A Saturn és a Media Markt már nem „húzzák” a Metrot?
Évekig a Metro csoport húzóvállalatainak számítottak a Saturn és a Media Markt láncok, ám 2010-ben a két társaság bevétele már stagnált, a vásárlók az internetre vándoroltak. A különböző árösszehasonlító portálok megnyitották a konkurens csatornákat a vevőknek – írja online oldalán a Handelsblatt.
„A fukar mindenit” és a „Hülye azért nem vagyok” reklámszlogen sokáig vonzotta a vevőket az áruházakba. Éveken keresztül a két vállalat a német kiskereskedelem sikertörténetének számított, s 1979-es alapítás óta folyamatosan terjeszkedtek, s úgy tűnt a növekedés megállíthatatlan.
Tavaly azonban, történetének először Németországban stagnált a Media-Saturn értékesítése. Egyre több vásárló hasonlítja ugyanis össze az árakat az erre szakosodott portálokon, s nem ritkán akadnak olcsóbb árakra.
A két elektronikai áruházlánc azonban még továbbra is a METRO konszern hajtómotorja: a decemberi forgalommal együtt 2010 negyedik negyedévében 5,7 százalékkal 6,6 milliárd euróra bővült a forgalmuk előző év ugyanazon időszakához képest. Egy elemző szerint ugyanakkor Németországban több mint 6 százalékkal csökkent az eladás, mivel a vevők az internetre vándorolnak: az olyan online áruházat, mint az Amazon, vagy a kisebb cégek, mint a Notebooksbilliger, de 18 milliárd eurós forgalmat produkáltak tavaly csak Németországban.
A Media-Saturn ennek ellenére nem mutat érdemi online tevékenységet. A Handelsblatt szerint ennek oka a menedzsmentben keresendő: az árakat ugyanis mindig az adott piac vezetői határozzák meg, s ez eddig egy bevált stratégiának bizonyult. Ahol gyenge volt a konkurencia, magasabbak voltak az árak. Az interneten azonban ez nem működik – írja a Handelsblatt nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >