.
Kapcsolódó cikkeink
Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >