A Shein bepereli a Temut
Újabb fordulatot vett az e-kereskedelem világában zajló jogi csata, miután a Shein beperelte riválisát, a Temut az Egyesült Államokban. A CNBC beszámolója szerint a Shein azzal vádolja a Temut, hogy ellopta a terveiket, és hamisítással, szellemi tulajdon megsértésével, valamint csalással terjeszkedett a piacon. A keresetet hétfőn nyújtották be egy washingtoni szövetségi bíróságon, miközben maga a Shein is hasonló vádakkal néz szembe más nagy márkák, például a Levi Strauss és a H&M részéről.

Tavaly a Temu perelte be a Sheint, idén fordult a kocka Image by freepik
A Shein állítása szerint a Temu arra buzdítja a gyártókat, hogy más márkák dizájnjait lemásolják, és még akkor sem távolítja el ezeket a termékeket a platformjáról, ha a gyártók beismerik a koppintást. Továbbá, a Shein szerint a Temu az Egyesült Államokban olyan alacsony áron kínálja a termékeket, hogy az minden egyes tranzakción pénzügyi veszteséget eredményez, ezzel nyomást gyakorolva a gyártókra, hogy csalásra és másolatok készítésére kényszerüljenek.
A Temu visszautasította a vádakat. A cég szóvivője szerint a Sheint „szellemi tulajdonjogi perek egész hegye temeti el”, és felháborítónak tartja, hogy a Shein éppen azokért a visszaélésekért vádaskodik, amelyek miatt őket magukat is perbe fogták.
Ez az ügy nem az első összecsapás a két vállalat között. Tavaly a Temu perelte be a Sheint, azzal vádolva őket, hogy „maffiaszerűen megfélemlítik” beszállítóikat, és kizárólagos szerződések aláírására kényszerítik őket. A Shein erre válaszul azt állította, hogy a Temu egy alkalmazottjukon keresztül lopott el értékes üzleti titkokat, amelyekkel lemásolták a Shein legnépszerűbb termékeit.
A jogi csatározás tovább élesíti a versenyt a két nagy online kiskereskedő között, és várhatóan újabb fordulatokat hoz a szellemi tulajdonjogok körüli vitában.
Kapcsolódó cikkeink
Erős évet zárt a Shein brit leányvállalata, de komoly kockázatok árnyékolják a kilátásokat
Erős növekedést mutatott a Shein brit leányvállalata 2024-ben, miközben a…
Tovább olvasom >Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >