A Shein bepereli a Temut
Újabb fordulatot vett az e-kereskedelem világában zajló jogi csata, miután a Shein beperelte riválisát, a Temut az Egyesült Államokban. A CNBC beszámolója szerint a Shein azzal vádolja a Temut, hogy ellopta a terveiket, és hamisítással, szellemi tulajdon megsértésével, valamint csalással terjeszkedett a piacon. A keresetet hétfőn nyújtották be egy washingtoni szövetségi bíróságon, miközben maga a Shein is hasonló vádakkal néz szembe más nagy márkák, például a Levi Strauss és a H&M részéről.

Tavaly a Temu perelte be a Sheint, idén fordult a kocka Image by freepik
A Shein állítása szerint a Temu arra buzdítja a gyártókat, hogy más márkák dizájnjait lemásolják, és még akkor sem távolítja el ezeket a termékeket a platformjáról, ha a gyártók beismerik a koppintást. Továbbá, a Shein szerint a Temu az Egyesült Államokban olyan alacsony áron kínálja a termékeket, hogy az minden egyes tranzakción pénzügyi veszteséget eredményez, ezzel nyomást gyakorolva a gyártókra, hogy csalásra és másolatok készítésére kényszerüljenek.
A Temu visszautasította a vádakat. A cég szóvivője szerint a Sheint „szellemi tulajdonjogi perek egész hegye temeti el”, és felháborítónak tartja, hogy a Shein éppen azokért a visszaélésekért vádaskodik, amelyek miatt őket magukat is perbe fogták.
Ez az ügy nem az első összecsapás a két vállalat között. Tavaly a Temu perelte be a Sheint, azzal vádolva őket, hogy „maffiaszerűen megfélemlítik” beszállítóikat, és kizárólagos szerződések aláírására kényszerítik őket. A Shein erre válaszul azt állította, hogy a Temu egy alkalmazottjukon keresztül lopott el értékes üzleti titkokat, amelyekkel lemásolták a Shein legnépszerűbb termékeit.
A jogi csatározás tovább élesíti a versenyt a két nagy online kiskereskedő között, és várhatóan újabb fordulatokat hoz a szellemi tulajdonjogok körüli vitában.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >