A SABMiller növelte söreladásait
A javuló világgazdasági konjunktúra és a sörfogyasztás ezzel összefüggő növekedése nyomán hat százalékkal nőtt üzleti éve december végén zárult harmadik negyedévében a Magyarországon is érdekelt SABMiller-csoport bevétele.
Az előzetes, egyelőre a tényleges számadatokat nélkülöző forgalmi jelentés szerint – az Anheuser-Busch InBev NV után – a világ második legnagyobb sörgyártója a negyedévben 3 százalékkal növelte az eladott sör, és 5 százalékkal az üdítőital mennyiségét. Elsősorban a felzárkózó piaci eladások segítették a céget vártnál jobb eredmények elérésében.
Üzleti év első kilenc hónapjában a SABMiller 2 százalékkal több sört, és 3 százalékkal több üdítőitalt értékesített az egy évvel korábbinál. Európában a harmadik negyedévben a sörértékesítés az egy évvel korábbival megegyező volt, miközben kelet- és közép-európai piacain általában csökkentek az eladások. Ukrajnában ugyanakkor a javuló gazdasági helyzetben jelentősen több sört adott el a SABMiller.
A cég termékportfóliójába több mint 200 sörmárka tartozik, köztük a magyar Arany Ászok, a Dreher és a Kőbányai. A társaság a 2009/2010-es üzleti évben 213 millió hektoliter sört értékesített, kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) pedig az előző évinél 6 százalékkal több, 4,381 milliárd dollár volt – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >