A Shein bepereli a Temut
Újabb fordulatot vett az e-kereskedelem világában zajló jogi csata, miután a Shein beperelte riválisát, a Temut az Egyesült Államokban. A CNBC beszámolója szerint a Shein azzal vádolja a Temut, hogy ellopta a terveiket, és hamisítással, szellemi tulajdon megsértésével, valamint csalással terjeszkedett a piacon. A keresetet hétfőn nyújtották be egy washingtoni szövetségi bíróságon, miközben maga a Shein is hasonló vádakkal néz szembe más nagy márkák, például a Levi Strauss és a H&M részéről.

Tavaly a Temu perelte be a Sheint, idén fordult a kocka Image by freepik
A Shein állítása szerint a Temu arra buzdítja a gyártókat, hogy más márkák dizájnjait lemásolják, és még akkor sem távolítja el ezeket a termékeket a platformjáról, ha a gyártók beismerik a koppintást. Továbbá, a Shein szerint a Temu az Egyesült Államokban olyan alacsony áron kínálja a termékeket, hogy az minden egyes tranzakción pénzügyi veszteséget eredményez, ezzel nyomást gyakorolva a gyártókra, hogy csalásra és másolatok készítésére kényszerüljenek.
A Temu visszautasította a vádakat. A cég szóvivője szerint a Sheint „szellemi tulajdonjogi perek egész hegye temeti el”, és felháborítónak tartja, hogy a Shein éppen azokért a visszaélésekért vádaskodik, amelyek miatt őket magukat is perbe fogták.
Ez az ügy nem az első összecsapás a két vállalat között. Tavaly a Temu perelte be a Sheint, azzal vádolva őket, hogy „maffiaszerűen megfélemlítik” beszállítóikat, és kizárólagos szerződések aláírására kényszerítik őket. A Shein erre válaszul azt állította, hogy a Temu egy alkalmazottjukon keresztül lopott el értékes üzleti titkokat, amelyekkel lemásolták a Shein legnépszerűbb termékeit.
A jogi csatározás tovább élesíti a versenyt a két nagy online kiskereskedő között, és várhatóan újabb fordulatokat hoz a szellemi tulajdonjogok körüli vitában.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >