A Shein elhalasztja londoni tőzsdei bevezetését: piaci kihívások és változó stratégiák
A népszerű kínai online divatkiskereskedő, a Shein elhalasztotta tervezett tőzsdei bevezetését a Londoni Tőzsdén. A döntés hátterében számos piaci fejlemény áll, beleértve az Egyesült Államok által bevezetett új importvámok kérdését, valamint a vállalat értékelésének jelentős csökkenését. A halasztás lehetőséget ad a Sheinnek arra, hogy jobban alkalmazkodjon a változó piaci feltételekhez és stabilizálja pozícióját a befektetők szemében – írja a Pénzcentrum.
Értékeléscsökkenés és Tőzsdei Kérdőjelek
A Shein piaci értékelése az elmúlt két évben jelentősen visszaesett. Míg 2023-ban egy finanszírozási kör során 66 milliárd dolláros (átszámítva kb. 60 milliárd eurós) értéket tulajdonítottak a cégnek, legutóbb már csak 50 milliárd eurós IPO-hoz készültek. Azonban a befektetők további csökkentést szorgalmaznak, egyes várakozások szerint az érték mindössze 30 milliárd euróra is visszaeshet.
Eredetileg a Shein 2024 első felében tervezte a tőzsdei megjelenést, de most valószínűsíthető, hogy az év második felére halasztják. Ez az időbeli eltólás segíthet a cégnek a kereskedelmi feltételekhez való alkalmazkodásban, valamint abban, hogy meggyőzze a befektetőket stabilitásáról.
Az USA Importvámjainak Hatása
A Shein egyik legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ahol a kormány a „de minimis” szabály várható eltörlésével további akadályokat állíthat a cég elé. Ez a szabály eddig lehetővé tette, hogy a Shein 800 dollár (átszámítva kb. 770 euró) alatti értékű termékeket vámmentesen importáljon az Egyesült Államokba. Ennek eltörlése jelentős többletköltséget eredményezhet a Shein számára, csökkentve a profitabilitást.
A helyzetet tovább súlyosbítja az Egyesült Államok új elnöke, Donald Trump által bevezetett további 10%-os importvám minden Kínából származó termékre, amely ráadásul a jövőben tovább emelkedhet. Ez a lépés jelentős kockázatot jelent a Shein üzleti modelljére nézve, amely eddig az alacsony gyártási költségekre és az agresszív árképzésre alapozott.
Gyártási Stratégia Átalakítása
A fent említett kihívásokra reagálva a Shein gyártási kapacitásának kiterjesztését tervezi Vietnamban. Egyes források szerint a cég arra is kérte kulcsfontosságú kínai beszállítóit, hogy települjenek át Vietnamba, ahol kedvezőbb kereskedelmi feltételeket élvezhetnek. A Shein azonban hivatalosan tagadta ezt az információt, jelezve, hogy egyelőre nem terveznek nagymértékű gyártási áttelepülést.
Kitekintés: Mi várható a Shein jövőjében?
A Shein egyike a legdinamikusabban növekvő online divatáruházaknak, de az utóbbi évek piaci kihívásai, az amerikai vámok szigorítása, a csökkenő értékelés és a bizonytalan gazdasági környezet komoly akadályokat jelenthetnek számára. A tőzsdei bevezetés halasztása időt biztosíthat a cég számára az alkalmazkodásra, de kérdés, hogy a befektetők hosszú távon is bizalmat szavaznak-e neki.
A fejleményeket érdemes figyelemmel kísérni, hiszen a Shein stratégiájának változásai hosszútávú hatással lehetnek az e-kereskedelmi piac egészére is.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú saját márkát vezetett be a belga Colruyt Group
A belga Colruyt Group új saját márkás almárkát vezet be…
Tovább olvasom >Olcsó, de jó is? Sokan esnek ebbe a hibába használtautó-vásárláskor
Az újautó árak folyamatos növekedése miatt ma egy vadonatúj gépkocsi…
Tovább olvasom >Elhunyt a „Nutella atyja”
97 éves korában, 2025. február 14-én elhunyt Francesco Rivella, a…
Tovább olvasom >