A Shein a londoni tőzsdére készül, Amerika meg betiltaná őket
A kínai online divatkiskereskedő, a Shein, tervezi, hogy a londoni tőzsdén (LSE) jelenjen meg, miután az amerikai politikai környezet ellenségesen fogadná a cég New York-i tőzsdei bevezetését.

Amerika ellenségesen áll az online fast fashion óriáshoz
A Shein, amely magát nem kínai vállalatként pozicionálja, bár termékeit Kínában gyártja, a londoni IPO-ra készül, és már benyújtotta a szükséges dokumentumokat a brit tőzsdehatóságnak. A vállalatvezetés a cég piaci értékét 50 milliárd fontra becsüli, ami kiemelten fontos lehet a LSE számára, mivel a Brexit után elvesztette néhány nagy céget és piaci pozícióját.
London idén eddig nem részesült jelentősen az európai IPO-feltámadásból, mivel több nagy cég más európai városokat választott tőzsdei bevezetés helyszínéül. Az amerikai politikai helyzet miatt a Shein kénytelen volt új stratégiát kidolgozni, mivel a kongresszus kétoldalú egyetértésben követeli, hogy a cég bizonyítsa: nem alkalmaz rabszolgamunkát. Bár a Shein népszerű a gyors szállítás és az olcsó termékek miatt, a reputációs problémák miatt Európában próbálkoznak szerencsét.
A Shein jövője így Londont jelölheti ki új kiindulópontként, ahol a vállalat pozitív fogadtatásra számíthat. A puhatolózó tárgyalások kedvezően zárultak, és a Shein már a brit politikai változásokra is készül, összehangolva terveit a potenciális kormányváltás hatásaival.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >